Ruszyły testy Patcha 8 do Baldur’s Gate 3. Aktualizacja naprawia znienawidzony przez graczy błąd z windą
Wystartowały testy Patcha 8 do uwielbianego RPG Baldur’s Gate 3. Larian Studios udostępniło najważniejsze związane z nim informacje, a także listę kilku ważniejszych zmian dotyczących podstawowej gry.
Zapowiadany od dawna Patch 8 (niestety już ostatni tak duży) do Baldur’s Gate 3 wchodzi dziś do gry. Jest to jednak dopiero etap testowy i dostęp do aktualizacji będą mieć na razie tylko wybrani gracze. Kto z Was chciałby wypróbować nową zawartość wcześniej, ciągle może zapisać się do testów poprzez stronę studia (nie gwarantuje to jednak udziału).
Szczegóły testów
Czego mogą spodziewać się zainteresowani gracze? Przede wszystkim trybu cross-play. Aby go wypróbować, trzeba przejść do menu Opcji i włączyć tryb rozgrywki międzyplatformowej. Następnie, już w menu gry wieloosobowej, należy stworzyć lobby cross-play. Pamiętajmy także, że liczba zainstalowanych przez nas modów nie może przekraczać 100, kiedy hostem rozgrywki jest gracz PC – w przeciwnym razie pojawi się błąd.
Razem z najnowszą łatką pojawi się także udogodnienie dla użytkowników Xboxów Series S – ekran współdzielony. Posiadacze tej konsoli, jak również XSX, mogą rozpocząć test patcha poprzez aplikację Xbox Insider Hub. Wszyscy biorący udział w teście gracze zostali poproszeni o korzystanie z formularza raportowania bugów, by pomóc deweloperom wyeliminować ewentualne błędy jeszcze przed właściwą premierą Patcha 8.
Twórcy podali także listę problemów, które w tej chwili nie zostały jeszcze rozwiązane. Jednym z nich jest kwestia kompatybilności jednego z popularniejszych modów – ImpUI. Jeśli więc z niego korzystacie, deweloperzy zalecają wyłączenie go na czas testów. Tryb fotograficzny powoduje z kolei problemy podczas korzystania z Vulkana, a niektóre skróty klawiaturowe i przyciski na kontrolerze mogą nie działać po skorzystaniu z usług handlarzy.
Mordercza winda poskromiona
To jednak nie koniec zmian – Patch 8, jak każda duża aktualizacja, wprowadza do Baldur’s Gate 3 także sporo poprawek. Przede wszystkim wreszcie naprawiono znienawidzony przez graczy błąd, który powodował śmiertelny upadek z ruchomej platformy w Rękawicy Shar.
Innym udogodnieniem jest zmiana, dzięki której po zdanym teście pasywnym na Percepcję na mapie zostanie wskazany odkryty przedmiot. Co więcej, neutralne postacie niegrywalne nie będą się teraz wrogo nastawiać do naszych bohaterów, kiedy przypadkiem znajdą się np. na rażącej prądem powierzchni pozostałej po niedawnej walce.
Sporo uwagi poświęcono również Mintharze i całemu drugiemu aktowi przygody. Mroczna elfka dostała kilka nowych opcji dialogowych, poprawiono kilka scen romantycznych pod względem mocapu, a na mapie zobaczymy teraz także lokacje handlarzy (pod warunkiem, że nie są do nas wrogo nastawieni).
To w dalszym ciągu nie wszystkie zmiany – pełna lista zostanie udostępniona w chwili oficjalnej premiery łatki. Na ten moment nie podano konkretnej daty, ale możemy się spodziewać, że nie przyjdzie nam czekać zbyt długo.