Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 stycznia 2025, 14:33

autor: Adrian Werner

Mody do Baldur’s Gate 3 pobrano już 100 mln razy, jednak najlepsze dopiero przed nami

Fani Baldur’s Gate 3 pobrali już z oficjalnej strony ponad 100 mln modów. Jednak miłosnicy gry dopiero się rozkręcają, gdyż w tym roku zaczną debiutować pierwsze ambitne fanowskie kampanie.

Źródło fot. Larian
i

We wrześniu ubiegłego roku Baldur’s Gate 3 otrzymało oficjalne narzędzia moderskie. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Studio Larian pochwaliło się, że od momentu premiery tej aktualizacji fani z oficjalnej strony oraz serwisu mod.io pobrali różnorodne modyfikacje już ponad 100 mln razy.

  1. Autorzy ogłosili to w serwisie X. Wiadomości towarzyszył screen Withersa (jednego z towarzyszy w BG3) w odmienionej postaci. Dwa zera w „100 milionach” zostały zresztą umieszczone tak, aby zwrócić naszą uwagę na tę zmianę w anatomii.
  2. Ten żart studia Larian związany jest z modem Withers Big Naturals, który wyposaża tytułową postać w duży biust. Zadebiutował on w serwisie NexusMods w kwietniu ubiegłego roku, ale dzięki oficjalnym narzędziom autor na początku tego roku mógł go przenieść także do wersji konsolowych BG3.

Oficjalne narzędzia moderskie cieszą się więc dużą popularnością, pomimo tego, że są w rzeczywistości mocno ograniczone. Przede wszystkim nie pozwalają na tworzenie nowych kampanii, ale fani w ciągu kilku dni odblokowali taką opcję w edytorze. Niestety, brakuje tam szeregu kluczowych funkcji oraz dokumentacji.

Dlatego moderzy ostatnie miesiące spędzili na ulepszeniu narzędzi pozwalających na tworzenie nowych przygód i map, jak również opracowywaniu poradników. Efekty tego powinniśmy zobaczyć już wkrótce. Tak twierdzi przynajmniej Brandon Giles, który pracuje nad dwoma projektami.

Jeden z nich przywróci wyciętą zawartość z drugiego aktu kampanii, a drugi nazwany Forsaken przeniesie do BG3 region Tirisfal Glades z World of Warcraft. Giles uważa, że to właśnie w 2025 r. zaczną ukazywać się pierwsze rozbudowane fanowskie przygody.

  1. „Zaczęliśmy od zera i do zera możemy wrócić”. Rozmawiamy z twórcami Baldur’s Gate 3 – Swenem Vincke i Adamem Smithem
  2. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
  3. Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej