Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 stycznia 2025, 13:53

autor: Adrian Werner

Ubisoft i Tencent chcą zwiększyć wartość francuskiego wydawcy. Poznaliśmy pierwsze szczegóły ich planu

Możliwe, że firma Ubisoft znalazła ciekawy sposób na rozwiązanie swoich ostatnich problemów. Rozważane ma być utworzenie nowego przedsięwzięcia, do którego przekazano by część aktywów.

Źródło fot. Ubisoft
i

Firma Ubisoft od pewnego czasu ma problemy finansowe i w rezultacie rozważane są różne posunięcia, w tym wykupienie przez koncern Tencent. Teraz w serwisie Bloomberg pojawiły się ciekawe doniesienia o jednej z rozważanych opcji.

  1. Według tego źródła Tencent i rodzina Guillemot, którzy są obecnie największymi udziałowcami Ubisoftu, próbują stworzyć nowe przedsięwzięcie zbudowane na fundamencie aktywów tej firmy.
  2. Cała sprawa rozbija się o kontrolę. Rodzina Guillemot chce bowiem zachować pieczę nad Ubisoftem i dlatego miała odrzucić scenariusz wykupienia przez Tencent.
  3. Zbudowanie nowego podmiotu na bazie aktywów firmy może być więc interesującym wyjściem z tej sytuacji.
  4. Do tej nowej struktury przekazane zostałyby niektóre elementy i prawa należące do Ubisoftu, jednocześnie przyznając nad nimi kontrolę właśnie Tencentowi. Natomiast rodzina Guillemot nadal kierowałaby samym Ubisoftem jako producentem gier.

Wydawca ma obecnie oceniać swoje aktywa, aby określić, co może zostać przeniesione do nowego przedsięwzięcia. Na razie nie podjęto żadnych decyzji, ale łatwo sobie wyobrazić, że może np. chodzić o prawa do ekranizacji marek Ubisoftu.

Warto przypomnieć, że na początku miesiąca w Ubisoftcie powołano zespół doradców, którego celem jest ustalenie strategii rozwoju wydawcy zapewniającej jej lepszą przyszłość i zwiększenie wartości firmy. Rozważane nowe przedsięwzięcie jest jednym z efektów prac tej grupy.

  1. Oficjalna strona firmy Ubisoft

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej