Kolejna aktualizacja Assassin’s Creed: Shadows jest już dostępna. Poprawia wydajność i eliminuje błędy z dźwiękiem i sojusznikami
Assassin’s Creed: Shadows otrzymało kolejną aktualizację, tym razem znacznie mniejszą. Ubisoft rozwiązał m.in. problemy z dźwiękiem, na które narzekali gracze.

Aktualizacja #2 (16 kwietnia, godz. 20:30)
Assassin’s Creed: Shadpws otrzymało dziś update 1.03. Waży on: 11 GB na XSX/S, 0,492 GB na PS5, 9,03 GB na PC (Ubisoft Connect, Epic Games Store), 0,40 GB na PC (Steam) i 9 GB na Macu. Naprawia zaś problemy związane z wzywaniem sojuszników, utratą dźwięku, stabilnością oraz wydajnością na PC, a także grafiką i awariami na PS5 / PS5 Pro.
Aktualizacja #1 (8 kwietnia, godz. 16:40)
Patch 1.0.2 do Assassin’s Creed: Shadpws jest już dostępny na wszystkich platformach.
Oryginalna wiadomość (7 kwietnia, godz. 20:23)
Ubisoft przygotowało pierwszą dużą aktualizację dla Assassin’s Creed: Shadows (poprzednia była bowiem niewielka). Zmiany w rozgrywce powinny spodobać się wielu graczom (szczególnie tym, którzy wcześniej podrzucali pomysły francuskiej firmie), a także zadowolić posiadaczy PS5 Pro.
Patch 1.0.2 trafi do gry 8 kwietnia 2025 roku o godzinie 16:00 polskiego czasu. Poniżej znajdziecie jego rozmiar na poszczególnych platformach.
- Xbox Series X/S – 19,50 GB.
- PlayStation 5 – 11,59 GB.
- PC – 16,05 GB.
- MAC – 9 GB.
AC: Shadows – szczegóły patcha 1.0.2
Twórcy zdecydowali się wprowadzić wyczekiwaną przez fanów funkcję automatycznego podążania drogą, kiedy jedziemy na koniu. Warto dodać, że prędkość wierzchowców w miastach również nieco się zwiększy, abyśmy szybciej docierali do celu. Co jeszcze będzie zawierał pierwszy duży patch dla japońskiego „Asasyna”?
- Pojawi się opcja „resetu mistrzostw”. Dzięki temu gracze jeszcze raz wypełnią wybrane drzewko umiejętności Yasuke i/lub Naoe.
- Podczas handlu oznaczymy i sprzedamy wiele przedmiotów naraz.
- Kiedy przez kilka sekund przytrzymamy przycisk bądź klawisz „opcji”, otworzy się tablica dochodzeń.
- Na PS5 Pro gra otrzyma wsparcie PSSR. Jeśli posiadacze tej konsoli rozpoczęli rozgrywkę przed wypuszczeniem łatki, muszą sami włączyć ową funkcję w menu. Ponadto „tryb zbalansowany” dostanie opcję Raytraced Specular, dzięki czemu jakość obrazu będzie lepsza.
- Odblokowana zostanie liczba klatek na sekundę w kryjówce w trybie wydajności (do tej pory sięgała ona maksymalnie 30 fps).
- Poprawiony zostanie balans w trakcie pojedynków z bossami.
- Usunięcia doczeka się błąd, przez który w trybie fotograficznym na drodze pojawiała się linia prowadząca do celu.
- Podwójne zabójstwa staną się lepsze.
To jedynie najważniejsze ulepszenia, jakie jutro trafią do gry. Poza nimi deweloperzy naprawili wiele problemów związanych z questami, skradaniem się, walką, balansem czy sztuczną inteligencją. Ponadto wyeliminowano specyficzne usterki występujące na poszczególnych platformach platformie, w tym na Steam Decku. Kompletny spis zmian sprawdzicie bezpośrednio na stronie Ubisoftu.
- Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna
- Assassins Creed Shadows – poradnik do gry