Fan naprawił w Assassin's Creed: Shadows element, na który narzekało wielu graczy
Fan opracował modyfikację poprawiającą szereg niedoróbek graficznych Assassin's Creed: Shadows, w tym limit 30 klatek/s w trakcie scenek przerywnikowych.

Jutro miną trzy tygodnie od premiery Assassin's Creed: Shadows. Do teraz Ubisoft wypuścił dwie aktualizacje (1.0.1 oraz 1.0.2), które poprawiły niektóre niedoróbki gry, ale nie wszystkie. Część z niedoskonałości usunąć postanowił więc moder o ksywce Lyall. Efektem jego prac jest modyfikacja ACShadowsFix.
Projekt oferuje kilka godnych uwagi opcji.
- Przede wszystkim znosi limit 30 klatek/s w filmikach przerywnikowych. Pozwala również aktywować w nich generowanie klatek na kartach, którego wspierają taką funkcję. Limit fps-ów w cut-scenkach był czymś, na co narzekało wielu graczy, więc to ulepszenie moda łatwo docenić.
- Ponadto umożliwia on aktywację pełnej obsługi monitorów ultrapanoramicznych w scenkach przerywnikowych. W standardowej wersji gry mamy obraz obcięty po obu bokach. Mod usuwa te czarne pola i pozwala filmikom na wypełnienie całego ekranu.
- ACShadowsFix pozwala także dowolnie konfigurować szerokość pola widzenia (ang. Field of View/FOV), oferując pod tym względem znacznie większą swobodę, niż menu samej gry.
- Autor pozwolił także aktywować bardziej zaawansowaną dynamiczną fizykę tkanin, którą silnik wspiera, ale z jakiegoś powodu ta funkcja nie jest dostępna w menu gry. Ubisoft najpewniej wstrzymuje się z tym do momentu lepszego dopracowania tej funkcji, bo w pierwszej wersji moda ten efekt działał mocno wadliwie i aby ograniczyć problemy, Lyall w aktualizacji swojego projektu musiał ustawił statyczną liczbę klatek tej symulacji.

Assassin's Creed: Shadows ukazało się 20 marca tego roku na PC, Xboksa Series X/S oraz PlayStation 5. Produkcja w tydzień od premiery przyciągnęła ponad 3 mln graczy i została również ciepło przyjęta na Steamie, gdzie ma 81% pozytywnych recenzji.
- ACShadowsFix - pobierz mod
- Assassin’s Creed: Shadows na Steamie
- Warto było porzucić PS4 i Xboksa One. Recenzja techniczna Assassin’s Creed: Shadows
- Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna
- Poradnik do gry Assassin’s Creed: Shadows
Inne projekty Lyalla
Lyall wyspecjalizował się w tworzeniu modyfikacji naprawiających różne problemy z grafiką gier. W tym roku wydał następujące projekty:
- RiseOfTheRoninFix do Rise of the Ronin
- AtelierYumiaFix do Atelier Yumia: The Alchemist of Memories & the Envisioned Land
- MGSVFix do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
- FF7RemakeFix do Final Fantasy VII Remake