Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Pliki do gier 10 kwietnia 2025, 14:40

autor: Adrian Werner

Fan naprawił w Assassin's Creed: Shadows element, na który narzekało wielu graczy

Fan opracował modyfikację poprawiającą szereg niedoróbek graficznych Assassin's Creed: Shadows, w tym limit 30 klatek/s w trakcie scenek przerywnikowych.

Źródło fot. Ubisoft
i

Jutro miną trzy tygodnie od premiery Assassin's Creed: Shadows. Do teraz Ubisoft wypuścił dwie aktualizacje (1.0.1 oraz 1.0.2), które poprawiły niektóre niedoróbki gry, ale nie wszystkie. Część z niedoskonałości usunąć postanowił więc moder o ksywce Lyall. Efektem jego prac jest modyfikacja ACShadowsFix.

Projekt oferuje kilka godnych uwagi opcji.

  1. Przede wszystkim znosi limit 30 klatek/s w filmikach przerywnikowych. Pozwala również aktywować w nich generowanie klatek na kartach, którego wspierają taką funkcję. Limit fps-ów w cut-scenkach był czymś, na co narzekało wielu graczy, więc to ulepszenie moda łatwo docenić.
  2. Ponadto umożliwia on aktywację pełnej obsługi monitorów ultrapanoramicznych w scenkach przerywnikowych. W standardowej wersji gry mamy obraz obcięty po obu bokach. Mod usuwa te czarne pola i pozwala filmikom na wypełnienie całego ekranu.
  3. ACShadowsFix pozwala także dowolnie konfigurować szerokość pola widzenia (ang. Field of View/FOV), oferując pod tym względem znacznie większą swobodę, niż menu samej gry.
  4. Autor pozwolił także aktywować bardziej zaawansowaną dynamiczną fizykę tkanin, którą silnik wspiera, ale z jakiegoś powodu ta funkcja nie jest dostępna w menu gry. Ubisoft najpewniej wstrzymuje się z tym do momentu lepszego dopracowania tej funkcji, bo w pierwszej wersji moda ten efekt działał mocno wadliwie i aby ograniczyć problemy, Lyall w aktualizacji swojego projektu musiał ustawił statyczną liczbę klatek tej symulacji.
Na górze przerywnik filmowy w standardowej wersji gry, a na dole w wersji z modem. - Fan naprawił w Assassin's Creed: Shadows element, na który narzekało wielu graczy - wiadomość - 2025-04-10
Na górze przerywnik filmowy w standardowej wersji gry, a na dole w wersji z modem.

Assassin's Creed: Shadows ukazało się 20 marca tego roku na PC, Xboksa Series X/S oraz PlayStation 5. Produkcja w tydzień od premiery przyciągnęła ponad 3 mln graczy i została również ciepło przyjęta na Steamie, gdzie ma 81% pozytywnych recenzji.

  1. ACShadowsFix - pobierz mod
  2. Assassin’s Creed: Shadows na Steamie
  3. Warto było porzucić PS4 i Xboksa One. Recenzja techniczna Assassin’s Creed: Shadows
  4. Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna
  5. Poradnik do gry Assassin’s Creed: Shadows

Inne projekty Lyalla

Lyall wyspecjalizował się w tworzeniu modyfikacji naprawiających różne problemy z grafiką gier. W tym roku wydał następujące projekty:

  1. RiseOfTheRoninFix do Rise of the Ronin
  2. AtelierYumiaFix do Atelier Yumia: The Alchemist of Memories & the Envisioned Land
  3. MGSVFix do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  4. FF7RemakeFix do Final Fantasy VII Remake

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej