ray tracing - sprzęt i technologie (4)
Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing
Bartosz Krawcewicz, 23 maja 2019, 18:19
W sieci pojawił się filmik, w którym możemy zobaczyć, jak mniej więcej wyglądałaby gra Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdyby wykorzystywała technologię ray tracingu. Wszystko dzięki wykorzystaniu Marty McFly’s RT Shader autorstwa Pascala Gilchera.
Ray tracing dostępny w grach Quake 3, FEAR i GTA V dzięki Reshade
Konrad Hazi, 19 maja 2019, 15:30
Najnowsza wersja alfa popularnej aplikacji Reshade umożliwia włączenie ray tracingu w wielu współczesnych oraz klasycznych tytułach. Dzięki aplikacji możemy uzyskać zdecydowanie lepszą jakość obrazu, jednak odbywa się to kosztem sporego obciążenia komputera.
Crysis z trybem kooperacyjnym i ray tracingiem dzięki modom
Bartosz Świątek, 7 maja 2019, 12:45
Serwis Digital Foundry opublikował interesujący materiał o modach do kultowej strzelanki studia Crytek – Crysis. Dzięki fanowskim modyfikacjom produkcja została wzbogacona o obsługę ray tracingu oraz tryb kooperacyjny.
Karty graficzne Intel Xe ze sprzętową obsługą ray tracingu
Bartosz Świątek, 6 maja 2019, 11:15
Karty graficzne Xe od firmy Intel będą posiadały sprzętową obsługę technologii ray tracingu. Koncern poinformował też, że pierwsze układy tego typu będą przeznaczone dla stacji roboczych.
30-minutowy pokaz Minecrafta z ray tracingiem
Konrad Serafiński, 25 kwietnia 2019, 17:00
W sieci pojawił się trwający ponad pół godziny film, prezentujący Minecrafta z obsługą path tracingu (mniej popularnej wersji ray tracingu). Wszystko ponownie dzięki wykorzystaniu modyfikacji SEUS.
Ray tracing na kartach GeForce GTX – zobacz testy wydajności
Bartosz Świątek, 15 kwietnia 2019, 11:52
Serwis Wccftech opublikował wyniki testów mierzących wydajność starszych układów graficznych Nvidii po aktywowaniu funkcji ray tracingu. Rezultaty nie są najgorsze, ale niestety wiąże się z nimi pewien haczyk.
Nvidia udostępnia dema Star Wars, Atomic Heart i Justice do ściągnięcia
Krystian Pieniążek, 11 kwietnia 2019, 21:27
Posiadacze kart graficznych firmy Nvidia mogą pobrać trzy dema prezentujące możliwości technologii ray tracingu. Poza tym producent udostępnił sterowniki, dzięki którym funkcję śledzenia promieni obsługują od teraz również wybrane modele z rodziny GTX.
Zobacz, jak wyglądałby Minecraft z ray tracingiem
Bartosz Świątek, 1 kwietnia 2019, 09:24
Modder o ksywie notglacier wykorzystał modyfikację SEUS, by dodać do Minecrafta obsługę technologii path tracing, czyli nieco mniej znanego w naszej branży wariantu ray tracingu.
Ray tracing i destrukcja otoczenia na tech demach Unreal Engine 4
Bartosz Świątek, 21 marca 2019, 12:30
Firma Epic Games przedstawiła dwa imponujące dema technologiczne Unreal Engine. Pierwsze z nich skupia się na fizyce i destrukcji otoczenia, a drugie prezentuje potencjał ray tracingu.
Shadow of the Tomb Raider z obsługą ray tracingu i DLSS
Amadeusz Cyganek, 20 marca 2019, 12:30
Studio Nixxes Software, odpowiedzialne za pecetową wersję Shadow of the Tomb Raider, opublikowało nową łatkę, która pozwala posiadaczom komputerów z kartami graficznymi GeForce RTX skorzystać z technologii ray tracingu oraz DLSS.
Śmierć The Culling, Quake 2 z ulepszonym ray tracingiem i inne wieści
Miłosz Szubert, 19 marca 2019, 17:45
Dziś piszemy o nowym studiu byłych pracowników Valve i Riot Games, dacie wyłączenia serwerów darmowego The Culling, odpowiedzialności Phila Spencera za wydanie Halo: The Master Chief Collection na Steamie i screenach z Quake II RTX. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Unity z ray tracingiem na imponującym demie The Heretic
Bartosz Świątek, 19 marca 2019, 14:50
W czasie imprezy GDC 2019 firmy Unity i Nvidia zaprezentowały imponujące demo technologiczne The Heretic. Materiał pokazuje możliwości nowej wersji znanego silnika graficznego, wspierającej głośną funkcję ray tracingu.
Control z nowym gameplayem prezentującym ray tracing
Bartosz Świątek, 19 marca 2019, 11:48
Deweloper Remedy Entertainment zaprezentował kolejny gameplay z gry Control. Dwuminutowy materiał przedstawia metody implementacji głośnej technologii ray tracingu.
Nvidia udostępni ray tracing na kartach GeForce GTX
Adrian Werner, 19 marca 2019, 09:22
Karty z serii RTX przestaną być jedynymi obsługującymi ray tracing. Firma Nvidia wypuści wkrótce sterowniki, które dodadzą taką funkcję dla układów z rodzin GeForce GTX 10 i 16.
Crytek zaprezentował demo z ray tracingiem, działające na karcie graficznej AMD
Jakub Mirowski, 16 marca 2019, 14:52
Firma Crytek pokazała demo o tytule Neon Noir, pokazujące możliwości CryEngine w kwestii technologii ray tracingu. Co ciekawe, skorzystać z nich zdecydowana większość nowoczesnych kart graficznych, również tych produkcji AMD.
PlayStation 5 ze wsparciem dla technologii ray tracingu?
Michał Kułakowski, 5 marca 2019, 20:11
Sony poszukuje inżynierów z doświadczeniem w pracy z ray tracingiem, którzy będą pracować w laboratoriach PlayStation w Londynie. W naturalny sposób wywołało to spekulacje na temat obsługi tej widowiskowej technologii w niezapowiedzianej jeszcze oficjalnie konsoli PlayStation 5.
Metro Exodus za darmo z kartami graficznymi GeForce RTX
Amadeusz Cyganek, 5 marca 2019, 20:06
Nvidia poinformowała, że na wszystkich, którzy zamierzają nabyć jeden z układów graficznych z rodziny GeForce RTX, czeka atrakcyjny bonus. Do zestawu gratisowych gier, które można otrzymać przy zakupie, dołącza hit ostatnich tygodni – Metro Exodus.
Nowe sterowniki Nvidii – wsparcie ray tracingu i DLSS w Battlefield V i Metro Exodus
Bartosz Świątek, 14 lutego 2019, 14:48
Firma Nvidia udostępniła nowy pakiet sterowników do kart graficznych, oznaczony numerem 418.91. Drivery pozwalają korzystać z funkcji ray tracingu w Metro Exodus, a także umożliwiają włączenie DLSS w strzelance studia 4A Games oraz Battlefield V.
Metro Exodus - testy wydajności i porównanie graficzne PC z konsolami
Adrian Werner, 14 lutego 2019, 09:36
W sieci pojawiły się pierwsze testy wydajności Metro Exodus. Wydaje się, że gra została dobrze zoptymalizowana, nawet przy włączonym ray-tracingu. Ponadto opublikowano filmik z porównaniem graficznym wersji na PC, Xboksa One i PlayStation 4.
Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym
Bartosz Świątek, 25 stycznia 2019, 09:12
Zgodnie z doniesieniami, które pojawiły się na forach Reddit oraz ResetEra, nowy Xbox może posiadać wsparcie dla głośnej technologii ray tracingu. Microsoft podobno opowie więcej na ten temat w czasie GDC 2019.
3D Mark Port Royal – premiera benchmarku testującego ray tracing
Bartosz Świątek, 9 stycznia 2019, 08:42
Dziś odbyła się premiera nowego benchmarku 3D Mark Port Royal. Oprogramowanie umożliwia testowanie wydajności kart graficznych z rodziny GeForce RTX 20XX z aktywowaną funkcją ray tracingu.
Recenzje karty GeForce RTX 2060. Czy warto kupić nowe GPU Nvidii?
Bartosz Świątek, 8 stycznia 2019, 16:28
W sieci pojawiło się już sporo testów najnowszej karty graficznej Nvidii opartej na architekturze Turing, czyli GeForce RTX 2060. Czy to udana konstrukcja? Przygotowaliśmy dla Was zestawienie testów opracowanych przez zagranicznych i rodzimych ekspertów.
GeForce RTX 2060 – polska cena i data premiery
Adrian Werner, 7 stycznia 2019, 10:59
Nvidia zaprezentowała kartę GeForce RTX 2060. Poznaliśmy jej cenę i datę premiery. Ujawniono również, kiedy ukażą się pierwsze laptopy obsługujące ray tracing.
GeForce GTX 1160 - karta bez ray tracingu potwierdzona przez Lenovo
Adrian Werner, 29 grudnia 2018, 10:47
Dzięki sieciowemu sklepowi Lenovo potwierdziły się wcześniejsze plotki, według których firma Nvidia ma w planach kartę GeForce GTX 1160, pozbawioną obsługi ray tracingu.
GeForce GTX 1160 - nowa karta bez obsługi ray tracingu?
Konrad Serafiński, 23 grudnia 2018, 11:25
Przed nami bardzo ciekawy początek nadchodzącego roku. Szczególnie w kwestiach sprzętowych, bo według przecieków, Nvidia planuje wydać w styczniu nie jedną, a dwie karty graficzne. Drugą, po RTX 2060, miałaby być GTX 1160 (lub, jak podają niektóre źródła, GTX 1660).
Nowy 3DMark przetestuje ray tracing. Znamy cenę i datę premiery
Bartosz Świątek, 10 grudnia 2018, 12:43
Firma UL przedstawiła szczegóły na temat ceny oraz daty premiery Port Royal – pierwszego benchmarku, który będzie testował wydajność komputera w przypadku korzystania z technologii ray tracingu.
Nvidia potwierdza – Titan RTX zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu
Konrad Hazi, 4 grudnia 2018, 14:33
Nvidia oficjalnie zapowiedziała Titan RTX – najmocniejszą kartę graficzną przeznaczoną na rynek konsumencki. Ma ona trafić do sprzedaży jeszcze w tym miesiącu i oferować wydajność o 10-20% wyższą niż RTX 2080 Ti. Będzie jednak bardzo, bardzo droga.
Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5
Bartosz Świątek, 4 grudnia 2018, 13:54
Dzięki nowemu pakietowi sterowników dedykowanych kartom GeForce RTX oraz mającej zadebiutować dziś aktualizacji do omawianego tytułu – zatytułowanej Rozdział I: Wstęp – wydajność ray tracingu w najnowszej grze DICE znacznie wzrośnie.
3DMark Port Royale - zapowiedziano benchmark ray tracingu
Adrian Werner, 30 listopada 2018, 15:18
Firma UL zapowiedziała 3DMark Port Royale, czyli benchmark zaprojektowany specjalnie z myślą o testowaniu wydajności przy wykorzystaniu ray tracingu. Premiera planowana jest na początek przyszłego roku.
Ray tracing w Battlefield 5 dosłownie zabija FPS-y [aktualizacja]
Adrian Werner, 15 listopada 2018, 12:06
Studio DICE wypuściło patch pozwalający aktywować opcję ray tracingu w grze Battlefield V. Pojawiły się już pierwsze benchmarki i są one tragiczne. Korzystanie z tej techniki powoduje ogromny spadek wydajności i nawet karta GeForce RTX 2080 Ti nie radzi sobie z tym wyzwaniem. W sieci są też już porównania graficzne wersji na PC, PS4 i XOne.
Microsoft wypuszcza ponownie Windows 10 October Update (wersja 1809)
Konrad Hazi, 14 listopada 2018, 15:05
Microsoft wreszcie uporał się z błędami i ponownie opublikował najnowszą aktualizację dla systemów Windows 10 oraz Windows Server. Wypuszczona na początku października aktualizacja powodowała liczne problemy. Teraz wszystko już powinno działać i użytkownicy mogą cieszyć się nowymi funkcjami, w tym obsługą technologii ray tracing.
Nowi operatorzy w Rainbow Six Siege, RTX zmierza do Battlefield 5 i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 14 listopada 2018, 13:53
Dziś piszemy o Kaidzie i Nomad – operatorach dołączających do Rainbow Six: Siege w operacji Wind Bastion, rychłym dodaniu technologii RTX do Battlefielda 5, najnowszym dodatku Onslaught do EVE Online i DLC Kuźnia do Shadow of the Tomb Raider. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
AMD wprowadzi ray tracing wtedy, gdy obsłużą go wszystkie Radeony
Amadeusz Cyganek, 13 listopada 2018, 10:26
Technologia ray tracingu to jedna z największych nowalijek ostatnich lat, jeśli chodzi o poletko kart graficznych. Inżynierowie z AMD przyglądają się temu rozwiązaniu wnikliwie, ale wiele wskazuje na to, że wspomnianego narzędzia nie zastosują w kartach z rodziny Radeon przez długi czas.
Battlefield 5 - podano finalne wymagania sprzętowe, w tym dla ray tracingu
Adrian Werner, 1 listopada 2018, 11:26
Studio DICE ujawniło ostateczne wymagania sprzętowe gry Battlefield V. Są one podobne do tych dla wersji testowych, ale tym razem podano także, jaki sprzęt będzie potrzebny do zabawy z włączoną opcją ray tracingu.
Atomic Heart - nowe wideo pokazuje zalety ray tracingu
Adrian Werner, 28 października 2018, 13:32
Mundfish wypuściło zapis dema technologicznego retrofuturystycznego FPS-a Atomic Heart, które koncentruje się na pokazaniu zalet ray tracingu.
Ray tracing zbyt wymagający do płynnej rozgrywki
Alicja Górska, 17 października 2018, 14:06
Studio Remedy opublikowało kolejne informacje o postępie prac nad swoim najnowszym projektem, czyli Control. Znamy już wstępne dane dotyczące poziomu obciążenia sprzętu dla zastosowanej w grze technologii ray tracingu (śledzenia promieni).
EA przygląda się oskarżeniom Cristiano Ronaldo, Nvidia wypuszcza sterowniki pod DirectX Raytracing – wieści
Krzysztof Sobiepan, 5 października 2018, 12:44
Dziś piszemy o reakcji Electronic Arts na oskarżenia o gwałt pod adresem Cristiano Ronaldo w związku z grą FIFA 19 oraz sterownikach Nvidia przygotowanych na okazję październikowej aktualizacji Windowsa i premierą Raytracing API. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Październikowa aktualizacja Windows 10 – poprawki dla graczy
Bartosz Świątek, 3 października 2018, 10:57
Udostępniona właśnie nowa aktualizacja systemu Windows 10 przynosi ze sobą kilka interesujących usprawnień, z których zapewne ucieszą się gracze. Szczególne powody do radości mają posiadacze kart grafiki Nvidia GeForce RTX, którzy czekają na raytracing.
Metro Exodus działa płynnie z włączonym ray tracingiem – i widać to gołym okiem
Maciej Żulpo, 2 września 2018, 23:49
Metro Exodus śmiga w ponad 50 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem – udowadnia nowy gameplay z gry. Nagranie uchwyciła kamera, zatem nie ma mowy o przekłamaniach. Problem? Karta graficzna, która taką płynność zapewniła.
Battlefield 5 - gameplay z ray tracingiem na GeForce RTX 2080 Ti
Adrian Werner, 30 sierpnia 2018, 09:32
W sieci pojawił się piętnastominutowy zapis rozgrywki z gry Battlefield V, pozwalający zobaczyć w akcji m.in. zalety techniki ray tracingu.
Cyberpunk 2077 z Nvidia Hairworks i ray tracingiem [Aktualizacja: CD Projekt dementuje]
Miłosz Szubert, 28 sierpnia 2018, 11:35
W sieci pojawił się screen prezentujący ustawienia graficzne obecnej wersji Cyberpunka 2077. Jak możemy się z niego dowiedzieć, tytuł będzie obsługiwał technologię ray tracing w czasie rzeczywistym oraz Nvidia Hairworks.
Ray tracing to nie mrzonka, ale przyszłość, przekonuje pracownik Nvidii
Maciej Żulpo, 26 sierpnia 2018, 11:50
Niedługo ray tracing stanie się tak powszechny jak PhysX – przekonuje pracujący dla Nvidii Pierre Terdiman. Choć technologia dopiero wchodzi do użytku w grach, rzekomo ma za sobą bogatą historię, przed sobą zaś – świetlaną przyszłość... I sporo przewidywalnej krytyki graczy.
Te 3 gry uciągną ray tracing od Nvidii w 60 klatkach na sekundę
Maciej Żulpo, 25 sierpnia 2018, 12:00
Ray tracing, czyli nowa, fotorealistyczna technologia Nvidii, udowodniła już, że nie do końca radzi sobie z nią nawet najpotężniejszy dedykowany układ – RTX 2080 Ti. Trzy gry (Metro Exodus, Battlefield V, Enlisted) starają się jednak udowodnić, że jest inaczej – i że granie w 60 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem to nie mrzonki.
Nvidia GeForce RTX 2080Ti nie uciągnie Shadow of the Tomb Raider w Full HD przy 60 FPS i włączonym RTX
Michał Ostiak, 21 sierpnia 2018, 16:35
Nvidia zapowiada swoje nowe karty graficzne z rodziny GeForce RTX jako prawdziwą rewolucję. Wygląda jednak na to, że model RTX 2080 Ti nie będzie w stanie zapewnić 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i włączonym ray tracingu.
Znamy listę gier wykorzystujących technologię nowych kart graficznych Nvidii
Michał Ostiak, 21 sierpnia 2018, 14:55
Podczas prezentacji kolejnej generacji kart graficznych z serii GeForce Nvidia opublikowała listę 21 gier, które wykorzystają technologię ray tracingu. Pokazano także nowy zwiastun Control od Remedy, na przykładzie którego można zobaczyć, jaki efekt daje RTX.
Fotorealistyczny ray tracing od Nvidii w akcji. Technologię "uciągnie" pojedyncza karta graficzna
Maciej Żulpo, 20 sierpnia 2018, 20:10
Fotorealizm dociera do gier – i nie trzeba na niego wydawać tysięcy dolarów. Podczas tegorocznych targów gamescom Nvidia zaprezentowała fotorealistyczną technologię ray tracing – z którą bez problemu poradzi sobie każda karta graficzna z rodziny RTX oparta na nowej architekturze Turing.
Sterowniki GeForce 397.31 z ulepszeniami dla gier Frostpunk i BattleTech
Adrian Werner, 26 kwietnia 2018, 09:22
Nvidia udostępniła nową wersję sterowników dla kart GeForce. Tym razem zoptymalizowane zostały one pod kątem gier Frostpunk i BattleTech. Ponadto deweloperom udostępniono za ich pośrednictwom wczesną wersję narzędzi pozwalających skorzystać z technologii raytracingu w grach.
Zobacz technologię raytracingu w Metro Exodus
Bartosz Świątek, 23 marca 2018, 09:47
W czasie trwającej GDC 2018 firmy Nvidia i 4A Games zaprezentowały demo Metro Exodus korzystające z zapowiedzianej niedawno technologii Nvidia RTX Real-Time Ray Tracing.
Gwiezdne wojny i potęga raytracingu w nowym demie Unreal Engine
Karol Ryka, 22 marca 2018, 14:13
Głośna w ostatnich dniach technologia Real-Time Ray Tracing doczekała się zupełnie nowej prezentacji swoich możliwości. Jest nią opublikowane przez firmę Epic Games demo technologiczne silnika graficznego Unreal Engine, zaktualizowanego o API DirectX Raytracing.
Futuremark pokazuje możliwości narzędzia DirectX Raytracing
Amadeusz Cyganek, 21 marca 2018, 13:26
Futuremark – producent popularnych benchmarków 3DMark oraz PCMark - zaprezentował na obrazkach efekty działania narzędzia DirectX Raytracing, które stało się elementem API DirectX 12. Efekty są bardzo interesujące.