ray tracing - sprzęt i technologie (4)
Cyberpunk 2077 wykorzysta technologię ray tracingu
Jakub Mirowski, 12 czerwca 2019, 00:33
Firma Nvidia poinformowała, że współpracuje ze studiem CD Projekt RED przy Cyberpunku 2077. Dzięki temu gra polskiego zespołu wykorzysta możliwości oferowane przez technologię ray tracingu.
Quake 2 RTX - poznaliśmy minimalne wymagania sprzętowe
Miłosz Szubert, 4 czerwca 2019, 10:40
Firma Nvidia opublikowała wymagania sprzętowe Quake II RTX, czyli odświeżonej wersji kultowej strzelanki FPP od studia id Software, wzbogaconej o obsługę technologii ray tracingu. Tytuł zostanie udostępniony 6 czerwca.
Ray tracing za darmo w grywalnym demie Unreal Engine 4
Jakub Błażewicz, 2 czerwca 2019, 12:26
W sieci pojawiło się grywalne demo technologiczne Unreal Engine 4. Pozwala ono sprawdzić za darmo potencjał ray tracingu, a przy okazji zdemolować miasteczko jako marsjański robot.
Call of Duty Modern Warfare – ray-tracing, cena i brak season passa
Adrian Werner, 31 maja 2019, 10:22
Zostaliśmy zalani nowymi informacjami o Call of Duty: Modern Warfare. Poznaliśmy konkrety odnośnie kampanii, edycji specjalnych i ich cen oraz tzw. Pakietów Operatorów. Dowiedzieliśmy się również, że gra zaoferuje cross-play i obsługę ray tracingu oraz że w planach nie ma season passa.
Data premiery Quake 2 RTX – remake będzie częściowo darmowy
Bartosz Świątek, 27 maja 2019, 11:54
Firma Nvidia zaprezentowała grę Quake II RTX – nową wersję produkcji id Software z 1997 roku, wzbogaconą o obsługę ray tracingu. Gra zadebiutuje w czerwcu i wymaga do działania GPU ze sprzętowym wsparciem śledzenia promieni. Trzy poziomy dla pojedynczego gracza zostaną udostępnione za darmo.
Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing
Bartosz Krawcewicz, 23 maja 2019, 18:19
W sieci pojawił się filmik, w którym możemy zobaczyć, jak mniej więcej wyglądałaby gra Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdyby wykorzystywała technologię ray tracingu. Wszystko dzięki wykorzystaniu Marty McFly’s RT Shader autorstwa Pascala Gilchera.
Ray tracing dostępny w grach Quake 3, FEAR i GTA V dzięki Reshade
Konrad Hazi, 19 maja 2019, 15:30
Najnowsza wersja alfa popularnej aplikacji Reshade umożliwia włączenie ray tracingu w wielu współczesnych oraz klasycznych tytułach. Dzięki aplikacji możemy uzyskać zdecydowanie lepszą jakość obrazu, jednak odbywa się to kosztem sporego obciążenia komputera.
Crysis z trybem kooperacyjnym i ray tracingiem dzięki modom
Bartosz Świątek, 7 maja 2019, 12:45
Serwis Digital Foundry opublikował interesujący materiał o modach do kultowej strzelanki studia Crytek – Crysis. Dzięki fanowskim modyfikacjom produkcja została wzbogacona o obsługę ray tracingu oraz tryb kooperacyjny.
Karty graficzne Intel Xe ze sprzętową obsługą ray tracingu
Bartosz Świątek, 6 maja 2019, 11:15
Karty graficzne Xe od firmy Intel będą posiadały sprzętową obsługę technologii ray tracingu. Koncern poinformował też, że pierwsze układy tego typu będą przeznaczone dla stacji roboczych.
30-minutowy pokaz Minecrafta z ray tracingiem
Konrad Serafiński, 25 kwietnia 2019, 17:00
W sieci pojawił się trwający ponad pół godziny film, prezentujący Minecrafta z obsługą path tracingu (mniej popularnej wersji ray tracingu). Wszystko ponownie dzięki wykorzystaniu modyfikacji SEUS.
Ray tracing na kartach GeForce GTX – zobacz testy wydajności
Bartosz Świątek, 15 kwietnia 2019, 11:52
Serwis Wccftech opublikował wyniki testów mierzących wydajność starszych układów graficznych Nvidii po aktywowaniu funkcji ray tracingu. Rezultaty nie są najgorsze, ale niestety wiąże się z nimi pewien haczyk.
Nvidia udostępnia dema Star Wars, Atomic Heart i Justice do ściągnięcia
Krystian Pieniążek, 11 kwietnia 2019, 21:27
Posiadacze kart graficznych firmy Nvidia mogą pobrać trzy dema prezentujące możliwości technologii ray tracingu. Poza tym producent udostępnił sterowniki, dzięki którym funkcję śledzenia promieni obsługują od teraz również wybrane modele z rodziny GTX.
Zobacz, jak wyglądałby Minecraft z ray tracingiem
Bartosz Świątek, 1 kwietnia 2019, 09:24
Modder o ksywie notglacier wykorzystał modyfikację SEUS, by dodać do Minecrafta obsługę technologii path tracing, czyli nieco mniej znanego w naszej branży wariantu ray tracingu.
Ray tracing i destrukcja otoczenia na tech demach Unreal Engine 4
Bartosz Świątek, 21 marca 2019, 12:30
Firma Epic Games przedstawiła dwa imponujące dema technologiczne Unreal Engine. Pierwsze z nich skupia się na fizyce i destrukcji otoczenia, a drugie prezentuje potencjał ray tracingu.
Shadow of the Tomb Raider z obsługą ray tracingu i DLSS
Amadeusz Cyganek, 20 marca 2019, 12:30
Studio Nixxes Software, odpowiedzialne za pecetową wersję Shadow of the Tomb Raider, opublikowało nową łatkę, która pozwala posiadaczom komputerów z kartami graficznymi GeForce RTX skorzystać z technologii ray tracingu oraz DLSS.
Śmierć The Culling, Quake 2 z ulepszonym ray tracingiem i inne wieści
Miłosz Szubert, 19 marca 2019, 17:45
Dziś piszemy o nowym studiu byłych pracowników Valve i Riot Games, dacie wyłączenia serwerów darmowego The Culling, odpowiedzialności Phila Spencera za wydanie Halo: The Master Chief Collection na Steamie i screenach z Quake II RTX. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Unity z ray tracingiem na imponującym demie The Heretic
Bartosz Świątek, 19 marca 2019, 14:50
W czasie imprezy GDC 2019 firmy Unity i Nvidia zaprezentowały imponujące demo technologiczne The Heretic. Materiał pokazuje możliwości nowej wersji znanego silnika graficznego, wspierającej głośną funkcję ray tracingu.
Control z nowym gameplayem prezentującym ray tracing
Bartosz Świątek, 19 marca 2019, 11:48
Deweloper Remedy Entertainment zaprezentował kolejny gameplay z gry Control. Dwuminutowy materiał przedstawia metody implementacji głośnej technologii ray tracingu.
Nvidia udostępni ray tracing na kartach GeForce GTX
Adrian Werner, 19 marca 2019, 09:22
Karty z serii RTX przestaną być jedynymi obsługującymi ray tracing. Firma Nvidia wypuści wkrótce sterowniki, które dodadzą taką funkcję dla układów z rodzin GeForce GTX 10 i 16.
Crytek zaprezentował demo z ray tracingiem, działające na karcie graficznej AMD
Jakub Mirowski, 16 marca 2019, 14:52
Firma Crytek pokazała demo o tytule Neon Noir, pokazujące możliwości CryEngine w kwestii technologii ray tracingu. Co ciekawe, skorzystać z nich zdecydowana większość nowoczesnych kart graficznych, również tych produkcji AMD.
PlayStation 5 ze wsparciem dla technologii ray tracingu?
Michał Kułakowski, 5 marca 2019, 20:11
Sony poszukuje inżynierów z doświadczeniem w pracy z ray tracingiem, którzy będą pracować w laboratoriach PlayStation w Londynie. W naturalny sposób wywołało to spekulacje na temat obsługi tej widowiskowej technologii w niezapowiedzianej jeszcze oficjalnie konsoli PlayStation 5.
Metro Exodus za darmo z kartami graficznymi GeForce RTX
Amadeusz Cyganek, 5 marca 2019, 20:06
Nvidia poinformowała, że na wszystkich, którzy zamierzają nabyć jeden z układów graficznych z rodziny GeForce RTX, czeka atrakcyjny bonus. Do zestawu gratisowych gier, które można otrzymać przy zakupie, dołącza hit ostatnich tygodni – Metro Exodus.
Nowe sterowniki Nvidii – wsparcie ray tracingu i DLSS w Battlefield V i Metro Exodus
Bartosz Świątek, 14 lutego 2019, 14:48
Firma Nvidia udostępniła nowy pakiet sterowników do kart graficznych, oznaczony numerem 418.91. Drivery pozwalają korzystać z funkcji ray tracingu w Metro Exodus, a także umożliwiają włączenie DLSS w strzelance studia 4A Games oraz Battlefield V.
Metro Exodus - testy wydajności i porównanie graficzne PC z konsolami
Adrian Werner, 14 lutego 2019, 09:36
W sieci pojawiły się pierwsze testy wydajności Metro Exodus. Wydaje się, że gra została dobrze zoptymalizowana, nawet przy włączonym ray-tracingu. Ponadto opublikowano filmik z porównaniem graficznym wersji na PC, Xboksa One i PlayStation 4.
Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym
Bartosz Świątek, 25 stycznia 2019, 09:12
Zgodnie z doniesieniami, które pojawiły się na forach Reddit oraz ResetEra, nowy Xbox może posiadać wsparcie dla głośnej technologii ray tracingu. Microsoft podobno opowie więcej na ten temat w czasie GDC 2019.
3D Mark Port Royal – premiera benchmarku testującego ray tracing
Bartosz Świątek, 9 stycznia 2019, 08:42
Dziś odbyła się premiera nowego benchmarku 3D Mark Port Royal. Oprogramowanie umożliwia testowanie wydajności kart graficznych z rodziny GeForce RTX 20XX z aktywowaną funkcją ray tracingu.
Recenzje karty GeForce RTX 2060. Czy warto kupić nowe GPU Nvidii?
Bartosz Świątek, 8 stycznia 2019, 16:28
W sieci pojawiło się już sporo testów najnowszej karty graficznej Nvidii opartej na architekturze Turing, czyli GeForce RTX 2060. Czy to udana konstrukcja? Przygotowaliśmy dla Was zestawienie testów opracowanych przez zagranicznych i rodzimych ekspertów.
GeForce RTX 2060 – polska cena i data premiery
Adrian Werner, 7 stycznia 2019, 10:59
Nvidia zaprezentowała kartę GeForce RTX 2060. Poznaliśmy jej cenę i datę premiery. Ujawniono również, kiedy ukażą się pierwsze laptopy obsługujące ray tracing.
GeForce GTX 1160 - karta bez ray tracingu potwierdzona przez Lenovo
Adrian Werner, 29 grudnia 2018, 10:47
Dzięki sieciowemu sklepowi Lenovo potwierdziły się wcześniejsze plotki, według których firma Nvidia ma w planach kartę GeForce GTX 1160, pozbawioną obsługi ray tracingu.
GeForce GTX 1160 - nowa karta bez obsługi ray tracingu?
Konrad Serafiński, 23 grudnia 2018, 11:25
Przed nami bardzo ciekawy początek nadchodzącego roku. Szczególnie w kwestiach sprzętowych, bo według przecieków, Nvidia planuje wydać w styczniu nie jedną, a dwie karty graficzne. Drugą, po RTX 2060, miałaby być GTX 1160 (lub, jak podają niektóre źródła, GTX 1660).
Nowy 3DMark przetestuje ray tracing. Znamy cenę i datę premiery
Bartosz Świątek, 10 grudnia 2018, 12:43
Firma UL przedstawiła szczegóły na temat ceny oraz daty premiery Port Royal – pierwszego benchmarku, który będzie testował wydajność komputera w przypadku korzystania z technologii ray tracingu.
Nvidia potwierdza – Titan RTX zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu
Konrad Hazi, 4 grudnia 2018, 14:33
Nvidia oficjalnie zapowiedziała Titan RTX – najmocniejszą kartę graficzną przeznaczoną na rynek konsumencki. Ma ona trafić do sprzedaży jeszcze w tym miesiącu i oferować wydajność o 10-20% wyższą niż RTX 2080 Ti. Będzie jednak bardzo, bardzo droga.
Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5
Bartosz Świątek, 4 grudnia 2018, 13:54
Dzięki nowemu pakietowi sterowników dedykowanych kartom GeForce RTX oraz mającej zadebiutować dziś aktualizacji do omawianego tytułu – zatytułowanej Rozdział I: Wstęp – wydajność ray tracingu w najnowszej grze DICE znacznie wzrośnie.
3DMark Port Royale - zapowiedziano benchmark ray tracingu
Adrian Werner, 30 listopada 2018, 15:18
Firma UL zapowiedziała 3DMark Port Royale, czyli benchmark zaprojektowany specjalnie z myślą o testowaniu wydajności przy wykorzystaniu ray tracingu. Premiera planowana jest na początek przyszłego roku.
Ray tracing w Battlefield 5 dosłownie zabija FPS-y [aktualizacja]
Adrian Werner, 15 listopada 2018, 12:06
Studio DICE wypuściło patch pozwalający aktywować opcję ray tracingu w grze Battlefield V. Pojawiły się już pierwsze benchmarki i są one tragiczne. Korzystanie z tej techniki powoduje ogromny spadek wydajności i nawet karta GeForce RTX 2080 Ti nie radzi sobie z tym wyzwaniem. W sieci są też już porównania graficzne wersji na PC, PS4 i XOne.
Microsoft wypuszcza ponownie Windows 10 October Update (wersja 1809)
Konrad Hazi, 14 listopada 2018, 15:05
Microsoft wreszcie uporał się z błędami i ponownie opublikował najnowszą aktualizację dla systemów Windows 10 oraz Windows Server. Wypuszczona na początku października aktualizacja powodowała liczne problemy. Teraz wszystko już powinno działać i użytkownicy mogą cieszyć się nowymi funkcjami, w tym obsługą technologii ray tracing.
Nowi operatorzy w Rainbow Six Siege, RTX zmierza do Battlefield 5 i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 14 listopada 2018, 13:53
Dziś piszemy o Kaidzie i Nomad – operatorach dołączających do Rainbow Six: Siege w operacji Wind Bastion, rychłym dodaniu technologii RTX do Battlefielda 5, najnowszym dodatku Onslaught do EVE Online i DLC Kuźnia do Shadow of the Tomb Raider. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
AMD wprowadzi ray tracing wtedy, gdy obsłużą go wszystkie Radeony
Amadeusz Cyganek, 13 listopada 2018, 10:26
Technologia ray tracingu to jedna z największych nowalijek ostatnich lat, jeśli chodzi o poletko kart graficznych. Inżynierowie z AMD przyglądają się temu rozwiązaniu wnikliwie, ale wiele wskazuje na to, że wspomnianego narzędzia nie zastosują w kartach z rodziny Radeon przez długi czas.
Battlefield 5 - podano finalne wymagania sprzętowe, w tym dla ray tracingu
Adrian Werner, 1 listopada 2018, 11:26
Studio DICE ujawniło ostateczne wymagania sprzętowe gry Battlefield V. Są one podobne do tych dla wersji testowych, ale tym razem podano także, jaki sprzęt będzie potrzebny do zabawy z włączoną opcją ray tracingu.
Atomic Heart - nowe wideo pokazuje zalety ray tracingu
Adrian Werner, 28 października 2018, 13:32
Mundfish wypuściło zapis dema technologicznego retrofuturystycznego FPS-a Atomic Heart, które koncentruje się na pokazaniu zalet ray tracingu.
Ray tracing zbyt wymagający do płynnej rozgrywki
Alicja Górska, 17 października 2018, 14:06
Studio Remedy opublikowało kolejne informacje o postępie prac nad swoim najnowszym projektem, czyli Control. Znamy już wstępne dane dotyczące poziomu obciążenia sprzętu dla zastosowanej w grze technologii ray tracingu (śledzenia promieni).
EA przygląda się oskarżeniom Cristiano Ronaldo, Nvidia wypuszcza sterowniki pod DirectX Raytracing – wieści
Krzysztof Sobiepan, 5 października 2018, 12:44
Dziś piszemy o reakcji Electronic Arts na oskarżenia o gwałt pod adresem Cristiano Ronaldo w związku z grą FIFA 19 oraz sterownikach Nvidia przygotowanych na okazję październikowej aktualizacji Windowsa i premierą Raytracing API. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Październikowa aktualizacja Windows 10 – poprawki dla graczy
Bartosz Świątek, 3 października 2018, 10:57
Udostępniona właśnie nowa aktualizacja systemu Windows 10 przynosi ze sobą kilka interesujących usprawnień, z których zapewne ucieszą się gracze. Szczególne powody do radości mają posiadacze kart grafiki Nvidia GeForce RTX, którzy czekają na raytracing.
Metro Exodus działa płynnie z włączonym ray tracingiem – i widać to gołym okiem
Maciej Żulpo, 2 września 2018, 23:49
Metro Exodus śmiga w ponad 50 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem – udowadnia nowy gameplay z gry. Nagranie uchwyciła kamera, zatem nie ma mowy o przekłamaniach. Problem? Karta graficzna, która taką płynność zapewniła.
Battlefield 5 - gameplay z ray tracingiem na GeForce RTX 2080 Ti
Adrian Werner, 30 sierpnia 2018, 09:32
W sieci pojawił się piętnastominutowy zapis rozgrywki z gry Battlefield V, pozwalający zobaczyć w akcji m.in. zalety techniki ray tracingu.
Cyberpunk 2077 z Nvidia Hairworks i ray tracingiem [Aktualizacja: CD Projekt dementuje]
Miłosz Szubert, 28 sierpnia 2018, 11:35
W sieci pojawił się screen prezentujący ustawienia graficzne obecnej wersji Cyberpunka 2077. Jak możemy się z niego dowiedzieć, tytuł będzie obsługiwał technologię ray tracing w czasie rzeczywistym oraz Nvidia Hairworks.
Ray tracing to nie mrzonka, ale przyszłość, przekonuje pracownik Nvidii
Maciej Żulpo, 26 sierpnia 2018, 11:50
Niedługo ray tracing stanie się tak powszechny jak PhysX – przekonuje pracujący dla Nvidii Pierre Terdiman. Choć technologia dopiero wchodzi do użytku w grach, rzekomo ma za sobą bogatą historię, przed sobą zaś – świetlaną przyszłość... I sporo przewidywalnej krytyki graczy.
Te 3 gry uciągną ray tracing od Nvidii w 60 klatkach na sekundę
Maciej Żulpo, 25 sierpnia 2018, 12:00
Ray tracing, czyli nowa, fotorealistyczna technologia Nvidii, udowodniła już, że nie do końca radzi sobie z nią nawet najpotężniejszy dedykowany układ – RTX 2080 Ti. Trzy gry (Metro Exodus, Battlefield V, Enlisted) starają się jednak udowodnić, że jest inaczej – i że granie w 60 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem to nie mrzonki.
Nvidia GeForce RTX 2080Ti nie uciągnie Shadow of the Tomb Raider w Full HD przy 60 FPS i włączonym RTX
Michał Ostiak, 21 sierpnia 2018, 16:35
Nvidia zapowiada swoje nowe karty graficzne z rodziny GeForce RTX jako prawdziwą rewolucję. Wygląda jednak na to, że model RTX 2080 Ti nie będzie w stanie zapewnić 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i włączonym ray tracingu.
Znamy listę gier wykorzystujących technologię nowych kart graficznych Nvidii
Michał Ostiak, 21 sierpnia 2018, 14:55
Podczas prezentacji kolejnej generacji kart graficznych z serii GeForce Nvidia opublikowała listę 21 gier, które wykorzystają technologię ray tracingu. Pokazano także nowy zwiastun Control od Remedy, na przykładzie którego można zobaczyć, jaki efekt daje RTX.