autor: Bartosz Świątek
Zobacz, jak wyglądałby Minecraft z ray tracingiem
Modder o ksywie notglacier wykorzystał modyfikację SEUS, by dodać do Minecrafta obsługę technologii path tracing, czyli nieco mniej znanego w naszej branży wariantu ray tracingu.
Ray tracing, czyli śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, to jedna z technologii, o których w naszej branży jest najgłośniej w ostatnim czasie. W dużej mierze jest to sprawka firmy Nvidia, która agresywnie promuje karty graficzne z serii GeForce RTX, jednak rozwiązaniem interesują się także inne podmioty, a nawet modderzy. Jeden z nich – używający na Twitterze ksywy notglacier – wykorzystał modyfikację graficzną SEUS (Sonic Ether’s Unbelievable Shaders), by dodać ray tracing (a konkretniej jego wariant o nazwie path tracing) do… Minecrafta. Efekty są oszałamiające – zobaczcie sami.
Trzeba przyznać, że odbicia na posadzce oraz światło realistycznie rozchodzące się w pomieszczeniu robią doskonałe wrażenie. Drugi z filmów zaprezentowanych w tweecie jest mniej imponujący (technologia pokazuje przysłowiowy „pazur” w scenach ciemniejszych i wykorzystujących połyskliwe powierzchnie), ale widz i tak może mieć poczucie, że obcuje z grą nieporównywalnie bardziej zaawansowaną i realistyczną od produkcji studia Mojang AB. To kolejny po Quake II przykład tego, w jaki sposób ray/path tracing może tchnąć nowe życie w klasyczne tytuły, które nie zachwycają swoją grafiką.