autor: Bartosz Świątek
Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5
Dzięki nowemu pakietowi sterowników dedykowanych kartom GeForce RTX oraz mającej zadebiutować dziś aktualizacji do omawianego tytułu – zatytułowanej Rozdział I: Wstęp – wydajność ray tracingu w najnowszej grze DICE znacznie wzrośnie.
W SKRÓCIE:
- Battlefield V ma dziś otrzymać aktualizację Rozdział I: Wstęp;
- dzięki patchowi oraz nowym sterownikom Game Ready od Nvidii wydajność w najnowszej grze DICE ma wzrosnąć nawet o 50%, gdy będziemy korzystać z ray tracingu;
- drivery zwiększają też liczbę klatek animacji w Just Cause 4, Insurgency: Sandstorm oraz WoW: Battle for Azeroth (tryb DX12).
Battlefield V ma dziś otrzymać aktualizację Rozdział I: Wstęp (wedle ostatnich wieści jej premiera musiała zostać opóźniona, jednak obsuwa prawdopodobnie nie będzie zbyt długa) dodającą do gry nową zawartość, a także przynoszącą szereg usprawnień i poprawek. Niemal równocześnie firma NVIDIA udostępniła nowy pakiet sterowników Game Ready, oznaczony numerem 417.22.
Dzięki wspomnianym nowościom, obydwu firmom udało się podobno znacznie poprawić wydajność technologii ray tracingu w omawianym tytule – przyrost FPS-ów może sięgać nawet 50%. Jak informuje producent GPU, posiadacze kart RTX 2080 Ti będą mogli liczyć na przeszło 60 klatek animacji na sekundę z efektami odbić DXR ustawionymi na Ultra i w rozdzielczości 1440p. Gracze, w których komputerach drzemią słabsze RTX-y 2080, by osiągnąć porównywalną płynność, będą musieli skorzystać z ustawień DXR na poziomie Medium (w tej samej rozdzielczości). Podobnie będzie w przypadku RTX-a 2070 – z tą różnicą, że w jego przypadku konieczne będzie obniżenie „rozdziałki” do 1080p.
Poprawki w najnowszym tytule DICE
Dokładna lista poprawek dotyczących Battlefield V prezentuje się następująco:
- ulepszenie stabilności działania gry podczas uruchamiania z włączonym trybem śledzenia promieni DXR;
- poprawiona wydajność kilku elementów implementacji śledzenia promieni;
- poprawiona wydajność działania śledzenia promieni padających na liście i roślinność;
- wykorzystanie danych z bufora ramki, gdy zachodzi taka potrzeba, w celu zwiększenia ogólnej jakości śledzenia promieni;
- usunięto nieaktywną geometrię ze scen ze śledzeniem promieni;
- naprawiono działanie poziomu Medium ustawień jakości obrazu;
Nie tylko Battlefield 5
Poza usprawnieniem obsługi ray tracingu w Battlefieldzie V, nowe sterowniki GeForce poprawiają wydajność w Just Cause 4, Insurgency: Sandstorm oraz World of Warcraft: Battle for Azeroth (w tym ostatnim tytule wówczas, gdy korzystamy z trybu DX12). Drivery są już dostępne do pobrania pod tym adresem (możecie je ściągnąć także za pośrednictwem aplikacji GeForce Experience).
Przypominamy też, że w przyszłości do listy kart grafiki obsługujących funkcję ray tracingu dołączy potężny Titan RTX. Układ będzie posiadał 4608 jednostek CUDA i 24 GB pamięci GDDR6. Kto wie, może ten wyceniony na 2,5 tys. dolarów (przeszło 9 tys. złotych, ale w praktyce cena w Polsce z pewnością będzie znacznie wyższa) potwór pozwoli na uruchomienie Battlefield V w 4K, z pełnymi detalami (w tym ustawieniami DXR) i minimum 60 klatkami animacji na sekundę? Jeśli tak – zostaje tylko zacząć odkładać kieszonkowe.