futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 30 listopada 2018, 15:18

autor: Adrian Werner

3DMark Port Royale - zapowiedziano benchmark ray tracingu

Firma UL zapowiedziała 3DMark Port Royale, czyli benchmark zaprojektowany specjalnie z myślą o testowaniu wydajności przy wykorzystaniu ray tracingu. Premiera planowana jest na początek przyszłego roku.

Benchmark ukaże się w styczniu przyszłego roku. - 3DMark Port Royale - zapowiedziano benchmark ray tracingu - wiadomość - 2018-11-30
Benchmark ukaże się w styczniu przyszłego roku.

Ray tracing jest jednym z najgorętszych tematów w tym roku, gdyż do sprzedaży wreszcie zaczęły trafiać karty graficzne potrafiące wykorzystać tę technologię. Po testach wydajności Battlefielda V wiemy już, że technika ta bardzo mocno obciąża komputery, ale do tej pory brakowało dobrego benchmarka, który pozwoliłby sprawdzić, jak dany sprzęt radzi sobie z tym wyzwaniem. Zmienić to postanowiła firma UL, zapowiadając program 3DMark Port Royale.

Benchmark tworzony jest specjalnie pod kątem testowania wydajności przy zastosowaniu ray tracingu. Premiera nastąpi w styczniu przyszłego roku. Na pierwsze rezultaty nie będziemy jednak musieli czekać tak długo. 8 grudnia, podczas overclockingowego turnieju GALAXY GOG, firma UL zorganizuje prezentację aplikacji, a uczestnicy zawodów będą rywalizowali o to, kto osiągnie najlepszy wynik w tym programie. Wtedy poznamy także cenę i dokładny termin debiutu 3DMark Port Royale.

Tworząc 3DMark Port Royale, autorzy współpracują nie tylko z firmami Nvidia i Microsoft, ale również z AMD i Intelem. Te dwie ostatnie korporacje nie oferują w segmencie konsumenckim sprzętu wspierającego ray tracing, ale zmiana tego stanu rzeczy wydaje się tylko kwestią czasu. Powinniśmy jednak uzbroić się w cierpliwość, gdyż producent kart Radeon stwierdził niedawno, że wprowadzi obsługę tej techniki dopiero wtedy, gdy będą ją w stanie udźwignąć wszystkie jego układy.

Benchmark 3DMark Port Royale projektowany jest tak, aby na najlepszym sprzęcie zapewniał płynny obraz w 1440p. Jest to o tyle ciekawe, że w przypadku Battlefielda V przy takiej rozdzielczości nawet karta GeForce RTX 2080 Ti nie była w stanie zapewnić 60 klatek na sekundę z ray tracingiem ustawionym na niskim poziomie.

  1. Oficjalna strona 3DMark

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej