ray tracing - sprzęt i technologie (2)
Zobacz, jak prezentuje się ray tracing w Dying Light 2
Michał Kułakowski, 24 sierpnia 2021, 17:39
Deweloperzy Dying Light 2 przygotowali nowy zwiastun gry, w którym prezentują sposób, w jaki wykorzystają technologię ray tracing oraz rozdzielczość 4K. Oficjalny pokaz tytułu z nowymi informacjami na temat rozgrywki zaplanowany jest na ten czwartek.
The Ascent w końcu z ray tracingiem w Xbox Game Pass. Jest nowy patch
Jakub Błażewicz, 6 sierpnia 2021, 15:19
Studio Neon Giant przygotowało wielki patch do The Ascent. Łatka nie tylko usunie mnóstwo błędów, ale też doda brakujący ray tracing do wersji gry z Xbox Game Passa.
Aktualizacja do F1 2021 usunęła czasowo ray tracing z wydania na PS5
Michał Ciężadlik, 20 lipca 2021, 17:11
Deweloperzy postanowili tymczasowo usunąć opcję ray tracingu z F1 2021 w wersji na PS5. Decyzja ta podyktowana jest koniecznością poprawienia stabilności produkcji.
Doom Eternal otrzymał dużą aktualizację; wsparcie DLSS, ray tracing i dwie nowe mapy
Przemysław Dygas, 30 czerwca 2021, 11:26
Doom Eternal wzbogacił się właśnie o dużą aktualizację. Oprócz poprawek błędów i zmian w balansie gra otrzymała wsparcie Nividia DLSS 2.0 oraz ray tracingu, a także dwie nowe mapy.
Metro Exodus - patch wprowadzający 60 FPS i ulepszony ray tracing na Xbox Series X/S już dostępny
Jakub Błażewicz, 17 czerwca 2021, 12:25
Firma Deep Silver nieco pośpieszyła się z ulepszeniem gry Metro Exodus na konsolach Xbox Series X/S. W efekcie nextgenowe uaktualnienie gry (m.in. z ulepszonym ray tracingiem) jest już dostępne do pobrania na platformach Microsoftu.
Ratchet & Clank: Rift Apart w 60 fps i z ray tracingiem
Hubert Śledziewski, 6 czerwca 2021, 12:45
Insomniac Games poinformowało, że Ratchet & Clank: Rift Apart będzie działał w 60 fps z włączonym ray tracingiem. Gra zajmie też jeszcze mniej miejsca dysku, niż do tej pory sugerowano.
The Ascent z obsługą ray tracingu i DLSS na PC
Hubert Śledziewski, 4 czerwca 2021, 09:19
Gra The Ascent od studia Neon Giant otrzyma na PC wsparcie dla ray tracingu i DLSS. Wydawca produkcji, firma Curve Digital, opublikowała nowy trailer, pokazujący wykorzystanie obydwu technologii.
Ray tracing nie tylko na PC; trafi także na smartfony Samsunga
Marcin Nic, 2 czerwca 2021, 09:42
Już niedługo ray tracing trafi na urządzenie mobilne. Wszystko za sprawą współpracy Samsunga z AMD, w ramach której w smartfonach południowokoreańskiej firmy zastosowane zostaną układy graficzne RDNA 2.
Doom Eternal wreszcie obsłuży ray tracing i DLSS w nowej aktualizacji
Angelika Kałdus, 1 czerwca 2021, 11:09
Doom Eternal RTX to aktualizacja, która wprowadzi do strzelanki id Software technologie ray tracingu i DLSS. Nvidia wesprze ją sterownikami dla kart graficznych GeForce.
Red Dead Redemption 2 w 8K na RTX 3090, gra na modach wygląda niesamowicie
Paweł Musiolik, 5 maja 2021, 10:38
Red Dead Redemption 2 na modach w 8K na RTX 3090 wygląda znakomicie. Spora w tym zasługa dodanej przez fana obsługi ray tracingu.
Crysis Remastered z ray tracingiem na niemal wszystkich powierzchniach
Przemysław Dygas, 29 kwietnia 2021, 19:42
Nowa aktualizacja do Crysis Remastered wprowadza specjalną opcję ray tracingu. Ma ona zaoferować jak najlepsze efekty wizualne przy mniejszym wpływie na wydajność.
Premiera Metro Exodus Enhanced Edition w maju. Gra wymaga karty z obsługą ray tracingu
Michał Kułakowski, 28 kwietnia 2021, 21:34
Deweloperzy odświeżonej wersji Metro Exodus potwierdzili jej majową datę premiery. Gra, która oryginalnie zadebiutowała w 2019 roku, otrzyma szereg poprawek graficznych oraz pełne wsparcie dla najnowszych technologii ray tracing.
Resident Evil Village - wymagania sprzętowe ujawnione przez AMD
Adrian Piotrowski, 8 marca 2021, 14:48
AMD ujawniło część wymagań sprzętowych nadchodzącej produkcji Capcomu - Resident Evil Village. Firma podała, że do gry z włączonym ray tracingiem będzie potrzebna karta graficzna Radeon RX 6800 XT.
Resident Evil Village otrzyma ray tracing od AMD
Jakub Błażewicz, 3 marca 2021, 20:22
Firma AMD potwierdziła wsparcie ray tracingu w Resident Evil Village. Nowa gra Capcomu wykorzysta technologię Radeonów FidelityFX.
Minecraft - darmowa mapa Dungeon Dash RTX
Bartosz Świątek, 5 lutego 2021, 13:55
Grupa Blockworks stworzyła darmową mapę do Minecrafta – Dungeon Dash RTX. Pozwala ona zmierzyć się z wrogami w szeregu odmiennych, niebezpiecznych lochów.
Władca Pierścieni w Minecraft - Minas Tirith pokazuje moc ray tracingu
Bartosz Świątek, 27 stycznia 2021, 10:39
Znana grupa tworząca zawartość do Minecrafta – Minecraft Middle-Earth – odtworzyła w grze lokację znaną z filmowego cyklu Władca Pierścieni. Kreacja prezentuje możliwości ray tracingu.
Demo RE Village działa w natywnym 4K, 60 FPS i z ray tracingiem
Agnieszka Adamus, 22 stycznia 2021, 17:36
W Internecie pojawiły się testy opublikowanego dzisiaj dema Resident Evil 8. Wynika z nich, że PS5 pozwala na grę w natywnym 4K z włączoną opcją ray tracingu, zachowując przy tym przez większość czasu 60 FPS.
The Medium - wymagania sprzętowe. Bez mocnego PC sobie nie pogramy
Adrian Werner, 20 stycznia 2021, 09:54
Ujawniono zaktualizowane wymagania sprzętowe gry The Medium. Przyprawiają one o zawrót głowy, zwłaszcza jeśli zechcecie bawić się z ray tracingiem.
The Medium - szczegóły na temat ray tracingu
Bartosz Świątek, 5 stycznia 2021, 10:56
Jacek Zięba – producent w krakowskim studiu Bloober Team – przedstawił w niedawnym wywiadzie kilka detali na temat implementacji ray tracingu w survival horrorze The Medium.
Spider-Man: Miles Morales - patch dodał ray tracing w 60 fps
Jakub Błażewicz, 9 grudnia 2020, 16:51
Studio Insomniac Games wprowadziło nowy tryb graficzny w grze Spider-Man: Miles Morales. Ostatni patch pozwala cieszyć się ray traycingiem w 60 klatkach na sekundę na konsoli PlayStation 5.
Minecraft: Windows 10 Edition RTX opuszcza betę i otrzymuje dwa nowe światy
Filip Węgrzyn, 9 grudnia 2020, 12:39
Od jakiegoś czasu mieliśmy okazję podziwiać pięknie zdobione promieniami światła sześcienne bloki podczas bety Minecraft RTX. W końcu przyszła pora na pełnię doświadczeń w związku z zakończeniem prac nad wersją dla Windows 10.
Cyberpunk 2077 - RTX 3090 nie wystarczy do 4K
Bartosz Świątek, 8 grudnia 2020, 10:38
Serwis Tom's Hardware opublikował obszerną analizę, która obrazuje działanie Cyberpunka 2077 na różnych układach graficznych. Nowa gra CD Projekt RED wymaga naprawdę potężnego sprzętu – bez ścinania detali, do grania w 4K nie wystarczy nawet RTX 3090.
Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na kartach Nvidii
Jakub Błażewicz, 22 listopada 2020, 11:22
Marcin Momot ze studia CD Projekt RED rozwiał wątpliwości co do ray tracingu w grze Cyberpunk 2077. Posiadacze kart graficznych firmy AMD nie będą mogli korzystać z tej technologii w premierowym wydaniu produkcji.
Cyberpunk 2077 na gameplayu z RTX 30XX
Agnieszka Adamus, 20 listopada 2020, 19:01
CD Projekt RED zaprezentował nowy gameplay z Cyberpunka 2077. Tym razem pokazano, jak prezentuje się tytuł z włączonym ray tracingiem na kartach GeForce z serii RTX 30.
Radeon RX 6800 XT - wykres zdradza wydajność ray tracingu
Bartosz Świątek, 18 listopada 2020, 10:16
Przeciek opublikowany przez znany portal VideoCardz ujawnił możliwą wydajność karty graficznej Radeon RX 6800 XT w grach z włączonym ray tracingiem.
Konsolowy ray tracing w Watch Dogs: Legion odpowiada średniemu PC
Paweł Musiolik, 15 listopada 2020, 12:38
Według analiz dostępnych materiałów konsolowa wersja Watch Dogs: Legion oferuje ray tracing średniej jakości. Przynajmniej gdy porównamy go z możliwościami mocnych pecetów.
Ray tracing w Cyberpunk 2077 nie na wyłączność Nvidii
Karol Laska, 10 listopada 2020, 20:49
Przedstawiciel Nividii orzekł, że firma nie ma tymczasowej wyłączności na używanie ray tracingu w Cyberpunku 2077. Zaprzecza to poprzednim doniesieniom CD Projekt RED.
Watch Dogs Legion - Ubisoft nie gwarantuje natywnego Full HD na Xbox Series S
Bartosz Woldański, 4 listopada 2020, 15:50
Firma Ubisoft ujawniła, że celuje w dynamiczną rozdzielczość 1080p w Watch Dogs: Legion na Xboksie Series S. Na słabszej konsoli Microsoftu także zagramy z ray tracingiem.
Oto jak wygląda Fortnite z ray tracingiem
Arkadiusz Strzała, 4 listopada 2020, 12:00
Materiał wideo opublikowany na YouTube pokazuje, jak wygląda Fortnite uruchomiony z włączonym ray tracingiem. Jak wiele zmienia ta technologia w grze z tak specyficzną oprawą graficzną? Przekonaj się sam.
Devil May Cry 5 na Xbox Series S bez ray tracingu
Paweł Woźniak, 27 października 2020, 14:38
Dowiedzieliśmy się dzisiaj, że edycja specjalna Devil May Cry 5, która trafi na konsole Xbox Series S, nie obsłuży technologii ray tracingu.
Watch Dogs Legion - zobacz pierwsze 2 godziny gry [Aktualizacja]
Agnieszka Adamus, 26 października 2020, 21:19
Do premiery Watch Dogs Legion zostało zaledwie kilka dni. Z tej okazji w Internecie pojawia się wiele gameplayów z najnowszej produkcji Ubisoftu. Nasi koledzy z TVGry zaprezentowali 2-godzinny materiał, na którym widzimy m.in. jak wygląda rekrutacja członków drużyny. IGN pokazał, jak tytuł prezentuje się z włączonym ray tracingiem.
Ray tracing w Cyberpunk 2077 początkowo tylko na kartach Nvidii
Bartosz Świątek, 21 października 2020, 10:34
Artur Knapik ze studia CD Projekt RED zapowiedział w wywiadzie prasowym, że w dniu premiery ray tracing w Cyberpunku 2077 będzie dostępny wyłącznie dla posiadaczy kart graficznych firmy Nvidia.
Watch Dogs Legion na PS5 i Xbox Series X w 4K i 30 FPS
Bartosz Woldański, 19 października 2020, 18:30
Firma Ubisoft zdradziła, że Watch Dogs: Legion zadziała na PlayStation 5 i Xboksie Series X w rozdzielczości 4K i 30 klatkach na sekundę.
Watch Dogs: Legion - nowe wymagania sprzętowe RTX
Jakub Błażewicz, 12 października 2020, 20:02
Firma Ubisoft zaktualizowała wymagania sprzętowe Watch Dogs: Legion. Zmiany objęły głównie zalecane konfiguracje sprzętowe dla osób pragnących korzystać z dobrodziejstw ray tracingu.
Devil May Cry 5: Special Edition nie dla PC
Jakub Błażewicz, 17 września 2020, 12:27
Devil May Cry 5: Special Edition zaoferuje garść nowości w porównaniu do premierowego wydania gry. Niestety, najwyraźniej pecetowcy otrzymają tyko płatne DLC z nowym bohaterem, bez wsparcia ray tracingu oraz nowych trybów.
Ray tracing i DLSS w Fortnite już dziś
Mikołaj Łaszkiewicz, 17 września 2020, 11:55
Już dzisiaj aktualizacja do Fortnite wprowadzi obsługę ray tracingu i DLSS. To kolejny duży krok w popularyzacji technologii śledzenia promieni w grach.
Benchmark GeForce RTX 3080 w Shadow of the Tomb Raider i Far Cry: New Dawn
Bartosz Krawcewicz, 12 września 2020, 15:42
W sieci pojawiły się kolejne benchmarki karty graficznej GeForce RTX 3080. Tym razem poznaliśmy wyniki wydajności sprzętu w grach Far Cry: New Dawn oraz Shadow of the Tomb Raider.
Crysis Remastered - tak wygląda ray tracing na Xboksie One X
Paweł Musiolik, 9 września 2020, 12:27
Crysis Remastered zaoferuje opcjonalny ray tracing w konsolowym wydaniu. Programowa implementacja technologii dostępna będzie na mocniejszych sprzętach – Xboksie One X i PlayStation 4 Pro.
Benchmark GeForce RTX 3080 w Ashes of the Singularity
Mikołaj Łaszkiewicz, 8 września 2020, 11:23
Wyciekł benchmark karty RTX 3080 od Nvidii. Pierwsze wyniki wskazują na znaczny wzrost wydajności względem poprzedniej generacji.
Minecraft RTX - zobacz, jakiego blasku nabiera gra
Jakub Błażewicz, 4 września 2020, 14:30
Firma Nvidia udostępniła nowe światy dla uczestników beta-testów Minecraft RTX. Każdy z nich można pobrać za darmo, by sprawdzić zalety ray tracingu w popularnej produkcji studia Mojang.
Fortnite otrzyma ray tracing i obsługę DLSS
Adrian Werner, 2 września 2020, 11:45
Firmy Nvidia i Epic Games poinformowały, że pecetowa wersja Fortnite otrzyma wkrótce obsługę technologii ray tracingu i DLSS.
Cyberpunk 2077 - trailer i screeny z eventu Nvidii
Karol Laska, 1 września 2020, 19:23
Wydarzenie NVIDIA GeForce Special Event 2020 przyniosło ze sobą krótki zwiastun Cyberpunka 2077. Wszystko to w celu podkreślenia walorów graficznych gry uzyskanych dzięki sile technologii ray tracingu.
Call of Duty: Black Ops Cold War z RTX – zwiastun z pokazu Nvidii
Krystian Pieniążek, 1 września 2020, 19:09
Dzisiejszy pokaz firmy Nvidia pozwolił nam jeszcze raz spojrzeć na nadchodzące Call of Duty: Black Ops - Cold War. Światło dzienne ujrzał klimatyczny trailer gry skupiający się na technologii ray tracing.
Ray tracing w WoW: Shadowlands - zobacz, czy robi różnicę
Miłosz Szubert, 21 sierpnia 2020, 11:50
W sieci są dostępne screeny porównujące, jak wygląda World of Warcraft: Shadowlands z dodanymi niedawno cieniami generowanymi za pomocą techniki ray tracingu i bez. Ponadto pojawiają się doniesienia, że nowe efekty dość mocno obciążają komputer.
WoW Shadowlands z obsługą ray tracingu dzięki sterownikom Nvidia
Bartosz Woldański, 18 sierpnia 2020, 18:48
Najnowsze sterowniki do kart graficznych Nvidia GeForce wprowadziły obsługę techniki ray tracingu w grze World of Warcraft: Shadowlands. Zmiany będzie można sprawdzić, testując wersję beta ósmego dodatku do popularnego MMORPG-a.
STALKER 2 - ray tracing i 120 FPS-ów na Xbox Series X
Adrian Werner, 30 lipca 2020, 10:24
Dowiedzieliśmy się, że S.T.A.L.K.E.R. 2 wykorzysta ray tracing. Ponadto twórcy obiecują do 120 klatek na sekundę na konsoli Xbox Series X.
The Medium – znamy wymagania sprzętowe PC
Bartosz Woldański, 23 lipca 2020, 22:10
Polskie studio Bloober Team ujawniło na platformie Steam minimalne i rekomendowane wymagania sprzętowe The Medium na PC. Gra będzie obsługiwać również technikę ray tracingu.
Watch Dogs Legion – RTX 2080 Ti bez 60 fps z ray tracingiem w 1080p
Bartosz Świątek, 13 lipca 2020, 09:24
Po aktywowaniu funkcji ray tracingu karta graficzna Nvidia GeForce RTX 2080 Ti nie radzi sobie z wyświetlaniem 60 klatek animacji w Watch Dogs Legion, pomimo rozdzielczości 1080p.
Cyberpunk 2077 z obsługą ray tracingu i DLSS 2.0
Bartosz Świątek, 26 czerwca 2020, 09:08
Firmy Nvidia i CD Projekt RED poinformowały, że w dniu premiery Cyberpunk 2077 będzie obsługiwał zarówno ray tracing, jak i DLSS 2.0. Wszystko wskazuje na to, że pokazany wczoraj gameplay był tych funkcji pozbawiony.
Nowe karty AMD Radeon znacznie szybsze i z ray tracingiem
Mateusz Popielak, 25 maja 2020, 13:30
Przecieki sugerują, że nadchodzące karty od AMD będą znacznie wydajniejsze od swoich poprzedników. Nowe Radeony mają też oferować wsparcie dla ray tracingu.