Elden Ring na PC w 4K, 60 fps i z ray tracingiem; znamy pierwsze klasy postaci
FromSoftware i Bandai Namco podzieliły się szczegółami technicznymi gry Elden Ring. Tytuł pozwoli na zabawę w maksymalnie 60 fps i obsłuży rozdzielczości do 4K oraz ray tracing. Poznaliśmy też pięć klas postaci, które będzie można wypróbować w zbliżających się testach trybu sieciowego.
- na PC Elden Ring ma działać w maksymalnie 60 fps, obsługiwać rozdzielczości do 4K, ray tracing i HDR;
- na konsolach nowej generacji grę uruchomimy w dwóch trybach: jakości i wydajności;
- FromSoftware opublikowało grafiki pięciu klas postaci, które będzie można wypróbować w zbliżających się testach trybu sieciowego.
Poznaliśmy kilka szczegółów technicznych gry Elden Ring, czyli duchowego spadkobiercy serii Souls. Na papierze najkorzystniej wypada wersja pecetowa. Tytuł ma działać na „blaszakach” w maksymalnie 60 klatkach na sekundę, obsługiwać rozdzielczości do 4K, HDR i ray tracing. Na temat tego ostatniego nie wiemy na razie nic poza tym, że zostanie dodany w patchu: albo w tzw. 1.0, albo w jednej z popremierowych aktualizacji. Limit 60 fps może nieco irytować, ale spokojnie – na pewno szybko pojawi się mod odblokowujący liczbę klatek na sekundę i będzie można cieszyć oczy wyższymi wartościami.
Na konsolach nowej generacji – PlayStation 5 i Xboxach Series X oraz S – pojawią się zaś dwa tryby: wydajności i jakości. Pierwszy pozwoli na zabawę w 60 fps, ale przy niższej niż 4K rozdzielczości, drugi umożliwi zaś jej wyświetlanie kosztem mniejszej liczby klatek na sekundę. Posiadacze PS4 i XONE będą musieli się zadowolić 30 fps i rozdzielczością 1080p.
Mogą Cię zainteresować również:
- Elden Ring – preorder, ceny i edycje kolekcjonerskie
- Szczegółowe informacje o Elden Ring z zakulisowego pokazu rozgrywki
- Elden Ring za bardzo trąci Dark Souls, ale FromSoftware i tak ma moje pieniądze
Przypominamy, że w najbliższy weekend, a konkretnie od 12 do 15 listopada, odbędą się testy trybu sieciowego Elden Ring. Trzy dni temu na oficjalnym koncie gry w serwisie Twitter pojawił się wpis zawierający grafiki prezentujące pięć postaci, „którymi przekroczymy Morze Mgły”. Będą to: warrior, enchanted knight, prophet, champion i bloody wolf (patrz screeny poniżej). Możemy się domyślać, że są to swego rodzaju klasy postaci, podobne do tych, jakie pojawiły się w Soulsach czy Bloodborne – wybierając jedną z nich, zdecydujemy zapewne o początkowym ekwipunku, broni i statystykach, ale później prawdopodobnie rozwiniemy bohatera (lub bohaterkę) w dowolnym kierunku. W finalnej wersji gry niemal na pewno będzie ich więcej.
Elden Ring zadebiutuje 25 lutego 2022 roku na PC, PS4, PS5, XONE i XSX|S. W miniony czwartek FromSoftware opublikowało kilkunastominutowy gameplay z gry. Jeśli jeszcze go nie widzieliście, koniecznie zajrzyjcie tutaj.