4K - sprzęt i technologie
Ostateczny gamingowy PC 4K z podwójną mocą AMD
Gamestar.de, 21 lipca 2023, 17:04
Większej wydajności do gier nie potrzebujecie. Kombinacja wysokiej klasy karty graficznej i doskonałego procesora wystarczy Wam na wiele lat.
Elden Ring na PC w 4K, 60 fps i z ray tracingiem; znamy pierwsze klasy postaci
Hubert Śledziewski, 8 listopada 2021, 10:04
FromSoftware i Bandai Namco podzieliły się szczegółami technicznymi gry Elden Ring. Tytuł pozwoli na zabawę w maksymalnie 60 fps i obsłuży rozdzielczości do 4K oraz ray tracing. Poznaliśmy też pięć klas postaci, które będzie można wypróbować w zbliżających się testach trybu sieciowego.
God of War na PC to 4K, ultrawide, DLSS i brak limitu fps
Adrian Werner, 21 października 2021, 11:00
Pecetowa wersja God of War zapowiada się imponująco. Będziemy mogli bawić się w 4K i bez limitu fps, a gra będzie wspierała DLSS oraz monitory ultrawide. Ulepszone zostaną także cienie i odbicia.
Myst Remake w Game Pass będzie wizualną ucztą w 4K
Adrian Werner, 18 sierpnia 2021, 09:28
Poznaliśmy szczegóły techniczne remake’a gry Myst, który trafi na konsole Xbox Series X/S oraz Game Passa w przyszłym tygodniu.
Zobacz jeden z najlepszych trailerów z gier w 4K - to efekt wykorzystania AI
Hubert Śledziewski, 16 sierpnia 2021, 11:15
Serwis Digital Foundry opublikował odświeżoną dzięki AI wersję jednego z najlepszych trailerów gier wszech czasów. Panie, panowie – oto zwiastun Metal Gear Solid 2 z E3 2000 w 4K i 60 fps.
Nintendo podrasuje Switcha - większy ekran OLED i wyjście 4K może jeszcze w tym roku
Michał Ciężadlik, 4 marca 2021, 11:42
Jak dowiedzieli się dziennikarze Bloomberga, Nintendo planuje odświeżyć swoją konsolę jeszcze w tym roku. Nowy model Nintendo Switch ma dostać 7-calowy ekran OLED oraz wyjście wideo przekazujące obraz 4K do telewizora.
HDMI w PS5 wolniejsze niż w Xbox Series X
Arkadiusz Strzała, 20 listopada 2020, 13:55
W sieci pojawiły się informacje, że połączenie HDMI w konsoli PlayStation 5 nie jest w pełni zgodne ze standardem 2.1, a jego przepustowość jest wolniejsza niż w Xbox Series X. Sony daje w zestawie gorszy kabel czy wina leży po stronie konsoli lub jej oprogramowania?
Watch Dogs: Legion i AC: Valhalla z natywnym 4K wyłącznie na PC
Paweł Musiolik, 1 listopada 2020, 11:35
Assassin's Creed: Valhalla i Watch Dogs: Legion zaoferują natywne 4K wyłącznie na PC. Konsolowe wersje działać będą w dynamicznej rozdzielczości od 1440p wzwyż.
Watch Dogs Legion na PS5 i Xbox Series X w 4K i 30 FPS
Bartosz Woldański, 19 października 2020, 18:30
Firma Ubisoft zdradziła, że Watch Dogs: Legion zadziała na PlayStation 5 i Xboksie Series X w rozdzielczości 4K i 30 klatkach na sekundę.
Demon's Souls: 4K najpewniej bez 60 fps
Jakub Błażewicz, 1 października 2020, 12:22
Demon's Souls zaoferuje wsparcie rozdzielczości 4K, ale najpewniej wymusi to rezygnację z 60 fps. Tak sugeruje karta gry na stronie PlayStation 5, w której wspomniano o dwóch trybach graficznych.
Gran Turismo 7 pokaże moc PS5
Paweł Musiolik, 1 października 2020, 10:27
Gran Turismo 7 będzie pokazem możliwości PS5. Gra zaoferuje ray tracing i HDR w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę.
Spider-Man na PS5 - Peter Parker zmieni twarz; gra nie będzie działać w 4K
Jakub Błażewicz, 30 września 2020, 21:14
Studio Insomniac Games podzieliło się informacjami na temat remastera gry Spider-Man na PS5. Wśród licznych poprawek wizualnych i wsparcia 60 fps na sekundę najciekawsza decyzja dotyczy zmiany aktora, który użyczy swojego wyglądu Peterowi Parkerowi.
AC: Valhalla na PS5 w 4K i 60 klatkach na sekundę
Michał Kułakowski, 22 września 2020, 19:10
Według raportów docierających od Ubisoftu, Assassin's Creed: Valhalla na konsoli PlayStation 5 będzie działać w rozdzielczości 4K, ze stałą szybkością 60 klatek na sekundę. Na PlayStation 4 gra osiągnie maksymalnie 30 klatek, przy standardowej rozdzielczości 1080p.
Nintendo Switch Pro obsłuży 4K w grach
Paweł Musiolik, 9 września 2020, 09:14
Nowy model Nintendo Switch (nieoficjalnie znany jako Switch Pro) może zaoferować rozdzielczość 4K w grach. O sprawie informują anonimowo deweloperzy, pracujący nad niezapowiedzianymi grami.
Netflix w 4K i HDR z lepszą jakością obrazu. „Jest jeszcze gorzej” - twierdzą użytkownicy
Jakub Błażewicz, 7 września 2020, 22:13
Netflix powoli wprowadza system dynamicznej kompresji danych. Ma to znacząco zmniejszyć zużycie danych przy oglądaniu filmów i seriali na platformie. Jednakże część internautów donosi o spadku jakości obrazu w rozdzielczości 4K po implementacji tego rozwiązania.
RTX 3080 pokazuje pazury – ponad 100 fps w Doom Eternal w 4K
Bartosz Świątek, 4 września 2020, 10:53
Nvidia pochwaliła się wydajnością karty GeForce RTX 3080 w grze Doom Eternal. W rozdzielczości 4K omawiany układ graficzny oferuje w strzelance id Software ponad 100 klatek animacji na sekundę, a licznik fps często pokazuje wartości jeszcze wyższe – np. 130 czy 150.
Ratchet & Clank: Rift Apart z opcją wyboru rozdzielczości i liczby klatek
Bartosz Woldański, 28 sierpnia 2020, 17:02
Dowiedzieliśmy się, że Ratchet & Clank: Rift Apart, tytuł na wyłączność konsoli PS5, zadziała w rozdzielczości 4K, ale tylko w 30 klatkach na sekundę. Studio Insomniac Games przewidziało jednak dwa tryby działania gry.
PS5 – gry działają w natywnym 4K
Aleksandra Dziwińska, 16 sierpnia 2020, 13:58
Deweloperzy pracujący z PlayStation 5 potwierdzają, że uruchomienie gry w 4K na konsoli nie stanowi problemu.
PS5 może sobie nie radzić z grami w natywnym 4K
Bartosz Woldański, 13 sierpnia 2020, 13:33
Według nieoficjalnych doniesień PlayStation 5 może mieć problemy z uzyskaniem odpowiedniej płynności w grach działających w natywnej rozdzielczości 4K. PS5 znowu zapowiada się gorzej niż Xbox Series X.
Spider-Man Miles Morales z opcjonalnym trybem 4K / 60 FPS
Jakub Błażewicz, 20 lipca 2020, 18:10
Twórcy Spider-Man: Miles Morales ujawnili opcjonalną funkcję Performance Mode. Ta pozwoli na grę w rozdzielczości 4K oraz – choć tu nie ma pewności – 60 klatkach na sekundę.
Far Cry 6 - rozdzielczość 4K nie dla PS5 i PC, zaoferuje ją tylko Xbox [aktualizacja]
Paweł Woźniak, 17 lipca 2020, 22:30
Wsparcie techniczne firmy Ubisoft zdradziło dzisiaj na Twitterze, że Far Cry 6 w rozdzielczości 4K dostępny będzie wyłącznie na konsolach Xbox One X i Xbox Series X.
Konferencja PS5 - nie zobaczymy gier w 4K
Bartosz Świątek, 9 czerwca 2020, 09:03
[Aktualizacja] Czwartkowy pokaz gier na PlayStation 5 będzie nadawany w rozdzielczości 1080p i 30 klatkach animacji na sekundę. Sid Shuman z Sony Interactive Entertainment zapewnia, że prezentowane produkcje będą wyglądały jeszcze lepiej na telewizorze 4K, ale ograniczenie rozdzielczości ułatwiło przygotowanie eventu w czasie pandemii.
Nowe tekstury 4K upiększają świat Skyrima - zobacz moda
Miłosz Szubert, 9 marca 2020, 14:10
Niedawno w sieci udostępniona została paczka tekstur Tamrielic Textures 1 – Landscapes, mająca za zadanie znacznie upiększyć The Elder Scrolls V: Skyrim zarówno w wersji standardowej z dodatkami, jak i Special Edition. Jest to pierwsza część większego projektu.
Problemy Stadii z 4K - Google odpowiada na zarzuty
Jakub Błażewicz, 25 listopada 2019, 22:35
Firma Google odniosła się do zarzutów na temat problemów usługi Google Stadia z rozdzielczością 4K w wielu grach. Zdaniem spółki wszystko rozbija się o optymalizację produkcji przez deweloperów.
Age of Empires 4 - okres historyczny, zasoby, 4K i inne
Konrad Serafiński, 17 listopada 2019, 09:11
W sieci pojawiło się kilka ciekawych informacji dotyczących Age of Empires IV - nowej odsłony kultowej serii RTS-ów. Produkcja zaoferuje realia zbliżone do drugiej części, ale zupełnie inne doświadczenie z rozgrywki.
Piękne miasta w 4K i 60 FPS - Microsoft Flight Simulator na gameplayu
Bartosz Świątek, 15 listopada 2019, 08:43
W sieci pojawił się obszerny gameplay z Microsoft Flight Simulator. Materiał skupia się na zaprezentowaniu wyglądu kilku europejskich miast i robi oszałamiające wrażenie.
Współtwórca Limbo i Inside: pogoń za 4K jest bezcelowa
Jakub Błażewicz, 6 listopada 2019, 19:33
Dino Patti, współzałożyciel zespołów odpowiedzialnych za Limbo oraz Somerville, poruszył kwestię rozdzielczości 4K w grach. Jego zdaniem technologia ta jest „bezużyteczna” i sztucznie promowana przez producentów oraz sprzedawców sprzętu i nie ma żadnego przełożenia na rozwój gier.
4K wciąż marginesem - październikowa ankieta Steama
Miłosz Szubert, 6 listopada 2019, 13:50
Firma Valve opublikowała wyniki październikowej ankiety Steam. Według nich stale rośnie liczba użytkowników Windowsów 10, kart graficznych Nvidia oraz procesorów Intel. Co ciekawe, osoby korzystające z rozdzielczości 4K wciąż stanowią margines.
Nawet RTX 2080 Ti nie da rady Red Dead Redemption 2 w 4K na ultra
Jakub Błażewicz, 4 listopada 2019, 20:28
Firma Nvidia udostępniła artykuł na temat rekomendowanych kart grafiki do Red Dead Redemption 2. Okazuje się, że nawet GeForce RTX 2080 Ti nie wystarczy do uzyskania stałych 60 klatek na sekundę, jeśli chcemy grać w rozdzielczości 4K na wysokich ustawieniach, nie wspominając nawet o ultra.
The Outer Worlds w 4K tylko na Xboksie One X. PS4 Pro bez usprawnień
Bartosz Świątek, 17 października 2019, 16:59
[Aktualizacja] The Outer Worlds w wersji na Xboksa One X będzie posiadało usprawnienia graficzne. Twórcy nie planują natomiast ulepszeń oprawy na PlayStation 4 Pro.
Ghost Recon Breakpoint - 70 minut gameplaya z PC w 4K
Adrian Werner, 1 października 2019, 14:26
Do sieci trafił materiał wideo pokazujący pierwszych 70 minut z gry Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint. Zarejestrowano go w oparciu o wersję pecetową z ustawieniami Ultra i w rozdzielczości 4K.
Informacje o aktualizacji 3.8.0 do Path of Exile i inne wieści
Miłosz Szubert, 31 lipca 2019, 15:55
Dziś piszemy o aktualizacji 3.8.0 do gry Path of Exile oraz wsparciu 4K oraz HDR i bonusach dla osób, które złożyły zamówienie przedpremierowe na GreedFall. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Wiedźmin 2 – Polak stworzył mod z teksturami ulepszonymi przez AI
Bartosz Świątek, 17 lipca 2019, 12:29
Polski modder hub997 opracował pakiet ulepszonych tekstur do ośmioletniej gry studia CD Projekt RED – Wiedźmina 2: Zabójców Królów. Modyfikacja wykorzystuje skalowanie do 2K/4K oraz sztuczną inteligencję, by poprawić wygląd postaci i potworów.
Cyberpunk 2077 w 4K także na PS4 Pro
Konrad Serafiński, 4 lipca 2019, 10:39
Cyberpunk 2077 zaoferuje 4K również na konsoli PlayStation 4 Pro. Do tej pory wiadomo było, że tytuł będzie można uruchomić w tej rozdzielczości na Xboksie One X oraz PC.
Cyberpunk 2077 – rozmiar na PS4 i rozdzielczość na XOne X
Krystian Pieniążek, 25 czerwca 2019, 15:18
Wiemy mniej więcej, ile miejsca na dysku twardym PlayStation 4 zajmie gra Cyberpunk 2077, a także w jakiej rozdzielczości zagrają w nią posiadacze Xboksów One X. Źródłem owych rewelacji są PlayStation Store oraz sklep Microsoftu, gdzie można złożyć pre-order na najnowsze dzieło studia CD Projekt Red.
Gears 5 z co-opem dla trzech graczy; 4K i 60 fps na Xboksie One X
Krystian Pieniążek, 10 czerwca 2019, 14:07
Stojący na czele studia The Coalition Rod Fergusson zdradził, że gra Gears 5 będzie działać na Xboksie One X w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. Poza tym ujawniono, że jednym z bohaterów, w którego wcielimy się w trybie współpracy, będzie… bot imieniem Jack.
Mod do The Elder Scrolls IV Oblivion podbija jakość tekstur do 4K i 8K
Miłosz Szubert, 18 kwietnia 2019, 10:30
Popularne RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion otrzymało mod podbijający rozdzielczość niemal wszystkich tekstur do 4K i 8K. Dokonano tego za pomocą narzędzia Gigapixel AI. Całość waży około 4,5 GB.
Red Dead Redemption 2 na Xboksie One X w natywnym 4K
Konrad Serafiński, 4 października 2018, 19:22
Kolejne ciekawe doniesienia na temat nowej gry Rockstar Games. Na profilu francuskiego oddziału Xboksa na Twitterze pojawiła się informacja, że Red Dead Redemption 2 będzie działał na Xboksie One X w natywnym 4K.
Divinity: Original Sin 2 - Definitive Edition w natywnym 4K na Xboksie One X
Michał Kułakowski, 7 sierpnia 2018, 20:06
Autorzy Divinity: Original Sin II - Definitive Edition, które ukaże się pod koniec tego miesiąca, zdradzili, na jakie opcje graficzne mogą liczyć posiadacze konsol Sony i Microsoftu. Tytuł będzie oferować obraz w natywnej rozdzielczości 4K jedynie na konsoli Xbox One X.
Demo Anthem używało dwóch GTX 1080Ti, Rocket League w Xbox Game Pass – wieści
Krzysztof Sobiepan, 11 lipca 2018, 14:03
Dziś piszemy o konfiguracji sprzętu, na którym zaprezentowano imponujące graficznie demo Anthem z targów E3 i dodaniu Rocket League do subskrypcji Xbox Game Pass. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu
Michał Kułakowski, 4 lutego 2018, 14:05
Wraz z najnowszą wersją systemu operacyjnego, który znajduje się w tej chwili w fazie beta-testów, PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu. Pozwoli ona na uzyskanie obrazu o jakości porównywalnej z 4K na ekranach i telewizorach z rozdzielczością 2K lub niższą.
Wieści ze świata (Forza Horizon 3, PlayStation 4) 16/01/2018
Kamil Zwijacz, 16 stycznia 2018, 14:22
Dziś piszemy o aktualizacji gry Forza Horizon 3 dodającej wsparcie dla rozdzielczości 4K na konsoli Xbox One X oraz o zapisach do beta-testów kolejnego dużego update'u systemu (firmware'u) PlayStation 4. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Nintendo nie jest zainteresowane technologią VR oraz 4K
Michał Kułakowski, 14 stycznia 2018, 18:10
Przedstawiciel Nintendo potwierdził, że gigant z Kioto nie jest zainteresowany technologią wirtualnej rzeczywistości ani wsparciem dla ekranów 4K. Spółka opiera bowiem swoją strategię na podążaniu własną ścieżką i oferowaniu graczom unikalnych rozwiązań, które niekoniecznie odpowiadają najnowszym trendom.
Nvidia zapowiedziała ogromny monitor Big Format Gaming Display
Kamil Zwijacz, 8 stycznia 2018, 13:50
Firma Nvidia zapowiedziała Big Format Gaming Display - 65-calowy monitor dla graczy komputerowych, oferujący rozdzielczość 4K, częstotliwość odświeżania 120 Hz oraz wbudowaną Nvidię Shield.
Wiedźmin 3 w 4K na konsoli Xbox One X - jest patch
Kamil Zwijacz, 20 grudnia 2017, 14:49
Zapowiedziana jakiś czas temu aktualizacja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji na konsolę Xbox One X wreszcie ujrzała światło dzienne. Produkcja oferuje od teraz dwa nowe tryby graficzne - 4K i "Wydajność".
Quantum Break to nowy rekordzista? Gra z całą zawartością waży blisko 180 GB
Kamil Zwijacz, 3 listopada 2017, 14:59
Najnowsza wersja Quantum Break na Xboksa One X trochę się rozrosła i waży ponad 102 GB. Dodając do tego opcjonalne 75,6 GB na filmiki przerywnikowe w jakości 4K, wychodzi pokaźna ilość danych.
Wiedźmin 3 z aktualizacją dla konsoli PlayStation 4 Pro
Kamil Zwijacz, 4 października 2017, 19:33
Studio CD Projekt RED wypuściło zapowiedzianą jakiś czas temu aktualizację, przystosowującą grę Wiedźmin 3: Dziki Gon do konsoli PlayStation 4 Pro - mowa o możliwości rozgrywki w rozdzielczości 4K.
[AKTUALIZACJA] Wiedźmin 3 w 4K na PlayStation 4 Pro to kwestia kilku dni; łatka dla Xboksa One X w drodze
Krystian Pieniążek, 8 września 2017, 15:56
W trakcie tegorocznych targów E3 studio CD Projekt RED potwierdziło, że Wiedźmin 3: Dziki Gon zadziała w rozdzielczości 4K zarówno na Xboksie One X, jak i na PlayStation 4 Pro. Posiadacze konsoli Sony otrzymają stosowną łatkę w ciągu najbliższych kilku dni.
Tak wygląda granie w rozdzielczości 16K
Kamil Zwijacz, 3 sierpnia 2017, 09:15
Na kanale Linus Tech Tips w serwisie YouTube ukazało się nagranie prezentujące rozgrywkę w m.in. w Minecrafcie i Rise of the Tomb Raider na potężnym komputerze w rozdzielczości 16K.
Xbox One X - pierwsze wyniki wydajności
Kamil Zwijacz, 6 lipca 2017, 11:23
Ekipa Digital Foundry opublikowała pierwsze wyniki wydajności gier z konsoli Xbox One X. Nie oddają one w pełni tego, czego można się spodziewać, ale dają niezły pogląd na sytuację.