Demon's Souls: 4K najpewniej bez 60 fps
Demon's Souls zaoferuje wsparcie rozdzielczości 4K, ale najpewniej wymusi to rezygnację z 60 fps. Tak sugeruje karta gry na stronie PlayStation 5, w której wspomniano o dwóch trybach graficznych.
Fani studia FromSoftware od dawna czekali na zapowiedź remake’u Demon’s Souls, ale wyraźnie nie tylko ich ekscytuje powrót protoplasty serii Dark Souls. Niestety, nawet tak wyczekiwana produkcja nie jest wolna od pewnych kontrowersji (nawet jeśli pominąć dyskusje odnośnie mniej „brudnego” stylu graficznego). Karta odświeżonego Demon’s Souls na oficjalnej stronie PlayStation 5 zdradza obecność dwóch trybów graficznych: jednego pod rozdzielczość 4K i drugiego nastawionego na płynność animacji. Na stronie nie omówiono szczegółów tych opcji, ale zakładamy, że ta druga pozwoli na zabawę w 60 klatkach na sekundę. Wynika z tego, że nie będzie możliwości gry w 4K i 60 fps – będziemy musieli zdecydować się na jedno lub drugie. Potwierdzałoby to wyniki analizy materiałów z gry dokonanej przez redakcję Digital Foundry.
Nie byłaby to pierwszyzna dla fanów cyklu. Na konsolach Dark Souls, Sekiro oraz Bloodborne zwykle utrzymywały (czy raczej starały się utrzymać) około 30-50 fps. Można więc uznać, że umożliwienie gry w 60 klatkach na sekundę nawet w „niższej” rozdzielczości to i tak spory postęp dla cyklu. Nadmieńmy, że również inne tytuły startowe PS5 będą miały problem z 4K – dotyczy to choćby odświeżonego Spider-Mana.