Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2022, 19:50

Remake Demon's Souls na PS5 wciąż może skrywać sekrety

W plikach Demon's Souls na PlayStation 5 kryją się cztery nadal nieodkryte przedmioty nieobecne w oryginalnym wydaniu.

Remake Demon’s Souls może i nie dodał upragnionego przez fanów brakującego „kamienia”, ale nie znaczy to, że w grze nie ma nowych sekretów. Tych zresztą może być więcej, niż nam się dotąd wydawało, bo według znanego dataminera w plikach gry wciąż skrywają się nieodkryte tajemnice.

Demon’s Souls – sekrety (testy?) twórców

Lance McDonald (bo o nim mowa) wspomniał dziś na Twitterze, że studio Bluepoint Games dodało do odświeżonego Demon’s Souls cztery przedmioty nieobecne w oryginale z 2009 roku. Na razie nie zdradził nic na ich temat, by nie psuć niespodzianek potencjalnym odkrywcom.

Remake Demons Souls na PS5 wciąż może skrywać sekrety - ilustracja #1
Źródło: Lance McDonald na Twitterze.

Nasuwa się pytanie, czy owe niespodzianki rzeczywiście są w grze. W końcu od premiery odświeżonego Demon’s Souls minęło już sporo czasu (ponad rok), a mówimy tu o remake’u produkcji, którą gracze studiują od kilkunastu lat. Łatwo więc uznać, że przedmioty znalezione przez Lance’a McDonalda to po prostu zawartość usunięta przez twórców, na przykład wykorzystana w trakcie testów produkcyjnych.

Jednakże na takie wnioski wciąż jest zbyt wcześnie. Nie jeden i nie dwa sekrety gier wideo odkryto wiele miesięcy, lat lub nawet dekad po premierze tytułu (czasem z pomocą deweloperów). Być może tak będzie i tym razem.

Dark Souls wraca na stoły

Jeśli nie w smak Wam sekrety, być może zainteresują Was konkrety. Na przykład na temat nowego wcielenia Dark Souls w „papierowej” formie, które zostało zapowiedziane jakiś czas temu jako kolejny „soulsowy” projekt studia Steamforged Games, po grze planszowej i karciance.

Twórcy zdradzili dziś sporo informacji na temat Dark Souls: The Roleplaying Game, poczynając od systemu kreacji postaci, przez okładkę podręcznika, aż po mechaniki rozgrywki. Ta, wzorem wielu podobnych produkcji, będzie oparta na piątej edycji Dungeons & Dragons – ale z pewnymi zmianami. Po zgonie postacie graczy odrodzą się przy ognisku, a oprócz zgromadzonych dusz po śmierci mogą stracić także część siebie.

Rzecz jasna, nawiązuje to do jednego z centralnych aspektów serii: utraty człowieczeństwa po zbyt wielu zgonach, aż do zostania bezmyślnym pustym (Hollow). W Dark Souls raczej nie groziło to graczowi, chyba że za sprawą inicjatywy samych fanów, którzy byli zaintrygowani tą koncepcją

To nie jedyna zmiana inspirowana grami komputerowymi studia FromSoftware. Dark Souls: The Roleplaying Game otrzyma całkowicie nowy system magii, mechanikę pozycji (zastępującą kondycję i zdrowie), a nawet „fazy” zranionych bossów.

Grę będzie można zakupić przedpremierowo od jutra, ale wciąż nie znamy daty jej premiery.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej