Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 stycznia 2022, 12:02

autor: Adrian Werner

Elden Ring - twórców zmotywowała jakość grafiki Demon's Souls na PS5

Reżyser Elden Ring w wywiadzie przyznał, że jakość grafiki remake’u Demon’s Souls zwiększyła presję, jaką czują podlegli mu deweloperzy. Zdradził również, że sam do tej pory nie zagrał w ten tytuł startowy dla PS5.

Hidetaka Miyazaki ze studia FromSoftware udzielił ciekawego wywiadu magazynowi Edge. Przyznał w nim, że jego zespół zajmujący się grą Elden Ring odczuwa dużą presję pod względem oczekiwanej jakości oprawy graficznej z powodu tego, co zaoferowało Demon's Souls na PlayStation 5.

Wspomniana produkcja była jednym z tytułów startowych dla PS5 i pozostaje rzadkim przypadkiem wysokobudżetowej pozycji opracowanej wyłącznie z myślą o nowej generacji konsol. Miyazaki tłumaczy, że jakość grafiki nie jest absolutnym priorytetem dla FromSoftware, ale odpowiedzialny za ten aspekt Elden Ring zespół jest mocniej zmotywowany za sprawą Demon’s Souls i dzięki temu mamy otrzymać produkcję wyraźnie ładniejszą niż wcześniejsze dokonania japońskiego dewelopera.

Demon’s Souls na PS5 to remake wcześniejszej gry Miyazakiego. Mimo to deweloper przyznał, że do tej pory nie zagrał w odświeżoną wersję swojego dzieła. Wytłumaczył, że wynika to z tego, iż nie lubi wracać do swoich starych produkcji. Takie powroty przywołują wspomnienia i dawno zapomniane emocje, co potrafi być dla niego przytłaczające

Hidetaka Miyazaki jest jednak szczęśliwy, że remake jego wiekowej gry spodobał się tak wielu osobom. Oryginalna wersja Demon’s Souls nie była w pełni dopracowana i twórcom nie udało się w niej zrealizować wszystkich swoich ambicji. Dlatego Miyazaki obawiał się, że nowym graczom odświeżona edycja gry może się nie spodobać, ale na szczęście okazało się, iż jest inaczej.

Przypomnijmy, że Elden Ring zmierza na pecety oraz konsole Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S i PS5. Premiera odbędzie się 25 lutego tego roku.

  1. Elden Ring – strona oficjalna
  2. Elden Ring za bardzo trąci Dark Souls, ale FromSoftware i tak ma moje pieniądze (zapowiedź)

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej