autor: Michał Kułakowski
PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu
Wraz z najnowszą wersją systemu operacyjnego, który znajduje się w tej chwili w fazie beta-testów, PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu. Pozwoli ona na uzyskanie obrazu o jakości porównywalnej z 4K na ekranach i telewizorach z rozdzielczością 2K lub niższą.
Najnowszy firmware PlayStation 4, który oznaczony jest numerem 5.50, znajduje się w tej chwili w fazie beta-testów. Chociaż osoby, które go zainstalowały, nie powinny dzielić się jeszcze informacjami na jego temat, wiemy już co nieco o najistotniejszej nowości wprowadzonej przez przygotowywany przez Sony system operacyjny. Jest nią ogólny tryb supersamplingu dla PlayStation 4 Pro. Warto zaznaczyć, że niektóre tytuły, takie jak np. Horizon Zero Dawn, oferują już indywidualnie możliwość włączenia tej opcji, ale nowy tryb związany jest bezpośrednio z OS-em, tak więc powinien teoretycznie mieć zastosowanie we wszystkich grach na PlayStation 4.
Przypomnijmy, że supesampling jest jedną z metod antialiasingu. Najprościej ujmując opiera się on na metodzie renderowania obrazu w rozdzielczości wyższej od tej, która ostatecznie pojawi się na naszym ekranie. Według zapewnień Sony, nowa opcja pozwala na uzyskanie obrazu o jakości 4K na monitorach i telewizorach z rozdzielczością 2K lub niższą. Efekt po włączeniu trybu może różnić się w zależności od gry. Poza tym wpływa on także na jej wydajność i może poskutkować dalszymi nieprzewidzianymi problemami. W najbliższym czasie gracze powinni przetestować większość dostępnych produkcji, tak więc dowiemy się wówczas, na jakie efekty możemy liczyć. Poza supersamplingiem firmware 5.50 nie zaoferuje żadnych znaczących zmian w funkcjonalności konsoli. Deweloperzy wprowadzają w nim kilka nowych opcji społecznościowych, a także dodatkowe możliwości zarządzania komunikatami oraz biblioteką gier.