futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 4 września 2020, 10:53

autor: Bartosz Świątek

RTX 3080 pokazuje pazury – ponad 100 fps w Doom Eternal w 4K

Nvidia pochwaliła się wydajnością karty GeForce RTX 3080 w grze Doom Eternal. W rozdzielczości 4K omawiany układ graficzny oferuje w strzelance id Software ponad 100 klatek animacji na sekundę, a licznik fps często pokazuje wartości jeszcze wyższe – np. 130 czy 150.

RTX 3080 pokazuje pazury – ponad 100 fps w Doom Eternal w 4K - ilustracja #1
GeForce RTX 3080 dysponuje sporą mocą obliczeniową.

W SKRÓCIE:

  1. GeForce RTX 3080 oferuje 110-150 fps w Doom Eternal – w rozdzielczości 4K;
  2. wspomniana karta graficzna ma też pozwolić na osiągnięcie 60-100 klatek animacji na sekundę w niektórych grach obsługujących ray tracing.

Firma Nvidia pochwaliła się wydajnością swojej nowej flagowej karty graficznej – GeForce’a RTX 3080. Na zaprezentowanym przez koncern materiale widać grę Doom Eternal, która działa w rozdzielczości 4K, z wydajnością utrzymującą się na poziomie około 110-150 klatek animacji na sekundę. Dla porównania, GeForce RTX 2080 Ti oferuje w tych samych sekwencjach nawet kilkadziesiąt fps mniej.

Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że jest to film marketingowy stworzony przez producenta, ale nie da się ukryć, że przedstawiony wynik jest imponujący. „Zieloni” twierdzą też, że w niektórych grach omawiana karta graficzna jest w stanie oferować 60-100 klatek animacji na sekundę z włączonymi efektami ray tracingu.

Stale analizujemy zapotrzebowanie na pamięć w najnowszych grach i regularnie kontaktujemy się z twórcami gier, aby zrozumieć ich zapotrzebowanie na VRAM w obecnych i przyszłych tytułach. Celem RTX-a 3080 jest zapewnienie doskonałej wydajności w rozdzielczości 4K, przy wszystkich ustawieniach na maksymalnym poziomie, w najlepszej możliwej cenie.

Aby tego dokonać, potrzebujesz bardzo wydajnego procesora graficznego, z wystarczającą ilością odpowiednio szybkiej pamięci, by potrzeby gier były zaspokajane. Kilka przykładów - spójrzmy na gry Shadow of the Tomb Raider, Assassin's Creed Odyssey, Metro Exodus, Wolfenstein Youngblood, Gears of War 5, Borderlands 3 czy Red Dead Redemption 2, działające na RTX 3080 w 4K, z ustawieniami maksymalnymi (wliczając możliwe pakiety tekstur w wysokiej rozdzielczości) i efektami RTX, jeśli są obsługiwane. Otrzymujemy pomiędzy 60 a 100 fps i wszędzie wykorzystywane jest od 4 GB do 6 GB pamięci. Dodatkowa pamięć jest zawsze mile widziana, ale zwiększyłaby cenę karty graficznej, więc musimy znaleźć odpowiednią równowagę – stwierdził Justin Walker, dyrektor odpowiedzialny za nadzór nad produktami z GeForce.

  1. Recenzja gry Doom Eternal – demon tkwi w szczegółach
  2. Doom Eternal – poradnik
  3. Doom Eternal – strona oficjalna
  4. Nvidia – strona oficjalna