autor: Bartosz Woldański
Ratchet & Clank: Rift Apart z opcją wyboru rozdzielczości i liczby klatek
Dowiedzieliśmy się, że Ratchet & Clank: Rift Apart, tytuł na wyłączność konsoli PS5, zadziała w rozdzielczości 4K, ale tylko w 30 klatkach na sekundę. Studio Insomniac Games przewidziało jednak dwa tryby działania gry.
Zapowiedziana podczas czerwcowej konferencji Sony, The Future of Gaming, gra Ratchet & Clank: Rift Apart zaoferuje dwa tryby graficzne. Pierwszy pozwoli cieszyć się natywną rozdzielczością 4K, ale tylko przy 30 klatkach na sekundę. Drugi z kolei będzie przeznaczony dla tych graczy, którzy przedkładają wyższą płynność animacji nad oprawę wizualną. Tytuł uruchomi się w nim w niższej, bliżej niesprecyzowanej rozdzielczości (1440p?), co przełoży się na działanie gry w 60 FPS. Twórcy ujawnili te informacje w wywiadzie dla japońskiego serwisu Famitsu.
Gra studia Insomniac Games została zaprezentowana na wczorajszym pokazie Opening Night Live z okazji targów gamescom 2020. Mogliśmy obejrzeć rozszerzoną wersję zapisu rozgrywki, który był pokazywany w skromniejszym wydaniu podczas prezentacji The Future of Gaming. Trudno cokolwiek zarzucić produkcji od strony wizualnej. Szczególną uwagę przykuwa przechodzenie z jednej rzeczywistości do drugiej bez jakichkolwiek ekranów wczytywania (efekt ten jest pewnie w dużej mierze zasługą wychwalanego przez deweloperów nośnika SSD w PS5). Niemniej jednak gracze oczekujący w nadchodzącej zręcznościówce studia Insomniac Games rozdzielczości 4K, która ma być standardem w nowej generacji, i 60 klatek na sekundę mogą poczuć się rozczarowani.
Ratchet & Clank: Rift Apart wyjdzie wyłącznie na PlayStation 5. Data wydania gry nie jest jeszcze znana, ale producent celuje w okolice premiery konsoli nowej generacji Sony, czyli końcówkę 2020 roku.