futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 21 października 2024, 13:40

Ratchet and Clank: Rift Apart przetestowane na PS5 Pro. Fani nie chcą trzykrotnie przybliżać gry, żeby zobaczyć różnice

Digital Foundry przetestowało aktualizację do Ratchet and Clank: Rift Apart dedykowaną PS5 Pro. Zmiany są widoczne, ale nie na tyle, żeby przekonać graczy, którzy uważają, że Sony nie wywiązuje się z obietnicy.

Źródło fot. Ratchet and Clank: Rift Apart; Insomniac Games; 2021
i

W ostatnim czasie Digital Foundry aktywnie testuje możliwości technologii PSSR na PS5 Pro. We wrześniu sprawdzono Final Fantasy VII Rebirth, gdzie miejscami udało się osiągnąć lepszy wynik od trybu jakości. Sytuacja prezentuje się jednak inaczej w przypadku gry Ratchet and Clank: Rift Apart. Tryb wydajności Pro miejscami odstaje od trybu jakości.

Ratchet and Clank: Rift Apart na PS5 Pro przetestowane

Test wykonany przez Digital Foundry pokazuje, że tryb wydajności Pro lepiej radzi sobie od popularnego trybu wydajności z ray tracingiem na standardowym PS5. Obraz oraz odbicia są wyższej jakości przy zachowaniu 60 klatek na sekundę, które spadają tylko w trakcie sekwencji przechodzenia przez portale. Najbardziej widoczną wadą jest opóźnienie odbić, gdy dana postać się porusza.

W przypadku porównania z trybem jakości podstawowego PS5, tryb wydajności Pro nie daje już tak dobrych efektów. Na standardowym PlayStation 5 obraz wydaje się być bardziej szczegółowy, co widać między innymi w gęstości tłumu na trybunach, chociaż PlayStation 5 Pro lepiej radzi sobie z cząsteczkami, których generowanie i wyświetlanie jest stabilniejsze; podobnie ma być z odbiciami.

Jednak w komentarzach gracze zwrócili uwagę, że różne porównania Digital Foundry są dokonane na trzykrotnym lub nawet czterokrotnym zbliżeniu. Jeśli to jest potrzebne, żeby zobaczyć różnice graficzne względem zwykłego PS5, wielu komentujących nie widzi sensu w inwestowaniu w PS5 Pro i wolą zostać przy swoim dotychczasowym sprzęcie.

Digital Foundry jednak nie porównuje wyłącznie wersji konsolowych. Sprawdzono, jak PSSR radzi sobie przeciwko FSR 3,1 i DLSS 3,7. Wnioski potwierdzają słuszność decyzji Sony w kwestii odejścia od upscalingu AMD. Obraz z FSR jest miejscami stabilniejszy, ale gorzej wykonuje pracę, zwłaszcza w przypadku ruchomych obiektów.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

więcej