Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 października 2020, 20:02

Watch Dogs: Legion - nowe wymagania sprzętowe RTX

Firma Ubisoft zaktualizowała wymagania sprzętowe Watch Dogs: Legion. Zmiany objęły głównie zalecane konfiguracje sprzętowe dla osób pragnących korzystać z dobrodziejstw ray tracingu.

Premiera trzeciej odsłony serii Watch Dogs zbliża się i pecetowi gracze mieli już możliwość sprawdzić, czy ich komputery poradzą sobie z tą produkcją. Jeśli jednak jesteście zainteresowani graniem z włączonym ray tracingiem powinniście raz jeszcze rzucić okiem na informacje od wydawcy. Firma Ubisoft zaktualizowała wymagania sprzętowe, głównie zmieniając zalecane konfiguracje w przypadku korzystania z ray tracingu. Są też inne różnice w stosunku do informacji podanych przez francuską spółkę miesiąc temu, aczkolwiek nie tak znaczące.

Watch Dogs: Legion – wymagania sprzętowe:

1080p / niskie ustawienia graficzne:

  • System operacyjny: Windows 10 (x64)
  • Procesor: Intel Core i5-4460 / AMD Ryzen 5 1400 lub lepszy
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 970 / Nvidia GeForce GTX 1650 / AMD Radeon R9 290X (4 GB VRAM) lub lepsza
  • Pamięć RAM: 8 GB (Dual Channel)
  • Miejsce na dysku twardym: 45 GB

1080p / wysokie ustawienia graficzne:

  • System operacyjny: Windows 10 (x64)
  • Procesor: Intel Core i5-4790 / AMD Ryzen 5 1600 lub lepszy
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 1060 / Nvidia GeForce GTX 1660 S / AMD Radeon RX 480 lub lepsza (6 GB VRAM)
  • Pamięć RAM: 8 GB (Dual Channel)
  • Miejsce na dysku twardym: 45 GB

1440p / wysokie ustawienia graficzne:

  • System operacyjny: Windows 10 (x64)
  • Procesor: Intel Core i5-9700 / AMD Ryzen 5 3600 lub lepszy
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 2060 S / AMD Radeon RX 5700 lub lepsza (8 GB VRAM
  • Pamięć RAM: 16 GB (Dual Channel)
  • Miejsce na dysku twardym: 45 GB

4K / ustawienia ultra:

  • System operacyjny: Windows 10 (x64)
  • Procesor: Intel Core i7-9700K / AMD Ryzen 7 3700X lub lepszy
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 2080 TI / Nvidia GeForce RTX 3080 lub lepsza (10 GB VRAM)
  • Pamięć RAM: 16 GB (Dual Channel)
  • Miejsce na dysku twardym: 45 GB (+20 GB dla dodatkowego pakietu tekstur HD)

Ray tracing (średni) – 1080p / wysokie ustawienia graficzne:

  • System operacyjny: Windows 10 (x64)
  • Procesor: Intel Core i5-8400K / AMD Ryzen 5 2600 lub lepszy
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 2060 (6 GB VRAM) lub lepsza
  • Pamięć RAM: 16 GB (Dual Channel)
  • Miejsce na dysku twardym: 45 GB

Ray tracing (wysoki) – 1440p / bardzo wysokie ustawienia graficzne:

  • System operacyjny: Windows 10 (x64)
  • Procesor: Intel Core i5-9700K / AMD Ryzen 5 3600 lub lepszy
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 3070 (8 GB VRAM) lub lepsza
  • Pamięć RAM: 16 GB (Dual Channel)
  • Miejsce na dysku twardym: 45 GB

Ray tracing (ultra) - 4K / ustawienia ultra:

  • System operacyjny: Windows 10 (x64)
  • Procesor: Intel Core i7-9900K / AMD Ryzen 7 3700X lub lepszy
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 3080 (10 GB VRAM) lub lepsza
  • Pamięć RAM: 16 GB (Dual Channel)
  • Miejsce na dysku twardym: 45 GB (+20 GB dla dodatkowego pakietu tekstur HD)

Źródło: Ubisoft.

Nowe wymagania uwzględniają nieobecną przedtem konfigurację z włączonym ray tracingiem dla rozdzielczości 1440p, de facto będącą nieco zmodyfikowaną wersją wcześniejszych wymagań dla Full HD. Jedyną różnicą jest karta grafiki: GeForce’a w wersji RTX 2070 zastąpił RTX 3070. To samo dotyczy 4K: na liście figuruje nowy RTX 3080 z 10 GB pamięci. Natomiast znacznie zmieniły się zalecenia wydawcy dla ray tracingu w rozdzielczości 1080p (aczkolwiek uwzględnia to niskie ustawienia tej technologii). Pełne zestawienie wymagań sprzętowych Watch Dogs: Legion prezentuje powyższa grafika udostępniona przez Ubisoft. Gra zadebiutuje na komputerach osobistych 29 października, wraz z wydaniami na konsole Xbox One i PlayStation 4. Tytuł będzie też dostępny na platformach dziewiątej generacji od razu po premierze tych urządzeń (10 listopada dla XSX/S oraz 19 listopada dla PS5).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej