autor: Bartosz Świątek
The Medium - szczegóły na temat ray tracingu
Jacek Zięba – producent w krakowskim studiu Bloober Team – przedstawił w niedawnym wywiadzie kilka detali na temat implementacji ray tracingu w survival horrorze The Medium.
W SKRÓCIE:
- The Medium będzie miało dwa tryby ray traycingu – Performance oraz Quality;
- dysk SSD pozwolił deweloperom na więcej w przypadku wydań konsolowych, ale na pecetach do zabawy wystarczy nośnik HDD – ma to związek z odmienną architekturą.
Serwis Wccftech przeprowadził wywiad z Jackiem Ziębą z krakowskiego studia Bloober Team. Tematem rozmowy był oczywiście nadchodzący survival horror The Medium, nad którym firma pracuje już od pewnego czasu. Poznaliśmy m.in. kilka detali na temat implementacji ray tracingu w omawianym tytule.
Mamy dwa tryby ray tracingu dla The Medium – Performance Mode, który włącza odbicia i RTAO we wszystkich lokacjach (gdy renderowana jest tylko jedna rzeczywistość), oraz Quality Mode, który obejmuje odbicia, RTAO, hybrydowy efekt półprzezroczystości i niektóre cienie RT dla całego świata gry. Ten ostatni tryb jest połączony z DLSS i kilkoma innymi usprawnieniami od Nvidii, ale wymaga sprzętu o dużej mocy – czytamy w wywiadzie.
Kolejnym wątkiem w rozmowie był dysk SSD. Twórcy gry nie mają wątpliwości, że obecność nośnika tego typu w konsolach nowej generacji umożliwiła rzeczy, które wcześniej były poza zasięgiem. Warto zaznaczyć, że w przypadku pecetów dysk SSD nie będzie wymagany. Nie posiadając go, musimy się co prawda liczyć z dłuższymi czasami wczytywania, ale poza tym na zwyczajnym dysku HDD gra powinna działać bez większych przeszkód. Wynika to bezpośrednio z różnic pomiędzy architekturą pecetową i konsolową.
Ponieważ od dłuższego czasu używamy level-streamingu w naszych grach, dołożyliśmy wszelkich starań, aby doświadczenie na komputerze z zalecaną specyfikacją było jak najbardziej zbliżone do tego na nowej konsoli Microsoft. Dla graczy PC SSD jest zalecane, ale nie jest wymagane, więc tak, czas ładowania zostanie zwiększony w przypadku używania HDD. To powiedziawszy jest spora różnica pomiędzy architekturą konsoli i PC.
Wchodząc trochę głębiej w technikalia, liniowy transfer PC ze standardowym dyskiem twardym wynosi średnio 100MB/s, podczas gdy poprzednia generacja konsol oferowała tylko jedną trzecią tej wartości. Kiedy połączysz to z cache'm IO, którym zarządza system operacyjny komputera, otrzymasz czas ładowania tylko o kilka sekund dłuższy niż w przypadku przeciętnego SSD. Oczywiście, tu i ówdzie pojawią się jakieś doczytujące się tekstury, ale nadal będziesz mógł cieszyć się The Medium posiadając dysk twardy – tłumaczy deweloper.
Przypominamy, że The Medium zadebiutuje 28 stycznia tego roku na komputerach oraz konsoli Xbox Series X / S. Produkcja będzie dostępna w ramach usługi Xbox Game Pass.
- Premiery gier - w jakie nowe gry zagramy w styczniu 2021
- 11 polskich gier na 11 listopada. Rodzime gry, na które warto czekać
- The Medium – strona oficjalna