Crysis Remastered - tak wygląda ray tracing na Xboksie One X
Crysis Remastered zaoferuje opcjonalny ray tracing w konsolowym wydaniu. Programowa implementacja technologii dostępna będzie na mocniejszych sprzętach – Xboksie One X i PlayStation 4 Pro.
- Crysis Remastered zaoferuje opcjonalny ray tracing na konsolach.
- Technologia śledzenia promieni dostępna będzie tylko na Xboksie One X i PlayStation 4 Pro.
- Gra z włączonym ray tracingiem działać będzie na Xboksie One X w maksymalnie 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p.
Firma Crytek we współpracy z ekipą Digital Foundry przygotowała materiał wideo, który prezentuje nam technologię ray tracingu w konsolowej wersji Crysis Remastered. Poniższe nagranie przedstawia działające na Xboksie One X śledzenie promieni w czasie rzeczywistym. Ray tracing będziemy mogli włączyć opcjonalnie w ustawieniach gry tylko na mocniejszych wersjach konsol (Xbox One X i PS4 Pro).
Gdy włączymy opcję śledzenia promieni, gra działać będzie w maksymalnie 30 klatkach na sekundę i w dynamicznej rozdzielczości, z maksymalnie osiągalnym 1080p na Xboksie One X (na PS4 Pro rozdzielczość ma być niższa). Z uwagi na niedostateczną moc konsol tej generacji, śledzenie ograniczone będzie do znajdujących się w bliskim zasięgu statycznych elementów gry, w maksymalnej rozdzielczości odbić 540p.
Niemiecka firma rozwija w swoim silniku CryEngine programową implementację ray tracingu, tzw. SVOGI (w skrócie – śledzenie odbić promieni świetlnych w czasie rzeczywistym). To właśnie z niej korzysta Crysis Remastered, oferując podstawową implementację także na konsoli Nintendo Switch. Najlepszą jakość ray tracingu zobaczymy oczywiście na pecetach, o ile posiadamy sprzęt spełniający wymagania systemowe.