Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 czerwca 2021, 12:45

Ratchet & Clank: Rift Apart w 60 fps i z ray tracingiem

Insomniac Games poinformowało, że Ratchet & Clank: Rift Apart będzie działał w 60 fps z włączonym ray tracingiem. Gra zajmie też jeszcze mniej miejsca dysku, niż do tej pory sugerowano.

Premiera Ratchet & Clank: Rift Apart już za 5 dni. Studio Insomniac Games nie przestaje więc podsycać zainteresowania tytułem ekskluzywnym PlayStation 5. Tym razem dowiedzieliśmy się, że tzw. day 1 patch doda tryb Performance RT, pozwalający uruchomić grę w 60 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem. Ponadto przestrzeń, jaką zajmie na naszych dyskach nowa produkcja Amerykanów, jeszcze bardziej zmalała – z 39,3 GB, o których pisaliśmy przed trzema tygodniami, do 33,6 GB.

O tym pierwszym deweloperzy poinformowali za pośrednictwem Twittera, zamieszczając krótki gameplay, prezentujący jednocześnie płynną rozgrywkę i śledzenie promieni. Efekt – tak jak w przypadku Spider-Mana: Milesa Moralesa – nie zostałby jednak osiągnięty bez pójścia na pewne ustępstwa. Twórcy znów wykorzystali technikę temporal injection, która pozwala uzyskać wysokiej rozdzielczości obraz bez renderowania wszystkich pikseli w każdej jego klatce. Trudno więc oczekiwać po Performance RT jakości 4K – tryb ten celuje raczej w 1080-1440p – ale deweloperzy twierdzą, że różnice są trudne do zauważenia. Ratchet & Clank: Rift Apart pozwoli na zabawę w 4K i z włączonym ray tracingiem dopiero, gdy zadowolimy się 30 klatkami na sekundę. Będziemy też mogli całkowicie zrezygnować ze śledzenia promieni – wtedy powinniśmy uzyskać i 4K, i 60 fps.

Jeśli zaś chodzi o jeszcze mniejszą niż podawana dotychczas „wagę” gry, dyrektor do spraw społeczności w Insomniac Games, James Stevenson, przyznał, że rozmiar 33,6 GB (dokładnie 33,618 GB) udało się osiągnąć dzięki technikom kompresji oraz dyskowi SSD, w który wyposażone jest PS5.

Ratchet & Clank: Rift Apart zadebiutuje 11 czerwca w pełnej polskiej wersji językowej. Tytuł można pobierać z PlayStation Store już od przedwczoraj, ale do jego uruchomienia niezbędny będzie wspomniany wcześniej day 1 patch. W ramach oczekiwania możecie rzucić okiem na trailer przedstawiający fabułę gry.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej