Resident Evil Village otrzyma ray tracing od AMD
Firma AMD potwierdziła wsparcie ray tracingu w Resident Evil Village. Nowa gra Capcomu wykorzysta technologię Radeonów FidelityFX.
Kiedy gracze dyskutują o ray tracingu, zwykle dotyczy to głównie technologii rozwijanej przez Nvidię w ramach serii GeForce RTX. Jednakże konkurenci „zielonych” z AMD nie pozostają w tyle, oferując własną wersję tej funkcji w wielu grach. Dziś, niejako przy okazji ujawnienia Radeona RX 6700 XT, firma potwierdziła kolejną produkcję wspierającą Fidelity FX – Resident Evil Village. Pełną listę tytułów wspierających tę technologię znajdziecie na oficjalnej stronie AMD.
Część graczy zastanawia się, czy ta wiadomość aby nie wyklucza obecności innej technologii Nvidii, czyli DLSS, jak ma to miejsce w Godfall, Dirt 5 oraz World of Warcraft: Shadowlands. Na razie jednak nie mamy żadnych informacji na ten temat. Ponadto do premiery nowego Resident Evila AMD może wreszcie ujawnić własną odpowiedź na DLSS. Resident Evil Village zadebiutuje 7 maja na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S. Tytuł nie otrzyma polskiej wersji językowej.