autor: Krystian Rzepecki
Far Cry 6 będzie wyglądał świetnie na PC dzięki ray tracingowi i FSR
Posiadacze bardzo mocnych pecetów będą mogli skorzystać w Far Cry 6 z ray tracingu, a w uzyskaniu odpowiedniej płynności pomoże też FSR od AMD.
Z okazji zbliżającej się premiery Far Cry 6 Stephanie Brenham, 3D Team Lead Programmer w Ubisoft, udzieliła wywiadu, w którym opowiedziała o technologiach graficznych użytych w grze i o tym, na jakich platformach sprzętowych będą dostępne. Szczególną uwagę poświęciła pecetom, których użytkownicy będą mogli cieszyć się maksymalną jakością grafiki. Ray tracing, brak ograniczenia liczby FPS, ustawienia widoku Field of View, obsługa rozdzielczości ultrawide i kilku monitorów jednocześnie – tych opcji nie otrzymają gracze konsolowi. Warunkiem jest jednak posiadanie odpowiednio mocnego sprzętu. Najwyższe ustawienia (30 fps / 4K / ray tracing) będą wymagać szybkiego procesora (min. i7-10700K / Ryzen 7 5800X), 16 GB RAM-u i karty GeForce RTX 3080 lub Radeon RX 6800.
Technologie ray tracing i AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) będą działać jedynie na pecetach, a dzięki FSR posiadacze kart graficznych spod znaku AMD oraz Nvidia (począwszy od serii GTX 10/16) mogą liczyć na wzrost liczby klatek na sekundę nawet o 30%. Pozwoli to użytkownikom słabszych konfiguracji na płynną grę w wysokiej rozdzielczości. Na konkretne testy musimy poczekać do premiery gry.
W przypadku konsol nowej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) priorytetem dla Ubisoftu było osiągnięcie płynności rozgrywki w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę.
Far Cry 6 pojawi się 7 października tego roku na PC, PlayStation 5, Xbox Series S/X, PlayStation 4 i Xbox One. Grę sprawdzą też użytkownicy platform streamingowych Google Stadia oraz Amazon Luna.