Aktualizacja do F1 2021 usunęła czasowo ray tracing z wydania na PS5
Deweloperzy postanowili tymczasowo usunąć opcję ray tracingu z F1 2021 w wersji na PS5. Decyzja ta podyktowana jest koniecznością poprawienia stabilności produkcji.
- Najnowsza aktualizacja do F1 2021 usuwa czasowo ray tracing z wersji na PS5.
- Decyzja twórców podyktowana jest potrzebą poprawy stabilności gry na tej platformie.
Pierwsza popremierowa aktualizacja do F1 2021 przyniosła niemiłą niespodziankę dla posiadaczy konsoli PlayStation 5. Patch 1.04 tymczasowo usuwa z gry funkcję ray tracingu. Twórcy zadecydowali o podjęciu tej „trudnej decyzji” w celu poprawy stabilności tytułu. Patch trafił już wcześniej na PC, jednak tam obyło się bez blokowania opcji graficznych.
Ray tracing to, w dużym skrócie, technologia dająca możliwość uzyskania w grach autentycznego oświetlenia. Pozwala ona na manipulowanie światłem i cieniem również spoza kadru oraz przedstawianie obiektów i zjawisk w bardziej realistyczny sposób.
Deweloperzy z Codemasters obiecują, że ray tracing powróci do wersji na konsolę Sony tak szybko, jak to będzie możliwe, a prace nad następną aktualizacją już trwają. Problem wydaje się występować wyłącznie na PS5, ponieważ w wersjach na PC oraz Xbox Series X|S śledzenie promieni cały czas jest obecne.
Aktualizacja 1.04 naprawia również niektóre pliki zapisu. Oto pełne zmiany podane na oficjalnej stronie gry:
Naprawiono problem, przez który gracze otrzymywali uszkodzone pliki zapisu, jeśli edytowali wygląd swojego pojazdu z poziomu kwatery głównej MyTeam. Zapisy, które zostały wcześniej uszkodzone w wyniku tego błędu, będzie można wczytać po zastosowaniu poprawki.
Tylko PlayStation 5: zdajemy sobie sprawę z niestabilności gry u ograniczonej liczby użytkowników na PS5 związanej z ray tracingiem. Dlatego podjęliśmy trudną decyzję o tymczasowym wyłączeniu tej funkcji, aby zwiększyć stabilność gry. Zamierzamy odblokować ją ponownie tak szybko, jak to możliwe, a w odpowiednim czasie przekażemy aktualizację.