Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lipca 2021, 17:11

Aktualizacja do F1 2021 usunęła czasowo ray tracing z wydania na PS5

Deweloperzy postanowili tymczasowo usunąć opcję ray tracingu z F1 2021 w wersji na PS5. Decyzja ta podyktowana jest koniecznością poprawienia stabilności produkcji.

W SKRÓCIE:
  1. Najnowsza aktualizacja do F1 2021 usuwa czasowo ray tracing z wersji na PS5.
  2. Decyzja twórców podyktowana jest potrzebą poprawy stabilności gry na tej platformie.

Pierwsza popremierowa aktualizacja do F1 2021 przyniosła niemiłą niespodziankę dla posiadaczy konsoli PlayStation 5. Patch 1.04 tymczasowo usuwa z gry funkcję ray tracingu. Twórcy zadecydowali o podjęciu tej „trudnej decyzji” w celu poprawy stabilności tytułu. Patch trafił już wcześniej na PC, jednak tam obyło się bez blokowania opcji graficznych.

Ray tracing to, w dużym skrócie, technologia dająca możliwość uzyskania w grach autentycznego oświetlenia. Pozwala ona na manipulowanie światłem i cieniem również spoza kadru oraz przedstawianie obiektów i zjawisk w bardziej realistyczny sposób.

Deweloperzy z Codemasters obiecują, że ray tracing powróci do wersji na konsolę Sony tak szybko, jak to będzie możliwe, a prace nad następną aktualizacją już trwają. Problem wydaje się występować wyłącznie na PS5, ponieważ w wersjach na PC oraz Xbox Series X|S śledzenie promieni cały czas jest obecne.

Aktualizacja 1.04 naprawia również niektóre pliki zapisu. Oto pełne zmiany podane na oficjalnej stronie gry:

Naprawiono problem, przez który gracze otrzymywali uszkodzone pliki zapisu, jeśli edytowali wygląd swojego pojazdu z poziomu kwatery głównej MyTeam. Zapisy, które zostały wcześniej uszkodzone w wyniku tego błędu, będzie można wczytać po zastosowaniu poprawki.

Tylko PlayStation 5: zdajemy sobie sprawę z niestabilności gry u ograniczonej liczby użytkowników na PS5 związanej z ray tracingiem. Dlatego podjęliśmy trudną decyzję o tymczasowym wyłączeniu tej funkcji, aby zwiększyć stabilność gry. Zamierzamy odblokować ją ponownie tak szybko, jak to możliwe, a w odpowiednim czasie przekażemy aktualizację.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej