Crytek zaprezentował demo z ray tracingiem, działające na karcie graficznej AMD
Firma Crytek pokazała demo o tytule Neon Noir, pokazujące możliwości CryEngine w kwestii technologii ray tracingu. Co ciekawe, skorzystać z nich zdecydowana większość nowoczesnych kart graficznych, również tych produkcji AMD.
Technologia ray tracingu nie schodzi ostatnimi czasy z ust graczy marzących o fotorealistycznej oprawie w grach wideo – nawet pomimo faktu, że jak dotąd wspierają ją zaledwie dwa tytuły (Battlefield V oraz Metro Exodus). Możliwości swojego silnika CryEngine w jej obsłudze postanowiła teraz zaprezentować również firma Crytek, która opublikowała dwuminutowe demo, przedstawiające wizję futurystycznego miasta pełnego neonów i świateł. Materiał zobaczycie poniżej i trzeba przyznać, że wygląda on naprawdę wyśmienicie. Co jednak najciekawsze, niemiecka firma ujawniła, że demo Neon Noir przygotowano na karcie graficznej AMD Radeon RX Vega 56.
- Czym jest ray tracing – technologia światła i cieni?
- Ray tracing w praktyce na przykładzie Metro Exodus i BF5
Dlaczego to tak ważna informacja? Do tej pory swoisty monopol na technologię ray tracingu miały karty od Nvidii, dokładniej zaś rodzina GeForce RTX. Samo AMD zapowiadało, że przygląda się możliwym, szerszym rozwiązaniom w kwestii DirectX Raytracing, ale chyba nie spodziewaliśmy się tak szybkich postępów. Tymczasem Crytek pokazał, że śledzenie promieni w czasie rzeczywistym potrafią obliczać także inne karty, nawet te nieposiadające specjalnych rdzeni odpowiedzialnych za obsługę tej technologii, a efekt końcowy i tak jest bardzo zadowalający. Odbicia świateł w kałużach, refleksje neonów na pokrytej deszczem powierzchni policyjnego drona, rozmyty blask lamp, wszystko to buduje prawdziwie cyberpunkowy klimat dema.
Crytek zapewnia przy okazji, że jego rozwiązania dotyczące ray tracingu działają na większości popularnych kart graficznych z obozu zarówno Nvidii, jak i AMD. Całość została stworzona przy użyciu silnika CryEngine 5.5, korzystającego z usprawnionej wersji autorskiej techniki Total Illumination. Ma ona trafić do deweloperów, którzy posługują się CryEngine, jeszcze w tym roku, a w ramach dalszych usprawnień będzie lepiej wykorzystywać możliwości dawane przez DirectX 12 czy interfejs Vulkan. Czekamy na dalsze informacje od niemieckiej firmy, bo trzeba przyznać, że swoim demem zaskoczyła wszystkich graczy.