autor: Bartosz Krawcewicz
Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing
W sieci pojawił się filmik, w którym możemy zobaczyć, jak mniej więcej wyglądałaby gra Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdyby wykorzystywała technologię ray tracingu. Wszystko dzięki wykorzystaniu Marty McFly’s RT Shader autorstwa Pascala Gilchera.
Użytkownik hodilton zamieścił w serwisie Youtube filmik, w którym na przykładzie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon prezentuje możliwości wczesnej eksperymentalnej wersji shadera Marty McFly’s RT autorstwa Pascala Gilchera.
Chociaż Marty McFly’s RT z prawdziwym ray tracingiem ma niewiele wspólnego, to jednak posiada dość istotną zaletę, o której wspomina autor rozwiązania:
Zaletą tego shadera jest to, że może działać w każdej grze i z każdą kartą graficzną. Jest to krok naprzód w stosunku do zwykłego SSAO oraz przedsmak tego, co niesie ze sobą technologia DirectX Raytracing.
Marty McFly’s RT Shader wciąż jest we wczesnej fazie produkcji, stąd na udostępnionym filmiku dostrzec można wiele niedociągnięć graficznych – zwłaszcza w scenach toczących się na zewnątrz, gdzie uwidaczniają się problemy z jasnością i nasyceniem kolorów. Obecnie dostęp do shadera mają wyłącznie osoby wspierające Pascala Gilchera na Patreonie. W przyszłości, gdy projekt się nieco bardziej rozwinie, Marty McFly’s RT ma zostać udostępniony publicznie.