Call of Duty Modern Warfare – ray-tracing, cena i brak season passa
Zostaliśmy zalani nowymi informacjami o Call of Duty: Modern Warfare. Poznaliśmy konkrety odnośnie kampanii, edycji specjalnych i ich cen oraz tzw. Pakietów Operatorów. Dowiedzieliśmy się również, że gra zaoferuje cross-play i obsługę ray tracingu oraz że w planach nie ma season passa.
Wczoraj studio Infinity Ward i firma Activision zapowiedziały Call of Duty: Modern Warfare, czyli nową odsłonę popularnego cyklu. Wkrótce do ujawnionych wtedy pierwszych konkretów dołączyły kolejne. Zebraliśmy najważniejsze z nich w jednym miejscu.
Cross-play i brak przepustki sezonowej
Przede wszystkim gra zaoferuje opcję cross-play. Pozwoli ona na wspólną zabawę posiadaczom pecetów oraz konsol Xbox One i PlayStation 4. Ciekawi nas jak to zostanie zrealizowane, gdyż zbalansowanie rozgrywki przy strzelance o takim tempie akcji nie będzie łatwym zadaniem.
Ponadto nie będzie żadnego season passa. Nowa zawartość, w tym dodatkowe mapy, dostarczana będzie za darmo w ramach aktualizacji. Patche te najpierw zadebiutują na PlayStation 4, a posiadacze pozostałych platform sprzętowych będą musieli trochę na nie poczekać.
Edycje cyfrowe i Pakiety Operatorów
Ruszyła już przedsprzedaż Call of Duty: Modern Warfare, dzięki czemu poznaliśmy planowane cyfrowe edycje oraz ich ceny.
Edycje cyfrowe
Poza standardowym wydaniem, kosztującym 59,99 euro (ok. 257 zł), dostępne będą dwa dodatkowe warianty:
- Edycja Operatora (79,99 euro, czyli ok. 343 zł) - zawiera cyfrowe przedmioty premium w postaci tzw. Pakietów Operatorów i dodatkowy przedmiot z Edycji Cyfrowej.
- Ulepszona Edycja Operatora (99,99 euro, czyli ok. 429 zł) - zawiera 3000 punktów Call of Duty, cyfrowe przedmioty premium z Pakietów Operatorów i dodatkowy przedmiot z Edycji Cyfrowej.
Na PC w dystrybucji cyfrowej gra dostępna będzie tylko przez Battle.net.
Pakiety Operatorów
W Call of Duty: Modern Warfare dostępne będą tzw. Pakiety Operatorów, które pozwolą pokierować unikalnymi postaciami. Ich cechy nie wpłyną jednak na rozgrywkę i ograniczone będą do takich aspektów jak biografie, narodowości, kwestie dialogowe, skórki i opcje modyfikacji wyglądu.
W dniu premiery dostępne będą trzy takie pakiety i wszystkie one wejdą w skład Edycji Operatora i Ulepszonej Edycji Operatora:
- All Ghillied Up - pozwoli pokierować operatorem znanym jako Grinch, który ubrany będzie w strój maskujący (tzw. ghillie suit). Otrzyma także specjalny wariant kosmetyczny karabinu snajperskiego.
- Crew Expendable – umożliwi wcielenie się w operatora o kryptonimie Otter, ubranego w strój ochronny z maską gazową. Do tego dojdzie wariant kosmetyczny strzelby.
- War Pig – zaoferuje opcję zabawy jako Wyatt, ubrany w mundur z pustynnym kamuflażem i dysponujący wariantem kosmetycznym pistoletu.
Kampania (lekkie spojlery!)
Ciekawie zapowiada się fabuła, która tym razem nie będzie obracała się tylko wokół żołnierzy sił specjalnych. Połowę kampanii rozegramy z perspektywy arabskiej. Na razie potwierdzono, że w kilku misjach pokierujemy rebeliancką dowódczynią imieniem Farah Karim. Nie wiemy, czy obok niej pojawią się inni grywalni bohaterowie z tej grupy etnicznej.
Podczas prezentacji dla prasy autorzy pokazali kilka poziomów z trybu fabularnego. Pierwszy z nich toczył się w okolicach londyńskiego placu Piccadilly Circus, gdzie przechwyceni zostają terroryści należący do Al-Ka’idy. Akcja nie udaje się jednak do końca, dochodzi do ataku innej komórki tej organizacji, co doprowadza do bitwy na ulicach miasta.
Później pokazano sekwencję ataku na dom zajmowany przez ludzi Al-Ka’idy. Pojawiło się tam sporo ciekawych scen. W jednej z nich gracz musi zabić terrorystkę zanim ta sięgnie po detonator ładunków wybuchowych. W innej zdesperowana kobieta wykorzystuje małe dziecko jako żywą tarczę.
W kampanii pojawią się również poziomy rozgrywające się w górach Bliskiego Wschodu oraz wewnątrz ambasady. Ponadto rozegrany sekcję osadzoną dwie dekady wcześniej, w której rodzeństwo Haider i Farah jako dzieci będą musieli przeżyć atak sił rosyjskich na miasteczko w fikcyjnym państwie Ursekstan.
Rozwój postaci
Kampania, tryb kooperacyjny i potyczki multiplayer będą ściślej ze sobą powiązane niż w poprzednich odsłonach cyklu. Rozgrywka w każdym z tych wariantach pozwoli na odblokowanie przedmiotów i ulepszeń, które wykorzystamy w pozostałych.
Silnik z ray-tracingiem
Już wczoraj pisaliśmy, że Call of Duty: Modern Warfare powstaje w oparciu o nowy silnik graficzny, w tworzeniu którego brał udział polski oddział studia Infinity Ward. Teraz firma Nvidia ujawniła, że gra zaoferuje obsługę technologii ray-tracingu.