Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

SimCity - poradnik do gry

SimCity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Nietypowe powody niezadowolenia w SimCity | Zadowolenie poradnik SimCity

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Nietypowe powody niezadowolenia

Potrzebujemy pieniędzy [We need money] - pojawia się, kiedy simowie ze stref mieszkaniowych nie mają dość gotówki aby zapłacić czynsz lub kupować w sklepach - Nietypowe powody niezadowolenia w SimCity | Zadowolenie - SimCity - poradnik do gry

Potrzebujemy pieniędzy [We need money] - pojawia się, kiedy simowie ze stref mieszkaniowych nie mają dość gotówki aby zapłacić czynsz lub kupować w sklepach. Powodów tego stanu rzeczy może być wiele - zbyt duże podatki, bezrobocie, brak odpowiednich sklepów w okolicy lub zbyt duże zagęszczenie ruchu ulicznego (simowie muszą jakoś dotrzeć do pracy a potem wrócić do domu z pensją). Da się jednak zauważyć, że nawet po spełnieniu wszystkich tych warunków obywatele bankrutują - prawdopodobnie jest to jakiś błąd. Ciekawe jest to, że niektórzy obywatele wydają więcej niż zarabiają i przez to stają się kloszardami. Teoretycznie można ograniczyć ten proces przez redukcję ilości sklepów, ale to z kolei prowadzi do niezadowolenia z powodu zbyt małej ich ilości.

Nie mamy pieniędzy [Out of money] - jak wyżej. Z jakiejś przyczyny (wymienionej wcześniej) mieszkańcy bloku przestali przynosić zarobki do domu.

Brak pieniędzy! Niedługo się wyprowadzimy [No money! Moving out soon] - jak wyżej. Zwykle komunikat pojawia się na chwilę przed opuszczeniem budynku.

Za mało sklepów w okolicy [Not enough shopping around here] - simowie ze stref mieszkaniowych nie mogą znaleźć odpowiednich sklepów lub mają problemy z dotarciem do nich - Nietypowe powody niezadowolenia w SimCity | Zadowolenie - SimCity - poradnik do gry

Za mało sklepów w okolicy [Not enough shopping around here] - simowie ze stref mieszkaniowych nie mogą znaleźć odpowiednich sklepów lub mają problemy z dotarciem do nich. Często wynika to z tego, że obywatele bardzo niechętnie przechodzą na drugą stronę ulicy - dlatego na każdym osiedlu musi znajdować się przynajmniej jedno centrum handlowe. Należy przy tym dostosować status majątkowy każdego sklepu do zamożności najbliższych obywateli - biedacy kupują tylko w najtańszych ośrodkach, a bogacze preferują luksus. W pewnym stopniu problem można też zażegnać poprzez sprawny system komunikacji miejskiej - autobusy i tramwaje pozwalają dojeżdżać mieszkańcom z całego miasta. Co chyba oczywiste, przystanki należy budować przed sklepami oraz blokowiskami z utrudnionym dostępem do miejsc handlu.

Nie możemy znaleźć żadnego sklepu [We can't get any shopping] - jak wyżej.

Gdzie tu można zrobić zakupy? [Where's the shopping in this town?] - jak wyżej. Czasem ten komunikat pojawia się zaraz po przybyciu nowych obywateli do miasta. W takim razie na ogół nie należy się nim przejmować - kiedy rezydenci posiadłości po raz pierwszy pójdą do sklepu, problem sam się rozwiąże.

Potrzebujemy więcej sklepów albo wyprowadzimy się! [Need more shops soon or we'll leave!] Komunikat ten pojawia się, jeśli gracz przez dłuższy czas nie rozwiązał problemu z dostępem do sklepów.

Za dużo urazów, wyprowadzamy się [Too many injuries, were moving - Nietypowe powody niezadowolenia w SimCity | Zadowolenie - SimCity - poradnik do gry

Za dużo urazów, wyprowadzamy się [Too many injuries, we're moving!] - ten komunikat pojawia się często w strefach mieszkaniowych, ale nie jest zbyt kłopotliwy. W rzeczywistości simowie wcale się nie wyprowadzają, a jedynie nie osiągają maksymalnego poziomu zadowolenia. Z urazami można walczyć jedynie przy pomocy szpitala [Hospital] ze specjalną karetką [Wellness Van]. Jest to jednak bardzo kosztowne i niezbyt efektywne. W rezultacie najlepiej zlekceważyć to ostrzeżenie. Można też zainwestować w edukację - wówczas obywatele rzadziej powodują wypadki.

Za mało kupujących [Not enough shoppers] - informacja tego typu pojawia się w sklepach nawet wówczas, gdy kupujących jest na pęczki. Co ciekawe, komunikat nie stoi w sprzeczności ze swoim przeciwieństwem: Mamy wielkie zyski! [We're making a lot of profit!] - oba mogą pojawić się równocześnie. Nie należy jednak lekceważyć ostrzeżenia tego typu, lecz zadbać o to, by sklepy odpowiadały okolicznym mieszkańcom pod względem zamożności ($ dla $, $$ dla $$ itd.). Dodatkowo warto poprawić organizację ruchu ulicznego i zadbać o rozmieszczenie przystanków autobusowych i tramwajowych w jak najbliższej okolicy.

Nasz interes wymaga turystów - Nietypowe powody niezadowolenia w SimCity | Zadowolenie - SimCity - poradnik do gry

Nasz interes wymaga turystów! [Our business needs more tourists!] - podobnie jak w przypadku powyżej, komunikat tego typu pojawia się nawet w sytuacji, w której turystów odwiedzających strefy komercyjne jest całe mnóstwo. Nierzadko pojawia się w zestawieniu ze swoim przeciwieństwem - Ci turyści świetnie napędzają interes! [These tourist are great for sales!]. Tak czy inaczej, ilość turystów można zwiększyć poprzez polepszenie jakości dróg i zwiększenie ich ilości, właściwą organizację środków publicznego transportu oraz budowę pasażerskich dworców kolejowych [Passenger Train Station], terminali promów [Ferry Terminal] i miejskich portów lotniczych [Municipal Airport]. Podstawowym lepem dla odwiedzających są oczywiście atrakcje turystyczne, kasyna i wolne miejsca pracy lub duże sklepy.

Musimy gdzieś wysyłać nasze towary [We need somewhere to ship our freight...] - najbardziej irytujący ze wszystkich komunikatów jest zapewne owocem błędu. Problem polega na tym, że fabryki nie działają zgodnie ze swoim przeznaczeniem - czyli nie wysyłają towarów do okolicznych sklepów, a jedynie na rynek globalny, który jest ograniczony (jego zapotrzebowanie można podejrzeć po kliknięciu na ikonę populacji i tam znaleźć zakładkę szczegóły - screen poniżej). Jeśli ilość towarów jest zbyt duża, zalegają one w składzie i marnują się. Co ciekawe, informacja o problemach ze zbyciem produktów nie stoi w sprzeczności ze swoim przeciwieństwem: Dostawy towarów przynoszą wielkie zyski [Freight shipments are making huge profits]. Obie mogą pojawić się równocześnie w tym samym budynku.

1 - Nietypowe powody niezadowolenia w SimCity | Zadowolenie - SimCity - poradnik do gry