Budynki | Zdrowie w SimCity poradnik SimCity
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Budynki
Klinika [Clinic]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 20000 $ | 400 $/h | 10 pacjentów | 34 (12$/18$$/4$$$) | Mały |
Stanowisko karetki [Ambulance Bay] | 10000 $ | 200 $/h | 1 karetka | - | Bardzo mały |
Skrzydło sal dla pacjentów [Patient Rooms Wing] | 12000 $ | 300 $/h | 15 pacjentów | - | Bardzo mały |
Klinika to podstawowy budynek służby zdrowia, pozwalający na szybkie i efektowne leczenie chorych i rannych simów. Kiedy miasto się powiększa, warto dodać do niego dodatkowe karetki i sale dla pacjentów - w przeciwnym wypadku pacjenci zostaną odesłani do domów, przez co ich stan ulegnie pogorszeniu. Budynek ten warto zbudować w samym centrum metropolii, aby chorzy obywatele mogli do niego łatwo dotrzeć i karetki nie miały problemu z szybkim dotarciem do wszystkich dzielnic. W późniejszym czasie należy wybudować kilka kolejnych klinik lub zainwestować w szpital.
Szpital [Hospital]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 120000 $ | 1700 $/h | 50 pacjentów 40 oczekujących | 34 (40$/20$$/8$$$) | Duży |
Stanowisko karetki [Ambulance Bay] | 15000 $ | 400 $/h | 2 karetki | - | Bardzo mały |
Centrum sanitarne [Wellness Center] | 30000 $ | 450 $/h | 1 Wellness Van | - | Bardzo mały |
Skrzydło sal dla pacjentów [Patient Rooms Wing] | 40000 $ | 1400 $/h | 75 pacjentów | - | Mały (można umieścić na dachu) |
Pogotowie [Emergency Center] | 40000 $ | 400 $/h | - Pozwala rannym simom przeżyć 2x dłużej | - | Mały |
Laboratorium diagnostyczne [Diagnostic Lab] | 60000 $ | 750 $/h | - Leczenie chorych pacjentów trwa 2x krócej | - | Mały |
Centrum chirurgii [Surgical Center] | 80000 $ | 750 $/h | - Leczenie pacjentów z urazami trwa 2x krócej | - | Mały |
Uwaga! Wielka jednostka straży pożarnej [Large Fire Station] wymaga ratusza [City Hall] z dobudowanym wydziałem bezpieczeństwa [Departament of Safety]. Centrum chirurgii [Surgical Center] wymaga dodatkowych badań na uniwersytecie [University] z dołączonym szkołą medyczna [School of Medicine].
Szpital pozwala na leczenie bardzo dużej ilości pacjentów i mieści więcej karetek niż klinika. Dodatkowo pozwala na utworzeniu kilku dodatkowych budynków, które wspierają leczenie simów i przedłużają czas, który są oni w stanie przeżyć bez wsparcia medycznego. Niestety, usługi te są bardzo drogie, przez co ich opłacalność pozostaje pod znakiem zapytania. Szczególnie widać to przy centrum sanitarne [Wellness Center], które jest ekstremalnie kosztowne, a przy tym mało efektywne. Dlatego lepiej pozostać przy głównych funkcjach szpitala (to jest leczeniu pacjentów) i nie zagłębiać się w bardziej zaawansowane opcje. Nadmierna rozbudowa praktycznie zawsze prowadzi do katastrofy ekonomicznej w całym mieście - w pełni rozwinięty ośrodek może pochłaniać nawet 10000$ na godzinę!