Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity poradnik SimCity
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Budynki - kopalnictwo
Kopalnia węgla [Coal Mine]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność / wytwarzany surowiec | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 22500 $ | 100$/h | 24 tony | 172 (140$/20$$/12$$$) | Bardzo duży |
Garaż ciężarówki dostawczej węgla [Coal Delivery Truck Garage] | 10000 $ | 50$/h | 5 ton | - | Bardzo mały |
Szyb węglowy [Coal Shaft] | 14000 $ | 25$/h | 24 tony | - | Średni |
Węgiel służy nie tylko do zasilania przemysłu przetwórczego, ale również do tworzenia elektryczności w elektrowniach węglowych (patrz rozdział: Energia). Jako taki wspiera więc dwie gałęzie infrastruktury miejskiej, przez co nie można na nim oszczędzać. Ilość szybów należy jak najszybciej zmaksymalizować, gwarantując w ten sposób pomnożenie zasobów węgla i zysków jako takich. Cena na rynku globalnym nie jest co prawda zbyt wysoka, ale i tak warto skorzystać ze składu handlowego i zarabiać na tym surowcu.
Kopalnia rudy [Ore Mine]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność / wytwarzany surowiec | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 22500 $ | 100$/h | 24 tony | 172 (140$/20$$/12$$$) | Bardzo duży |
Garaż ciężarówki dostawczej rudy [Ore Delivery Truck Garage] | 10000 $ | 50$/h | 5 ton | - | Bardzo mały |
Szyb rudowy [Ore Shaft] | 16000 $ | 40$/h | 24 tony | - | Średni |
Kopalnia pozwala na wydobywanie rudy z odpowiednich złóż. Jako, że jest to jeden z najistotniejszych i najbardziej eksploatowanych surowców w przemyśle przetwórczym, warto rozwinąć kopalnię do najwyższego możliwego poziomu, zapewniając jej maksymalną ilość szybów (których utrzymanie jest bardzo tanie, a zyski szybko odczuwalne). Handel rudą, odbywający się poprzez skład handlowy jest umiarkowanie intratny.
KG metali [Metals HQ]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 37500 $ | 450$/h | 710 (600$/100$$/10$$$) | Duży |
Dział handlowy [Commerce Division] | 200000 $ | 400 $/h | - | Duży |
Dział inżynierii [Engineering Division] | 200000 $ | 400 $/h | - | Duży |
Dział hutnictwa [Smelting Division] | 200000 $ | 400 $/h | - | Duży |
Jak i wszystkie inne Kwatery Główne, tak i KG metali służy wyłącznie do odblokowywania dodatkowych budynków. W tym wypadku zdecydowanie najlepiej zainwestować w dział hutnictwa, który pozwala na budowę hut - a to oznacza ogromne zyski. Więcej opisano w rozdziale Wydobycie i handel - Kwatery Główne.
Huta [Smelting Factory]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność / wytwarzany surowiec | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 54500 $ | 300$/h | 24 tony (patrz poprzedni rozdział) | 1620 (1400$/200$$/20$$$) | Bardzo duży |
Garaż hutniczej ciężarówki dostawczej [Smelting Delivery Truck Garage] | 10000 $ | 50$/h | 5 ton | - | Bardzo mały |
Piec do metalu [Metal Furnace] | 21000 $ | 50$/h | 24 tony (patrz poprzedni rozdział) | - | Duży |
Piec do stopu [Alloy Furnace] | 36000 $ | 150$/h | 24 tony (patrz poprzedni rozdział) | - | Duży |
Uwaga! Ten budynek wymaga KG metali [Metals HQ] z dobudowanym działem hutnictwa [Smelting Division]!
Huta to prawdziwe zwieńczenie przemysłu metalowego - pozwala na przetapianie węgla i rudy na bardziej złożone produkty - metal i stopy. Warto rozwinąć oba te działy, ponieważ przynoszą one naprawdę gigantyczne zyski (oczywiście za pośrednictwem składu handlowego) i pozwalają na tworzenie jeszcze bardziej zaawansowanych technologii - czyli elektroniki. Należy jedynie zadbać o to, aby dostawy podstawowych zasobów były nieprzerwane i wystarczające.
Zaawansowana kopalnia węgla [Advanced Coal Mine]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność / wytwarzany surowiec | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 60000 $ | 400$/h | 96 ton (patrz poprzedni rozdział) | 1620 (1400$/200$$/20$$$) | Bardzo duży |
Garaż ciężkiej ciężarówki dostawczej węgla [Heavy Coal Delivery Truck Garage] | 20000 $ | 50$/h | 5 ton | - | Bardzo mały |
Szyb rudowy [Ore Shaft] | 50000 $ | 250$/h | 48 ton (patrz poprzedni rozdział) | - | Duży |
Uwaga! Ten budynek wymaga KG metali [Metals HQ] z dobudowanym działem inżynierii [Engineering Division]!
Ten autentyczny moloch pozwala na wydobywanie rudy w zastraszającym tempie. Jego wadą jest to, że zajmuje mnóstwo miejsca (szyby również!) przez co często nie mieści się na źródłach - a to oznacza spore straty i marnotrawstwo surowców. Trzeba też pamiętać, że zasoby naturalne w pewnym momencie się wyczerpują, a ten budynek znacznie przyspiesza procesy tego typu.