Budynki autobusowe w SimCity | Drogi i transport poradnik SimCity
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Budynki autobusowe
Zajezdnia autobusów wahadłowych [Shuttle Bus Depot]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 20000 $ | 300 $/h | 3 autobusy po 40 pasażerów każdy | 24 (20$/4$$) | Duży |
Parking autobusów wahadłowych [Shuttle Bus Lot] | 7000 $ | 100 $/h | 3 autobusy po 40 pasażerów każdy | - | Bardzo mały |
Zajezdnia autobusów wahadłowych to pierwszy budynek komunikacyjny, jaki należy wybudować. Autobusy nie są co prawda zbyt pojemne, ale pozwalają na rozładowanie korków w małych i średnich miastach i są podstawowym środkiem komunikacji miejskiej. Korzystają z nich niezamożni oraz średniozamożni simowie. Niestety same autobusy nie kierują się żadnym rozkładem, a często jeżdżą gęsiego (wszystkie na raz), przez co zamieniają się w długi i całkowicie bezsensowny "wężyk". Nie można na to nic poradzić - po prostu algorytmy ruchu drogowego zostały tak skonstruowane. Sprawia to, że inwestycja w dużą ilość pojazdów jest całkowicie pozbawiona sensu - ich trasy będą się dublować. Prędzej czy później w niektórych częściach miasta przystanki pozostaną całkowicie puste (bo będą obsługiwane przez 10 autobusów równocześnie), a do innych nikt nie dojedzie.
Można jedynie mieć nadzieję, że któraś z następnych łatek naprawi ten błąd - tym uciążliwszy, że problemu nie rozwiązuje budowa kolejnej zajezdni.
Przystanek autobusowy [Bus Stop]
Budynek | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Przystanek autobusowy | 200 $ | 10 $/h | 150 oczekujących | - | Mikroskopijny |
Przystanki autobusowe należy budować co kilkaset metrów, zawsze przed wejściem do budynków. Warto połączyć je z przystankami tramwajowymi, bo oba doskonale się uzupełniają (pasażerowie przechodzą z jednych do drugich - screen powyżej). Istotne jest to, aby punkty postoju tworzyć po obu stronach drogi, bo simowie nie lubią przechodzić przez ruchliwą ulicę i robią to niemal wyłącznie na pasach.
Parkuj i jedź [Park and Ride]
Budynek | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Parkuj i jedź | 400 $ | 30 $/h | 80 oczekujących | - | Mały |
Uwaga! Ten budynek wymaga zajezdni autobusowej [Shuttle Bus Depot] albo terminalu autobusowego [Bus Terminal] w regionie!
Zastosowanie tego budynku jest dość proste - simowie wjeżdżają do niego swoimi autami, po czym przesiadają się do transportu publicznego. Pomysł jest świetny, gorzej z realizacją. Parking przy tej budowli jest na tyle skromny, że różnica w ilości samochodów występujących na ulicach jest ledwie zauważalna. Aby uzyskać właściwy efekt, należałoby zbudować kilkanaście budynków tego typu - a to już marnotrawstwo terenu i pieniędzy. Dlatego inwestycja w Parkuj i jedź jest raczej nieopłacalna.
Terminal autobusowy [Bus Terminal]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 45000 $ | 750 $/h | 3 autokary po 80 pasażerów każdy | 76 (60$/16$$) | Bardzo duży |
Garaż autobusów miejskich [Municipal Bus Garage] | 15000 $ | 250 $/h | 3 autokary po 80 pasażerów każdy | - | Bardzo mały |
Uwaga! Terminal autobusowy [Bus Terminal] wymaga ratusza [City Hall] z dobudowanym wydziałem transportu [Departament of Transportation]!
Budynek ten pozwala na łatwą komunikację pomiędzy miastami oraz znaczne odciążenie dróg w samej metropolii. Obsługuje co prawda wyłącznie niezamożnych i średniozamożnych obywateli, ale na ogół jest to wystarczające. Terminal pełni dwie funkcje - zmniejsza ilość aut na ulicach oraz oferuje sporą ilość sprawnych i dużych autokarów. Z pierwszego zadania wywiązuje się wyśmienicie - simowie wjeżdżają swoimi autami do podziemnego parkingu i przesiadają się do komunikacji miejskiej. Gorzej z autokarami. Te, chociaż bardzo pojemne, cierpią na podobny problem co ich mniejsi bracia z zajezdni autobusów wahadłowych - jeżdżą po niewłaściwych trasach i gęsiego. Dopiero kiedy ten błąd zostanie naprawiony, inwestycja w Terminal autobusowy stanie się opłacalna.