Budynki - hazard | Specjalizacje miast w SimCity poradnik SimCity
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Budynki - hazard
Salon hazardu [Gambling House]
Ulepszenia | Koszt począ. | Koszt utrzym. | Ilość miejsc ($/$$/$$$) | Zysk z jednego hazardzisty na godzinę ($/$$/$$$) | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 15000 $ | 260 $/h | 100/50/0 | 10/14/0 | 152 (120$/32$$) | Duży |
Tanie pokoje [Cheap Rooms] | 3500 $ | 115 $/h | 60/0/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Średni |
Przyjemne pokoje [Nice Rooms] | 4000 $ | 135 $/h | 0/30/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Średni |
Maszyny wrzutowe [Nickel Slots] | 4500 $ | 40 $/h | 45/0/0 | - | - | Średni |
Stoły do blackjacka [Blackjack Tables] | 5500 $ | 75 $/h | 0/30/0 | - | - | Średni |
Klub komedii [Comedy Club] | 4000 $ | 75 $/h | Zachęca niezamożnych turystów do hazardu | - | - | Średni |
Bar [Lounge] | 5000 $ | 225 $/h | Zachęca średniozamożnych turystów do hazardu | - | - | Średni |
Uwaga! Ten budynek wymaga co najmniej 21 budynków komercyjnych w mieście.
Podstawowy budynek przemysłu hazardowego pozwala na rozwinięcie skrzydeł w tej dziedzinie gospodarki - jest absolutnie niezbędny, jeśli zamierzamy specjalizować się właśnie w tym aspekcie rozgrywki. Niestety przyciąga jedynie niezamożnych i średniozamożnych hazardzistów, a generowane przez niego zyski nie należą do najwyższych (o ile w ogóle występują - dużo częstsze są straty). Nie pomaga nawet inwestycja w atrakcje turystyczne ani komunikację miejską (które powinny przecież polepszać popyt). Już na przykładzie tego budynku widać, że długofalowe łożenie pieniędzy na hazard nie jest zbyt opłacalne.
KG hazardu [Gambling HQ]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Umożliwia budowę | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 37500 $ | 450 $/h | Kasyna SF [Sci-Fi Casino], szykowne kasyno [Sleek Casion], Eleganckie kasyno [Elegant Casino] | 620 (200$/300$$/120) | Duży |
Dział rozrywki [Entertainment Division] | 300000 $ | 400 $/h | Sceny sław [Celebrity Stage], Clubu Disco [Disco Club], Hali koncertowej [Concert Hall], Ekskluzwnego klubu [Exclusive Club] | - | Duży |
Dział gier [Gaming Division] | 300000 $ | 400 $/h | Salonu pokera [Poker Parlor], stołów do gry w kości [Craps Tables Parlor], salonów do bakarata i ruletki [Baccarat and Roulette Parlor] | - | Średni |
Dział noclegów [Lodging Division] | 300000 $ | 400 $/h | Pokoje wieżowe [Tower Rooms], klasyczne pokoje [Classy Rooms], apartamentu na poddaszu [Penthouse Suite] | - | Średni |
Uwaga! Ten budynek wymaga salonu hazardu i zysków z tej gałęzi gospodarki na poziomie 52000 $ dziennie.
Ten budynek pozwala na tworzenie bardziej zaawansowanych kasyn, które mieszczą w sobie więcej hazardzistów o bardziej zróżnicowanym statusie majątkowym oraz na dobudowywania przy nich kolejnych ulepszeń. Sam w sobie budynek nie generuje żadnych zysków, jest stosunkowo drogi w utrzymaniu i zajmuje sporo miejsca.
Kasyno SF [Sci-Fi Casino]
Ulepszenia | Koszt pocz. | Koszt utrzym. | Ilość miejsc ($/$$/$$$) | Zysk z jednego hazardzisty na godzinę ($/$$/$$$) | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 120000 $ | 1125 $/h | 150/200/0 | 10/20/0 | 710 (600$/100$$/10$$$) | Gigantyczny |
Pokoje w rakiecie (parter) [Rocket Rooms (Ground Floor] | 7000 $ | 340 $/h | 120/0/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Duży |
Pokoje w rakiecie (wieża) [Rocket Rooms (Tower)] | 7000 $ | 340 $/h | 120/0/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Duży (trzeba budować na dachu) |
Penthouse | 10000 $ | 500 $/h | 0/60/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Średni |
Club Disco [Disco Club] | 10000 $ | 375 $/h | Zachęca niezamożnych turystów do hazardu | - | - | Duży |
Scena sław [Celebrity Stage] | 15000 $ | 1125 $/h | Zachęca średniozamożnych turystów do hazardu | - | - | Średni |
Uwaga! Ten budynek wymaga KG hazardu [Gabling HQ], a Club Disco [Disco Club] i Scena sław [Celebrity Stage] można zbudować dopiero po wzniesieniu działu rozrywki [Entertainment Division] przy wspomnianym KG.
To monstrualnie wielkie kasyno jest zaledwie ulepszoną wersją domu hazardu - można przyjąć w nim większą ilość hazardzistów i wyciągnąć z nich większe zyski. Zapełnienie tego budynku nie należy jednak do najłatwiejszych, bo zwykle sale świecą pustkami, generując gigantyczne straty. Nie pomagają też ulepszenia, które lepiej pominąć milczeniem. Słowem - nie warto.
Szykowne kasyno [Sleek Casino]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Ilość miejsc ($/$$/$$$) | Zysk z jednego hazardzisty na godzinę ($/$$/$$$) | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 140000 $ | 1500 $/h | 150/200/100 | 10/20/40 | 152 (400$/200$$/70$$$) | Bardzo duży |
Szykowne pokoje (parter) [Sleek Rooms (Ground Floor] | 7000 $ | 560 $/h | 120/0/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Duży |
Szykowne pokoje (wieża) [Sleek Rooms (Tower)] | 9000 $ | 560 $/h | 0/60/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Duży (trzeba budować na dachu) |
Penthouse | 9000 $ | 850 $/h | 0/0/40 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Duży (trzeba budować na dachu) |
Salon pokera [Poker Parlor] | 10000 $ | 675 $/h | 120/0/0 | - | - | Średni |
Salon gry w kości [Craps Tables Parlor] | 15000 $ | 900 $/h | 0/120/0 | - | - | Średni |
Uwaga! Ten budynek wymaga KG hazardu [Gabling HQ]! Salon pokera i salon gry w kości wymagają dodatkowo działu gier [Gaming Division] przy wspomnianym KG.
To pierwsze kasyno, które pozwala na czerpanie zysków z zamożnych hazardzistów (przydaje się więc miejski port lotniczy w okolicy - bogacze lubią podróżować samolotami). Dotarcie do tego etapu rozgrywki jest jednak bardzo trudne, a straty poniesione po drodze - niemal niemożliwe do odrobienia. Dodatkowe ulepszenia kosztują wiele, a koszt ich utrzymania pozostawia bardzo wiele do życzenia. Jest to jedna z mniej opłacalnych inwestycji w grze.
Eleganckie kasyno [Elegant Casino]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Ilość miejsc ($/$$/$$$) | Zysk z jednego hazardzisty na godzinę ($/$$/$$$) | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 300000 $ | 6000 $/h | 0/100/300 | 0/28/56 | 152 (200$/300$$/120$$$) | Bardzo duży |
Eleganckie pokoje (parter) [Classy Rooms (Ground Floor)] | 10000 $ | 565 $/h | 0/60/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Średni |
Eleganckie pokoje (wieża) [Classy Rooms (Tower)] | 10000 $ | 565 $/h | 0/60/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Średni (trzeba budować na dachu) |
Apartament na poddaszu [Penthouse Suite] | 20000 $ | 845 $/h | 0/0/40 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Średni (trzeba budować na dachu) |
Ekskluzwny klub [Exclusive Club] | 40000 $ | 1500 $/h | Zachęca zamożnych turystów do hazardu | - | - | Średni |
Salon rulety [Roulette House] | 50000 $ | 1875 $/h | 0/0/80 | - | - | Średni |
Uwaga! Ten budynek wymaga KG hazardu [Gabling HQ]! Ulepszenia potrzebują dodatkowych modułów przy wspomnianym KG.
Król pośród kasyn wymaga monstrualnych, stałych nakładów finansowych i sam generuje jedynie symboliczne zyski (chociaż jest dedykowany dla bogatych hazardzistów). Jego rozbudowa jest jeszcze kosztowniejsza, a wzrost wartości okolicznego terenu w żaden sposób nie rekompensuje strat. W chwili pisania tego tekstu, była to zdecydowanie najmniej opłacalna inwestycja w całej grze.