Budynki tramwajowe w SimCity | Drogi i transport poradnik SimCity
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Budynki tramwajowe
Zajezdnia tramwajowa [Streetcar Depot]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 30000 $ | 375 $/h | 3 tramwaje po 200 pasażerów każdy | 76 (60$/16$$) | Bardzo duży |
Garaż tramwaju [Streetcar Garage] | 3000 $ | 300 $/h | 2 tramwaje po 200 pasażerów każdy | - | Bardzo mały |
Tramwaje pozwalają na znaczne ograniczenie ruchu drogowego, ale niosą ze sobą niemałe koszta - prawdopodobnie dlatego uważane są za ekskluzywne i używane przez średniozamożnych i zamożnych obywateli. Aby cieszyć się z ich działania, należy zafundować miastu aleję wysokiej gęstości z tramwajem [High Density Streetcar Avenue] i zainwestować sporo środków w przystanki tramwajowe, a następnie wykupić kilka garaży. Korzyści pojawiają się dość szybko - pojemność tramwajów jest więcej niż zadowalająca, a one same z łatwością unikają korków, poruszając się po szynach.
Niestety tutaj również pojawia się ten sam błąd, co przy autobusach - idiotyczny rozkład jazdy, nakazujący pojazdom jeździć gęsiego i lekceważyć potrzeby pasażerów oczekujących na transport. Częściowo można rozwiązać ten problem poprzez budowę przystanków tramwajowych w taki sposób, aby trasa przebiegała po okręgu (koniecznie bez skrzyżowań, żeby poszczególne tramwaje nie mogły wybierać trasy, lecz jechać jedyną możliwą), ale w ten sposób utrudnia się dostęp do tego środka komunikacji wszystkim odleglejszym obywatelom. W ostatecznym rozrachunku jest to jakieś rozwiązanie, zwłaszcza jeśli posiadamy dwie zajezdnie obsługujące dwa autonomiczne "kręgi" (np. bliższy i dalszy od centrum).
Przystanek tramwajowy [Streetcar Stop]
Budynek | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Przystanek tramwajowy | 500 $ | 30 $/h | 200 oczekujących | - | Bardzo mały |
Przystanki tramwajowe należy rozmieszczać w odległości kilkuset metrów od siebie, przed wejściami do budynków i nieopodal przystanków autobusowych (żeby simowie mogli łatwo przechodzić z jednych do drugich). Warto mieć przynajmniej dwa przy każdym "kwadracie-dzielnicy", z których złożone jest miasto.
Aleja wysokiej gęstości z tramwajem [High Density Streetcar Avenue]
Rodzaj drogi | Koszt | Ilość pasów | Szerokość | Maksymalny rozmiar budynków |
Aleja wysokiej gęstości z tramwajem [High Density Streetcar Avenue] | 30 $ | 6 | Duża | Duży |
Aleja wysokiej gęstości z tramwajem (uff, jakaż długa nazwa!) to najwyższy stopień rozwoju dróg. W jej środku znajduje się torowisko dla tramwajów, a po bokach sześć pasów dla komunikacji samochodowej. Jedne pojazdy nie przeszkadzają drugim, stanowiąc idealne połącznie. Tego typu ulice należy budować w centrach miast i wszędzie tam, gdzie zamierzamy doprowadzić tramwaje - bo te poruszają się wyłącznie po torowiskach.
Szyny tramwajowe [Streetcar Tracks]
Rodzaj drogi | Koszt | Ilość linii | Szerokość | Maksymalny rozmiar budynków |
Szyny tramwajowe [Streetcar Tracks]
| 10 $ | 2 (tylko tramwajowe) | Średnia | - |
Jeśli z jakiejś przyczyny chcemy oddzielić tory tramwajowe od układu ulic (czyli alej wysokiej gęstości z tramwajami, które zajmują dużo miejsca i są kosztowne), to mamy taką możliwość. Szyny pozwalają na przejazd tramwajów, ale niosą ze sobą jedno bardzo poważne ograniczenie: nie da się na nich budować przystanków. Dodatkowym problemem jest to, że nie można budować ich na drogach, co znacznie ogranicza ich użyteczność. W ostatecznym rozrachunku są więc całkowicie zbędne i niepraktyczne.