Budynki - handel | Specjalizacje miast w SimCity poradnik SimCity
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Budynki - handel
Skład handlowy [Trade Depot]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 10000 $ | 75 $/h | - | 26 (20$/6$$) | Bardzo duży |
Garaż ciężarówki dostawczej [Freight Truck Garage] | 3000 $ | 50$/h | 5 ton ładunku | - | Bardzo mały |
Skład (każdy) [Storage Lot (Any)] | 2000 $ | 15$/h | 20 ton / 2000 baryłek / 2000 skrzyń | - | Średni |
Skład handlowy to podstawowy budynek służący do handlu. Pozwala na magazynowanie surowców i gotowych produktów oraz na sprzedawanie ich na globalnym rynku (ale nie w regionie!). Istotne jest to, aby po jego wybudowaniu wyburzyć składy towarowe [Freight] i zastąpić go takim, który przyda się naszemu przemysłowi wydobywczo-przetwórczemu. Jest to spowodowane tym, że lokalne fabryki ze strefy przemysłowej bardzo rzadko przesyłają swoje towary do tego budynku, a jeśli nawet sprzedają je dalej, to nie otrzymujemy z tego żadnych korzyści (większość fabrykantów i tak będzie narzekać na brak miejsca do wysyłki).
Surowcami w składzie handlowym można zarządzać na trzy sposoby (screen powyżej):
- Używaj lokalnie - surowce nie będą wysyłane na rynek globalny, lecz wykorzystywane w samym mieście (co ma gigantyczne znaczenie jeśli przerabiamy jedne zasoby na inne) lub przesyłane do Wielkich Dzieł.
- Importuj - surowce będą kupowane aż do zapełnienia składów.
- Eksportuj - surowce będą sprzedawane na rynku globalnym.
Istotne jest to, aby wynająć dużą liczbę wozów dostawczych - to one przenoszą towary na i z rynku globalnego i pomagają w transporcie dóbr w obrębie samego miasta.
KG handlu [Trade HQ]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 37500 $ | 450 $/h | 670 (400$/200$$/70$$$) | Bardzo duży |
Dział elektroniki [Electronics Division] | 500000 $ | 400 $/h | - | Bardzo duży |
Dział metali [Metals Division] | 200000 $ | 400 $/h | - | Bardzo duży |
Dział ropy naftowej [Petroleum Division] | 400000 $ | 400 $/h | Bardzo duży |
Tak samo jak i wszystkie inne Kwatery Główne, KG handlu służy do odblokowywania kolejnych budynków. To, jakie ulepszenie opłaca się nam wybrać, zależy od sytuacji miejskiego przemysłu. Obszerniej opisano to w rozdziale Wydobycie i handel - Kwatery Główne.
Port handlowy [Trade Port]
Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 58000 $ | 225 $/h | - | 56 (40$/12$$/4$$$) | Bardzo duży |
Tory kolejowe [Heavy Rail Tracks] | 20 $ | - | - | - | - |
Garaż ciężarówki dostawczej [Delivery Truck Garage] | 3000 $ | 50 $/h | 5 ton | - | Bardzo mały |
Kolejowy terminal towarowy [Freight Rail Terminal] | 70000 $ | 400 $/h | Pobiera ładunek ze wszystkich składów równocześnie | - | Duży |
Dok towarowy [Cargo Ship Dock] | 100000 $ | 400 $/h | Pobiera całą zawartość jednego składu | - | Duży |
Skład (każdy) [Storage Lot (Any)] | 20000 $ | 150 $/h | 100 ton / 10000 baryłek / 10000 skrzyń | - | Duży |
Port handlowy to większa, bardziej rozbudowana i zdecydowanie wydajniejsza wersja składu handlowego. Pozwala na handel globalny za pośrednictwem kolei oraz okrętów dostawczych - co znacznie przyspiesza cały proces. Niestety poszczególne składy wymagają specjalistycznych ulepszeń w różnych kwaterach głównych (kopalnictwa, wiertnictwa, handlu i elektroniki), przez co inwestycja w ten budynek opłaca się dopiero od pewnego momentu.
Handlem ze światem zarządza się identycznie jak w przypadku składu handlowego.