Rozdział 5 - Żele mobilności (2) | Tryb współpracy Portal 2 poradnik Portal 2
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Piętro nr 4
Po rozpoczęciu etapu chudszy robot musi postawić pomarańczowy portal na suficie po lewej [1], a czerwony na podeście pod rurą z żelem [2]. Jak wciśnie stojący obok przycisk, substancja zabrudzi ścianę po prawej.
Pod nią umieszczono biały panel. Powinna się na nim znaleźć pomarańczowa dziura [1]. Gdy guzik zostanie ponownie wciśnięty, żel zamaluje drugą część szybu [2].
Teraz kolej na grubszego robota. Na początku niech wejdzie na podwyższenie z prawej strony przy pomocy portali [1]. Na posadzce na dole musi zostać postawiona pomarańczowa dziura [2].
Po wskoczeniu do środka robot zacznie się odbijać od niebieskiego żelu na ścianach. Dotrze w ten sposób do wyjścia [1]. Jego towarzysz powinien zrobić do samo, a następnie niech oboje przejdą do kolejnego pomieszczenia [2].
W tym teście grubszy robot musi stworzyć granatowy portal na końcu niebieskiego mostu [1], a błękitny na białej ścianie naprzeciwko bariery [2].
Na powstałą kładkę powinien wejść drugi robot. Gdy znajdzie się za osłoną, niech stworzy pomarańczową dziurę pod rurą z żelem, a czerwoną na jednym z paneli nad jego głową. Jak jego towarzysz wciśnie czerwony guzik, niebieska substancja zamaluje jedną ze ścian [1]. Żeby zrobić to samo z drugą, wystarczy przenieś kawałek czerwony portal. Po skończonym malowaniu chudszy robot powinien skończyć na żel i odbić się po nim na górę. Gdy znajdzie się na miejscu, niech postawi czerwoną dziurę na pochylonym panelu z prawej [2], a pomarańczową pod rurą z żelem.
Jego kompan powinien teraz wcisnąć czerwony guzik. Kolejna ściana zostanie zamalowana. Następny krok należy do chudszego robota. Niech przeniesie czerwony portal na panel po drugiej stronie [1]. Niestety żel nie będzie miał ściany, na której może wylądować. Żeby ją stworzyć, grubsza maszyna powinna umieścić błękitny otwór tam gdzie był wcześniej czerwony. Powstanie blokada, która zablokuje cieknącą substancję [2]. Odbijając się od niej i od ściany, niebieski robot dołączy do swego kompana i oboje będą mogli opuścić poziom.
Piętro nr 5
Po rozpoczęciu tego etapu niech chudszy robot postawi czerwony portal na szachownicy po lewej [1] oraz pomarańczowy na podeście obok czerwonego przycisku [2].
Gdy guzik zostanie wciśnięty, pomarańczowy żel zamaluje wzniesienie przed przepaścią [1]. Rozpędzając się po tej substancji, grubsza maszyna może przedostać się na drugą stronę przepaści. Stoi tam kolejny czerwony przycisk [2].
Po jego wciśnięciu z rury wypada skrzynka. Niech drugi robot złapie ją w locie i umieści na podeście. Otworzy w ten sposób przejście do następnego testu.
Ta łamigłówka wymaga nieco pracy. Na początku chudszy robot musi postawić pomarańczową dziurę pod rurą z żelem [1], a czerwoną na suficie po lewej [2]. Gdy wciśnie stojący niedaleko przycisk, farba wyląduje na jednym z podestów. Powinien w ten sposób zamalować obydwa. Po zakończonej robocie niech sam wejdzie na górę przy pomocy portali.
Teraz kolej na drugiego robota. Jego zadaniem jest upaćkanie żelem dwóch podestów, na których znajdują się platformy z kolcami. Żeby to zrobić, trzeba jeden portal postawić pod rurą, a drugi na panelu naprzeciwko celu.
Po za zakończeniu zadania, niebieski oraz granatowy portal muszą zostać przeniesione na ściany, między którymi stoi druga maszyna. Niech robot cały czas wbiega w granatową. Jak się odpowiednio rozpędzi, a platformy z kolcami zaczną się unosić, jego towarzysz musi przesunąć granatowy portal na panel naprzeciwko śmiercionośnego mechanizmu [1]. W ten sposób robot przeleci na drugą stronę. Potem całą operację należy powtórzyć z drugiej strony. Na lewo i prawo od drzwi umieszczono czerwone podesty [2].
Jak maszyny na nich staną, wypadnie biała skrzynka [1]. Po umieszczeniu jej na czerwonym kwadracie na dole otworzą się drzwi, za którymi czekają windy [2].