Rozdział 2 - Masa i prędkość (2) | Tryb współpracy Portal 2 poradnik Portal 2
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Piętro nr 5
Postaw jeden portal na wychylonym panelu, a drugi na niebieskim punkcie.
Po wejściu na katapultę wylądujesz za barierą. Niech to samo zrobi twój towarzysz. Obok będą drzwi do kolejnego testu.
W tym pomieszczeniu powtórz operację z poprzedniego. Postaw jeden portal nad katapultą [1], a drugi na białym panelu [2].
Zanim jednak skorzystasz z wyrzutni, niech twój towarzysz postawi dwie dziury na ścianie wiszącej wysoko za barierą [1]. Jedną z jednej i jedną z drugiej strony. Dolecisz dzięki nim na wyższe piętro lokacji. Będąc tam, zostaw portal, który był nad katapultą, a drugi postaw na platformie po lewej [2].
Jak drugi robot skorzysta z wyrzutni, trafi na samą górę [1]. Ty też możesz się tam dostać. Wystarczy, że wskoczysz do stworzonego przez siebie wcześniej portalu. Kawałek dalej jest kolejne pomieszczenie testowe.
Z prawej strony stoi katapulta. Niech pomarańczowy robot postawi nad nią jeden portal [1]. Drugi powinien znaleźć się na lewym krańcu lokacji (pod szklaną platformą) [2].
Jak odbije się z wyrzutni, przeleci obok skrzynki. Musi ją złapać w locie [1]. Drugi robot w tym czasie powinien stworzyć jedną dziurę nad katapultą, a drugą na wychylonym panelu. W ten sposób wyląduje na wyższym poziomie [2]. Niech stojąca na dole maszyna przekaże skrzynkę do góry w miejscu niezablokowanym barierą. Przedmiot trzeba umieścić na stojącym niedaleko podeście. Gdy tak się stanie, pojawi się bariera po prawej.
Niech jeden z robotów przeleci za nią, stawiając portal na panelu naprzeciwko [1] oraz używając katapulty. Po drugiej stronie są dwie kolejne białe ściany. Stwórz na nich dwie dziury [2]. Gdy skończysz, twój towarzysz musi również wykonać skok za barierę. Wyląduje w ten sposób tuż obok wyjścia.
Po lewej będzie następna biała płaszczyzna. Żeby drugi robot, również wszedł na górę, jego towarzysz musi umieścić na tej ścianie pierwszy portal, a drugi w dowolnym łatwo dostępnym miejscu na dole. Za drzwiami znajdują się windy, które zabiorą roboty na kolejne piętro.
Piętro nr 6
Na początku niech pomarańczowy robot przejdzie przez barierę [1] i stworzy dwa portale na wychylonych panelach po prawej [2].
W tym czasie niebieski robot powinien przy pomocy dziur wejść na podest z prawej [1]. Umieszczono tam katapultę. Naprzeciwko niej, po drugiej stronie pomieszczenia są dwie białe płaszczyzny. Niech robot postawi na nich niebieskie portale i skorzystaj z wyrzutni [2].
Wyląduje obok czerwonego przycisku [1]. Po jego wciśnięciu po kilku sekundach pojawi się skrzynka [2].
Przedmiot musi zostać przekazany na dół, a następnie umieszczony na podeście [1]. Gdy tak się stanie, członek drużyny, który znajduje się na dole powinien użyć katapulty i doskoczyć do towarzysza [2]. Kawałek dalej są drzwi prowadzące do kolejnego testu.
Zaraz na początku niech pomarańczowy robot wejdzie na katapultę [1]. Dostanie się w ten sposób na drugą stronę pomieszczenia [2].
W tym samym czasie jego kompan musi stworzyć jedne portal na panelu nad swoją głową, a drugi na płaszczycie na lewo od wejścia [1]. Gdy wszystko będzie gotowe, niech jedna maszyn odbija się z wyrzutni i przelatuje między portalami, a druga wciska stojący przy wejściu przycisk. Będzie wtedy pojawiać się skrzynka, która musi zostać złapana w locie i umieszczona na czerwonym podeście [2]. W ten sposób© otworzą się drzwi do kolejnego testu.