Rozdział 3 - Świetlna bariera (3) | Tryb współpracy Portal 2 poradnik Portal 2
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Piętro nr 6
Po rozpoczęciu etapu niech pomarańczowy robot stworzy jedną dziurę na końcu błękitnej ściany, a drugą na lewo od wejścia. Zablokuje w ten sposób wieżyczki.
Jego kompan w tym czasie powinien postawić pomarańczowy portal obok schodów na przeciwko [1]. Czerwony niech znajdzie się na pobliskiej ścianie [2]. Wystarczy przez niego przejść, żeby dostać się do korytarza z kolejnymi przeciwnikami.
Kolejny krok należy do niebieskiej maszyny. Niech wystrzeli dziurę w ścianę po lewej, aby stworzyć blokadę. Na końcu niebieskiego promienia powinien pojawić się czerwony otwór. Jak pomarańczowy zostanie umieszczony na prawo od wyjścia, droga będzie wolna. Za drzwiami czeka kolejne pomieszczenia testowe.
W tym pokoju błękitny portal powinien zostać postawiony na końcu niebieskiego mostu [1], a granatowy na ścianie naprzeciwko [2].
Powstanie druga kładka. Na prawo od jej końca jest szeroka biała płaszczyzna. Niech gruby robot stworzy na niej błękitną dziurę [1]. Most będzie prowadził na drugi koniec lokacji, ale przejścia strzegą stojące niedaleko wieżyczki. Żeby je unieszkodliwić niech chudy robot umieści czerwony portal na końcu promienia pod sufitem, a pomarańczowy na prawo od błękitnego otworu [2].
Niebieski robot może teraz przejść na środek pomieszczenia, gdzie stoi czerwony przycisk [1]. Do jego wciśnięcia niezbędne jest przesunięcie na ułamek sekundy pomarańczowej dziury. Gdy zadanie zostanie wykonane, za plecami grubej maszyny pojawi się metalowa kula. Trzeba ja podnieść zanim spadnie do wody i postawić na podeście obok wyjścia [2]. Jak drzwi się otworzą, pomarańczowy robot powinien usunąć blokadę i razem z partnerem zakończyć etap.
Piętro nr 7
Na początku niech pomarańczowy robot postawi jeden portal na końcu błękitnego promienia [1], a drugi na ścianie naprzeciwko [2]. Zablokuje w ten sposób strzały wieżyczek.
Jego towarzysz powinien w tym czasie umieścić granatową dziurę w łatwo dostępnym miejscu, a błękitną nad stojącą niedaleko katapultą [1]. Kolejny krok wymaga czasowego zgrania. Jak tylko pomarańczowa maszyna wejdzie do granatowego portalu, drugi robot musi przenieść granatowy portal na panel po prawej [2], a następnie szybko uciec przed ostrzałem. Jego towarzysz może w locie złapać wieżyczkę i ją unieszkodliwić. Gdy to zrobi, niech zastąpi dziurę, z której wyleciał pomarańczowym otworem, a czerwony umieści nad katapultą po drugiej stornie przepaści. Jak drugi robot skorzysta z wyrzutni, również znajdzie się po drugiej stronie. Za drzwiami czeka kolejny test.
W tym miejscu niech gruba maszyna stworzy tarcze z niebieskiego promienia [1] i wejdzie na czerwony podest [2].
Z sufitu wysunie się nowy biały panel [1]. Chudy robot musi na nim postawić jeden portal [2]. Drugi powinien znaleźć się na pobliskiej ścianie.
Po drugiej stronie stoi czerwony przycisk, który powoduje pojawienie się szarych skrzynek. Żeby zrzucić przy ich pomocy dwie wieżyczki, trzeba postawić jedną dziurę na niebieskim punkcie, a drugą na białej powierzchni po lewej.
Gdy przeciwnicy zostaną zniszczeni, niech pomarańczowy robot skieruje pudła na drugą stronę przepaści. Jego towarzysz może umieścić jedno z nich na podeście [1]. Teraz pomarańczowa maszyna musi tak postawić dziury, aby drugi robot do niej dołączył. Razem mogą udać się na kolejne piętro ośrodka [2].