Rozdział 4 - Niespodzianka (1) | Opis przejścia Portal 2 poradnik Portal 2
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Rozdział 4 - Niespodzianka
Piętro nr 1
![]() | ![]() |
Po zapoznaniu się z niespodzianką GLaDOS, wejdź do pomieszczenia po drugiej stronie pokoju. Pierwszy portal umieść w prawym górnym logu lokacji [1], a drugi na ścianie obok [2]. Pamiętaj żeby cały czas stać za niebieską bariera, bo inaczej zostaniesz trafiony przez Wieżyczkę.
![]() | ![]() |
Przejdź przez dziurę na drugą stronę lokacji. Znajdziesz tam czerwony przycisk. Zanim go użyjesz, wystrzel pomarańczowy portal na sufit, w miejscu gdzie kończy się niebieski most [1], a drugi otwór na podłogę w lewym rogu pokoju [2].
![]() | ![]() |
Po wciśnięciu guzika, pojawią się dwie skrzynki. Twoje portale powinny być tak ustawione, żeby obie uderzyły w niebieski słup światła [1]. Wróć teraz na początek etapu przez niebieski portal i podejdź do przedmiotów [2].
![]() | ![]() |
Przed strzałami wieżyczki najlepiej chronić się, tworząc niebieskie dziury w posadce [1]. Jedną z kostek przenieś do miejsca, w którym znajduje się czerwony laser [2].
![]() | ![]() |
Na początku użyj jej do zniszczenia robota. Postaw skrzynkę na laserze, a drugim pudłem wyceluj wiązkę w Wieżyczkę [1]. Następnie ustaw pierwszą kostkę tak, aby wiązka przeszła przez dwie żarówki [2].
![]() | ![]() |
Wróć teraz po drugi sześcian i połóż w prawym rogu platformy [1]. Wiązka musi przejść przez dwa kolejne punkty, stojące tuż obok krawędzi [2].
![]() | ![]() |
Gdy tak się stanie, postaw niebieski portal na ścianie na lewo od drzwi [1]. Przedostań się po nim na drugą stronę lokacji i wejdź do windy. Podczas przejazdu pojawi się Wheatley [2]. Posłuchaj go, a po chwili rozpocznie się kolejny etap.
Piętro nr 2
![]() | ![]() |
Gdy znajdziesz się w pomieszczeniu testowym, zeskocz na dół i stwórz niebieski portal na ścianie po prawej. Obok miejsca, które wskazuje laser [1]. Pomarańczowy otwór postaw na ziemi i wskocz do niego, trzymając leżącą niedaleko kostkę [2].
![]() | ![]() |
Ustaw przedmiot w ten sposób, żeby wiązka trafiła w żarówkę po drugiej stronie [1]. Jak skończysz, skocz w dół i idź kawałek w lewo. Na suficie po lewej zobaczysz prostokątny biały panel [2].
![]() | ![]() |
Umieść na nim niebieską dziurę [1], a następnie przejdź na druga stronę. Znajdziesz się na półce z kolejnym pudłem [2].
![]() | ![]() |
Chwyć je i zeskocz na dół. Po drugiej stronie sali jest duży niebieski punkt [1]. Wystrzel w niego niebieski portal [2].

Trzymając skrzynkę wskocz do otworu w posadce, a podczas lotu puść przedmiot na ułamek sekundy i umieć dziurę we wskazanym na obrazku miejscu. Pamiętaj, żeby była niebieska.
![]() | ![]() |
Razem z kostką wylądujesz na półce, w kierunku której skierowałeś wcześniej laser [1]. Tym razem wyceluj wiązkę w przełącznik po prawej [2].
![]() | ![]() |
Jak skończysz, zeskocz na dół. Musisz teraz ponownie stworzyć niebieski portal na niebieskim punkcie i wskoczyć do pomarańczowej dziury [1]. Podczas lotu, wystrzel kolejny niebieski otwór w róg lokacji [2].
![]() | ![]() |
Znajdziesz się w ten sposób na platformie ze skrzynką. Skocz za spadającym przedmiotem [1]. Zanim go podniesiesz, zrób portal na suficie, nad miejscem wskazywanym przez laser [2].
![]() | ![]() |
Przedostań się tam razem z sześcianem i spal przy po mocy wiązki stojące po przeciwnej stronie wieżyczki [1]. Gdy wszystkie zginą, nakieruj laser na czarny przełącznik po lewej [2].
![]() | ![]() |
Żeby zakończyć etap, powtórz operację z portalem na niebieskim punkcie [1]. Będąc w powietrzu zrób dziurę w podobnym miejscu co ostatni, tylko kawałek po lewej [2], a dostaniesz się do wyjścia.