Rozdział 4 - Niespodzianka (1) | Opis przejścia Portal 2 poradnik Portal 2
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Rozdział 4 - Niespodzianka
Piętro nr 1
Po zapoznaniu się z niespodzianką GLaDOS, wejdź do pomieszczenia po drugiej stronie pokoju. Pierwszy portal umieść w prawym górnym logu lokacji [1], a drugi na ścianie obok [2]. Pamiętaj żeby cały czas stać za niebieską bariera, bo inaczej zostaniesz trafiony przez Wieżyczkę.
Przejdź przez dziurę na drugą stronę lokacji. Znajdziesz tam czerwony przycisk. Zanim go użyjesz, wystrzel pomarańczowy portal na sufit, w miejscu gdzie kończy się niebieski most [1], a drugi otwór na podłogę w lewym rogu pokoju [2].
Po wciśnięciu guzika, pojawią się dwie skrzynki. Twoje portale powinny być tak ustawione, żeby obie uderzyły w niebieski słup światła [1]. Wróć teraz na początek etapu przez niebieski portal i podejdź do przedmiotów [2].
Przed strzałami wieżyczki najlepiej chronić się, tworząc niebieskie dziury w posadce [1]. Jedną z kostek przenieś do miejsca, w którym znajduje się czerwony laser [2].
Na początku użyj jej do zniszczenia robota. Postaw skrzynkę na laserze, a drugim pudłem wyceluj wiązkę w Wieżyczkę [1]. Następnie ustaw pierwszą kostkę tak, aby wiązka przeszła przez dwie żarówki [2].
Wróć teraz po drugi sześcian i połóż w prawym rogu platformy [1]. Wiązka musi przejść przez dwa kolejne punkty, stojące tuż obok krawędzi [2].
Gdy tak się stanie, postaw niebieski portal na ścianie na lewo od drzwi [1]. Przedostań się po nim na drugą stronę lokacji i wejdź do windy. Podczas przejazdu pojawi się Wheatley [2]. Posłuchaj go, a po chwili rozpocznie się kolejny etap.
Piętro nr 2
Gdy znajdziesz się w pomieszczeniu testowym, zeskocz na dół i stwórz niebieski portal na ścianie po prawej. Obok miejsca, które wskazuje laser [1]. Pomarańczowy otwór postaw na ziemi i wskocz do niego, trzymając leżącą niedaleko kostkę [2].
Ustaw przedmiot w ten sposób, żeby wiązka trafiła w żarówkę po drugiej stronie [1]. Jak skończysz, skocz w dół i idź kawałek w lewo. Na suficie po lewej zobaczysz prostokątny biały panel [2].
Umieść na nim niebieską dziurę [1], a następnie przejdź na druga stronę. Znajdziesz się na półce z kolejnym pudłem [2].
Chwyć je i zeskocz na dół. Po drugiej stronie sali jest duży niebieski punkt [1]. Wystrzel w niego niebieski portal [2].
Trzymając skrzynkę wskocz do otworu w posadce, a podczas lotu puść przedmiot na ułamek sekundy i umieć dziurę we wskazanym na obrazku miejscu. Pamiętaj, żeby była niebieska.
Razem z kostką wylądujesz na półce, w kierunku której skierowałeś wcześniej laser [1]. Tym razem wyceluj wiązkę w przełącznik po prawej [2].
Jak skończysz, zeskocz na dół. Musisz teraz ponownie stworzyć niebieski portal na niebieskim punkcie i wskoczyć do pomarańczowej dziury [1]. Podczas lotu, wystrzel kolejny niebieski otwór w róg lokacji [2].
Znajdziesz się w ten sposób na platformie ze skrzynką. Skocz za spadającym przedmiotem [1]. Zanim go podniesiesz, zrób portal na suficie, nad miejscem wskazywanym przez laser [2].
Przedostań się tam razem z sześcianem i spal przy po mocy wiązki stojące po przeciwnej stronie wieżyczki [1]. Gdy wszystkie zginą, nakieruj laser na czarny przełącznik po lewej [2].
Żeby zakończyć etap, powtórz operację z portalem na niebieskim punkcie [1]. Będąc w powietrzu zrób dziurę w podobnym miejscu co ostatni, tylko kawałek po lewej [2], a dostaniesz się do wyjścia.