Rozdział 2 - Masa i prędkość (3) | Tryb współpracy Portal 2 poradnik Portal 2
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Piętro nr 7
Zaraz na początku niech pomarańczowy robot umieści jeden ze swoich portali na niebieskim punkcie po prawej, a drugi na białej płaszczyźnie naprzeciwko czerwonego podestu. Jego kompan musi zrobić to samo tylko z drugiej strony pomieszczenia.
Gdy wszystko będzie gotowe, wystarczy że oba roboty wejdą na katapulty w tym samym momencie, a otworzy się przejście do kolejnego testu.
Po wejściu do pomieszczenia niech niebieski robot postawi jeden portal na szachownicy po prawej, a drugi na szachownicy z lewej.
W tym samym czasie jego kompan powinien stanąć na platformie naprzeciwko wyjścia [1]. Gdy to zrobi, drugi robot musi podnieść leżącą niedaleko skrzynkę z lustrami i przy jej pomocy skierować wiązkę lasera w stworzony wcześniej portal [2].
W ten sposób platforma wjedzie na górę. Kolejny krok należy do pomarańczowego. Niech wystrzeli jeden portal na posadzkę [1], a drugi na ścianę naprzeciwko katapulty [2].
Wskakując do środka wyląduje po drugiej stornie korytarza. Gdy to zrobi, droga stanie się bezpieczna również dla jego towarzysza, który powinien zabrać ze sobą pudło. W kolejnym pomieszczeniu znajduje się czerwony podest oraz katapulta.
Niech pomarańczowy robot postawi jeden portal za wyrzutnią [1], a drugi tuż nad wyjściem [2]. Jak skończy, powinien stanąć obok drzwi. Po stworzeniu portali, jego kompan musi położyć skrzynkę na katapulcie, a następnie szybko wejść do dziury. Wyjście otworzy się tylko na chwilę, więc oba roboty muszą opuścić pomieszczenia jak najszybciej. Kilka kroków dalej czekają windy.
Piętro nr 8
Po wylądowaniu niech niebieski robot postawi portal na niższym panelu, a pomarańczowy na wyższym [1]. Drugie portale powinny znaleźć się na dole za krawędzią. Gdy wszystko będzie przygotowane, niech grubsza maszyna wskoczy do swojej dziury [2].
Aktywuje w ten sposób czerwony podest, a chwilę później w rurze pojawi się skrzynka. Trzy sekundy po tym jak przedmiot zniknie, pomarańczowy robot musi wskoczyć do swojego portalu i złapać skrzynkę w locie. Jak będzie go miał, nich stworzy portal na pobliskiej ścianie i wróci na początek etapu.
W tym czasie niebieski powinien postawić jedną dziurę na filarze naprzeciwko dużej turbiny [1], a drugą zostawić na dole za krawędzią. Żeby wyłączyć wiatrak, trzeba tak położyć skrzynkę, aby laser trafił w wyłącznik po drugiej stronie [2].
Gdy śmigła przestaną się obracać, niebieska maszyna może wskoczyć do swojego portalu i przelecieć na drugą stronę. Za bariera będzie pomieszczeni biurowe. Pierwsze co trzeba tam zrobić, to postawić jeden portal naprzeciwko przełącznika po lewej. Chudy robot powinien w tym czasie przesunąć skrzynką kawałek w prawo i umieścić na ścianie naprzeciwko swoją dziurę [1]. Druga musi znaleźć się na panelu obok czerwonego podestu [2]. W ten sposób wiązka trafi po biura po drugiej tronie.
W miejscu wskazywanym przez laser, niebieski robot powinien postawić swój drugi portal. W ten sposób aktywuje przełącznik w pomieszczeniu obok i na stałe wyłączy turbinę. Jego towarzysz może teraz do niego dołączyć, wykorzystując ten sam sposób co poprzednio [1]. Za barierą po lewej są drzwi. Żeby je otworzyć, wystarczy pociągnąć jednocześnie umieszczone z boku wajchy [2].
Schody po drugiej stronie zaprowadzą roboty do kolejnego biura. Na jednym ze stanowisk leży płyta CD [1]. Niech jeden robot ją podniesie i włoży do napędu [2]. Zakończy w ten sposób etap.