Rozdział 2 - Zimny start (2) | Opis przejścia Portal 2 poradnik Portal 2
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Piętro nr 4
Po opuszczeniu windy idź cały czas prosto [1]. W pewnym momencie drogę zablokuje ci sterta gruzów [2]. Poczekaj, aż GLaDOS się ich pozbędzie i ruszaj dalej.
Pomieszczenie, do którego dojdziesz będzie lekko podtopione [1]. Pierwszy niebieski portal stwórz na ścianie po lewej, naprzeciwko czarnego kwadratu [2].
Pomarańczowy wystrzel do miejsc po drugiej stronie sali [1]. Znajdziesz tam czerwony przycisk [2].
Użyj go, a pojawi się skrzynka. Na razie jej nie podnoś. Zamiast tego postaw niebieską "dziurę" w miejscu, w które trafia wiązka lasera.
Gdy przycisk zostanie aktywowany, jedna z platform zacznie się ruszać [1]. Wskocz na nią trzymając skrzynkę, przeskocz przez laser [2] i skręć w lewo.
Wystarczy, że położysz przedmiot na czerwonym podeście [1], a będziesz mógł dostać się na kolejny poziom [2].
Piętro nr 5
Na tym etapie nauczysz się korzystać z tzw. katapult. Po wejściu do pomieszczenia stań na szaro-niebieskim urządzeniu nad krawędzią platformy [1]. Zostaniesz wystrzelony na drugą stronę i wylądujesz na błękitnym punkcie. Użyj stojącego obok czerwonego przycisku [2], a pojawi się szara skrzynka.
Przedmiot będzie ciągle podbijany przez katapultę po środku. Twoim zadaniem jest wystrzelenie się i złapanie go w powietrzu. Żeby to zrobić, wejdź na wyrzutnię w momencie, gdy pudło będzie w połowie spadania.
Podczas lotu wyceluj w nie i wciśnij E [1]. Możesz teraz wrócić z przedmiotem na drugą stronę, a następnie położyć go na czerwonym podeście [2]. Za drzwiami czeka już na ciebie winda.
Piętro nr 6
Na początku tego etapu udaj się na lewy kraniec posadzki. Gdy się obrócisz, z lewej powinieneś zobaczyć dwie białe platformy.
Stwórz na nich portale [1], a następnie wejdź na stojąca niedaleko katapultę [2].
Przelecisz w ten sposób na drugi koniec lokacji [1]. Stoi tam czerwony przycisk [2].
Użyj go i stań przy ścianie, żeby uniknąć nadlatujących śmieci [1]. Gdy przedmioty przestaną się pojawiać, ponownie wciśnij guzik, a po drugiej stronie pojawi się skrzynka [2].
Pudło będzie przeskakiwać między katapultami, aż wreszcie przeleci tuż obok ciebie [1]. Musisz je wtedy złapać, bo inaczej wpadnie do wody za platformą [2].
Na razie odłóż zdobyty przedmiot i zajmij się tworzeniem portali. Pierwszy musisz postawić na pobliskiej ścianie [1], a drugi na suficie, dokładnie nad czerwonym podestem wskazywanym przez błękitne kropki [2].
Gdy "dziury" będą gotowe, podnieś skrzynkę i wrzuć ją do środka [1]. Otworzysz w ten sposób drzwi, które zaprowadzą cię do windy [2].
Jeżeli skrzynka nie trafi w podest, skocz za nią i ustaw ją w odpowiednim miejscu [1]. Z powrotem możesz wrócić dzięki katapulcie po środku komnaty [2].