Rozdział 1 - Komunikat (4) | Opis przejścia Portal 2 poradnik Portal 2
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Piętro nr 7
W pomieszczeniu na następnym poziomie ośrodka, ponownie spotkasz Wheatleya. Podejdź do niego i posłuchaj co ma do powiedzenia. Robot poprosi cię o przedostanie się na drugą stronę. Zrób to tworząc portal na białej ścianie obok maszyny. Przejdź przez pomarańczową dziurę obok, a znajdziesz się na miejscu. Po krótkim monologu Wheatley wyląduje na ziemi tuz obok ciebie.
Podnieś go wciskając E i przenieś do maszyny po prawej. Robot poprosi cię żebyś się obrócił. Gdy to zrobisz, ze ściany wysunie się duży panel.
Podnieś teraz robota, przejdź przez powstałą dziurę [1] i biegnij cały czas prosto, nie zwracając uwagi na Wieżyczkę. Po przejściu przez kolejne drzwi [2], włączy się ekran ładowania.
Po załadowaniu etapu, idź dalej prosto, przechodzą przez kolejne wrota [1]. Dojdziesz do dużej komnaty ze zniszczonym robotem [2]. Przejdź obok gruzów na drugą stronę.
Dotrzesz w ten sposób do schodów [1]. Na dole będzie głęboka przepaść [2]. Wysłuchaj tego, co ma do powiedzenia Wheatley i zeskocz na dół.
Idąc cały czas prosto, dotrzesz do pomieszczenia z wieloma przełącznikami [1]. Po chwili pojawi się maszyna, do której możesz podłączyć niesionego robota [2].
Wheatley uruchomi windę [1], a po krótkim filmiku spotkasz się z GLaDOS [2].
Gdy wylądujesz w spalarni, idź cały czas prosto [1]. Po kilku sekundach powinieneś dotrzeć do urządzenia dwuportalowego [2].
Podnieś je. Przy jego pomocy możesz tworzyć dwa portale. Niebieski powstanie po wciśnięciu LPM, a pomarańczowy po użyciu PPM. Stwórz pomarańczową "dziurę" na białej ścianie za twoimi plecami [1], a niebieską na ścianie przed tobą [2].
Dostaniesz się w ten sposób na górę. Idąc prosto, dotrzesz do blokujących korytarza gruzów [1]. Żeby je obejść, zrób jeden portal z lewej, a drugi po drugiej stronie blokady [2].
Kawałek dalej będziesz musiał wspiąć się na wyższy poziom. Na początku stwórz niebieską "dziurę" na platformie po prawej [1]. Tuż obok ciebie powinna być biała ściana. Na niej zrób drugi portal i przejdź przez niego [2].
Idąc dalej dojdziesz do ślepego zaułka. Żeby wejść na kolejny poziom, powtórz poprzednią operację, tylko tym razem tworząc drugi portal na górze po prawej.
Po drugiej stronie korytarza zobaczysz zniszczone okno. Przenieś się do znajdującego się za nim pomieszczenia, umieszczając "dziurę" na odległej białej powierzchni.
Gdy przejdziesz na drugą stronę, skręć w prawo [1]. Korytarz będzie zablokowany gruzami [2]. Poczekaj aż GLaDOS go odblokuje i idź dalej.
Za kolejną barierą [1] znajdziesz windę. Wejdź do niej, a zakończysz etap [2].