Rozdział 2 - Masa i prędkość (1) | Tryb współpracy Portal 2 poradnik Portal 2
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Rozdział 2 - Masa i prędkość
Piętro nr 1
Po wejściu do pomieszczenia niech gruby robot postawi błękitny portal na posadzce, a granatowy u góry po lewej [1]. Gdy pomarańczowy partner przejdzie na drugą stronę, granatową dziurę przesuń na powierzchnię kawałek dalej [2].
Grubszy robot możesz teraz wskoczyć do dziury na dole [1]. Wyląduje w ten sposób na wyższym piętrze [2]. Z tej pozycji niech tak postawi portale, żeby jego partner do niego dołączył. Kawałek dalej będzie kolejne pomieszczeni testowe.
Jako grubszy robot umieść niebieską dziurę w posadzce po lewej, a granatową na ścianie u góry [1]. Pomarańczowy towarzysz powinien wskoczyć do środka. Przenieś teraz granatowy portal na panel po prawej. Jak chudy robot zeskoczy do otworu, wyląduje obok czerwonego podestu. Wejdź teraz niebieską maszynę na górę i stwórz granatową dziurę na ścianie z lewej [2]. Zeskocz na dół, a też znajdziesz się obok podestu.
Jak oba roboty wejdą na czerwone punkty, pojawi się metalowa kula. Postaw ją na podeście [1] i udaj do kolejnego etapu [2].
Piętro nr 2
Po wejściu do pomieszczenia, niech niebieski robot stworzy dwa portale na ustawionych poziomo białych płaszczyznach [1], a pomarańczowy wskoczy do środka [2].
Gdy będzie szybko przelatywał między dziurami, wciśnij czerwony przycisk [1], a następnie przesuń dolny portal na zakrzywiony panel po prawej [2].
Robot przeleci na drugą stronę [1]. Po wylądowaniu niech powtórzy tą samą operację co niebieska maszyna [2], wciskając stojący niedaleko guzik. Ukończysz w ten sposób test i będziesz mógł udać się na kolejne piętro.
Piętro nr 3
Na początku niech pomarańczowy robot stworzy dwa portale na białych płaszczyznach przed sobą [1], a niebieski wskoczy do środka. Wystrzel go na drugą stronę przepaści, stawiając dziurę na ścianie u góry [2].
Po drugiej stronie będzie czerwony przycisk [1]. Niebieski musi go wcisnąć w momencie, gdy pomarańczowy będzie stał na czerwonym podeście [2].
W ten sposób metalowa kula nie zostanie zniszczona [1]. Podnieś przedmiot grubym robotem i zanieś na drugą stronę [2].
Musisz przekazać go pomarańczowemu kompanowi [1], który powinien wejść po schodach za barierę i obejść ścianę z prawej. Gdy przedmiot znajdzie się na górze, wdrap się z nim na szczyt pomieszczenia przy pomocy portali [2].
Obok drzwi znajdziesz podest. Umieść na nim kulę i zakończ etap.
Piętro nr 4
Udaj się w prawym górny róg lokacji i umieść pomarańczowym robotem dwa portale na poziomych ścianach [1]. Niech niebieski towarzysz wskoczy do środka. Kawałek dalej po lewej znajdują się dwa szyby z białymi posadzkami na dnie. Stwórz na nich pomarańczowe i czerwone dziury, a drugi robot zacznie przelatywać między nimi [2].
W trakcie lotu musi wcisnąć czerwone przyciski umieszczone we wnękach na górze [1]. Gdy to zrobi, spadną metalowe kule. Umieść jedną z nich na podeście, a otworzą się drzwi prowadzące do kolejnego etapu [2].