Rozdział 4 - Świetlna bariera (2) | Tryb współpracy Portal 2 poradnik Portal 2
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Piętro nr 5
Na początku gruby robot musi stworzyć błękitny portal na końcu niebieskiego strumienia oraz granatowy na górze po prawej.
Wchodząc na wyrzutnie trafi do tunelu, który zabierze go na drugą stronę przepaści [1]. Ukryto tam szarą skrzynkę [2]. Niech ją podniesie i wróci do strumienia.
Gdy się tam znajdzie, jego towarzysz musi wejść na czerwony podest. Robot zostanie przyciągnięty na początek etapu [1]. Teraz czerwony portal powinien zostać umieszczony wysoko na ścianie naprzeciwko wyjścia [2], pomarańczowy na końcu promienia, a skrzynka postawiona na wyrzutni.
Po kilku sekundach pudło wyląduje na czerwonym podeście [1], otwierając drzwi [2].
Piętro nr 6
Po wejściu do pomieszczania nich chudy robot stworzy granatowy portal na ścianie po lewej [1], a błękitny nad niebieskim promieniem [2].
Powstanie poziomy tunel, do którego powinien wskoczyć jego towarzysz. W połowie lotu niech przeskoczy na do drugiego strumienia i postawi pomarańczową dziurę nad swoją głową. Czerwona musi się znaleźć na panelu z prawej [1]. Przelatując na drugą stronę robot dostanie się do miejsca z czerwonym podestem [2]. Gdy na niego stanie, strumień zmieni kolor. W tym momencie niebieski musi postawić dwa portale. Granatowy na końcu pionowego tunelu, a błękitny na ścianie niedaleko początku etapu. Gdy znajdzie się po drugiej stronie, powinien zamienić czerwoną dziurę w błękitną i przeskoczyć na powstały strumień. Wystarczy, że drugi robot zejdzie teraz z podestu, a gruba maszyna doleci do wyjścia. Oba roboty będą mogły udać się do kolejnego etapu.
Piętro nr 7
Po rozpoczęciu etapu niech pomarańczowy robot stanie na wyrzutni i przeleci na drugą stronę pomieszczenia. Gdy wyląduje, musi postawić czerwoną dziurę na białym panelu po drugiej stronie, a pomarańczową na prawo od poprzedniej.
W tym czasie jego towarzysz powinien postawić błękitną dziurę na końcu strumienia. Granatowa niech znajdzie się naprzeciwko pomarańczowej.
Po zakończeniu przygotować grubsza maszyna może stanąć na czerwonym podeście. Gdy strumień zmieni kolor, niech chuda maszyna stanie na katapulcie. Wewnątrz tunelu przeleci obok drugiego czerwonego podestu. Jak na nim stanie, pojawi się biały panel z niebieską kropką. W tym miejscu powinna znaleźć się pomarańczowa dziura. Po wejściu na wyrzutnię, niebieski robot trafi do pomieszczenia z wyjściem.
Żeby jego towarzysz do niego dołączył, musi stworzyć błękitny portal na końcu strumienia [1], a drugi obok czerwonego podestu [2].
Po wejściu do tunelu, chuda maszyna będzie przelatywała obok pomarańczowej dziury. Jak stanie obok niej, otwór powinien zostać zmieniony na granatowy [1]. Pionowy strumień energii zabierze robota na górę i obie maszyny będą mogły zakończyć etap [2].