Rozdział 1 - Komunikat (3) | Opis przejścia Portal 2 poradnik Portal 2
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Piętro nr 5
Będąc na niższym poziomie, podejdź do blokady na końcu korytarza [1]. Pojawi się wtedy pomarańczowy portal [2].
Żeby dostać się na drugą stronę, stwórz drugą dziurę na posadce [1]. Gdy do niej wskoczysz, wylądujesz obok czerwonego podestu [2].
Na lewo od niego umieszczono przycisk [1]. Wciśnij go, a w przeciwnym rogu lokacji pojawi się mała skrzynka [2].
Stwórz pod nią portal [1]. W ten sposób przedmiot spadnie tuż za twoimi plecami [2].
Przenieś go teraz na czerwony podest [1]. Jak to zrobisz, pojawią się schody [2].
Wejdź po nich na górę i podejdź do stojących tam czerwonych przycisków [1]. Kawałek dalej powinieneś zobaczyć białą platformę. Stwórz na niej portal [2].
Gdy to zrobisz, wciśnij szybko oba przyciski. Najpierw lewy, a potem prawy. W ten sposób uchronisz drugą skrzynkę przed wylądowanie w wodzie [1]. Zanieś ją na czerwony podest obok przycisków, a otworzysz pobliskie drzwi [2].
Za barierą znajdziesz kolejną windę [1], która zabierze cię na niższy poziom [2].
Piętro nr 6
Idąc prosto dojdziesz do dużego pomieszczenia [1]. Stwórz na ścianie pierwszy portal, żeby dostać się na górę [2].
Po drugiej stronie podejdź do przepaści przez tobą [1] i zrób na dolę dziurę [2].
Gdy w nią wskoczysz, dostaniesz się na wyższy poziom pomieszczenia [1]. Tuż obok będzie otwór, przez który zobaczysz małą skrzynię [2].
Stwórz pod nią portal, a pojawi się po drugiej stronie pomieszczenia [1]. Jeżeli spadnie do głębokiej dziury, skocz za nią, stwórz portal na ziemi i wrzuć do niego pudło [2].
Teraz twoim zadaniem jest przeniesienie skrzyni na podest obok drzwi [1]. Żeby to zrobić, ponownie zrób dziurę na dnie przepaści i wskocz do niej trzymając przedmiot [2].
Postaw pudło na podeście, a drzwi się otworzą [1]. Za nimi znajduje się duże pomieszczenie [2].
Gdy wejdziesz do środka, obróć się w lewo i stwórz portal na białej platformie [1]. Wskocz teraz do przepaści przed tobą, a pojawisz się po drugiej stronie lokacji. Będzie tam leżało małe szare pudło [2].
Zanim je podniesiesz, zrób "dziurę" na białej ścianie w lewym rogu lokacji [2]. Otwór powinien być dość wysoko.
Możesz teraz unieść skrzynię i wskoczyć z nią do pomarańczowego portalu na dole [1]. Po wylądowaniu, postaw przedmiot na czerwonym podeście, umieszczonym za pękniętą szybą [2].
Uniesiesz w ten sposób pobliską platformę [1]. Żeby dostać się na górę, stwórz "dziurę" na szczycie ten samej ściany, co ostatnio i wskocz do przepaści [2].
Możesz teraz przejść przez kolejną barierę [1] i użyć windy [2].