Użyce | Zadania poboczne Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 23 lutego 2018
Na stronie znajduje się zestawienie pobocznych zadań, które możesz odblokować w trakcie pobytu w Użycach. To wioska w północno-wschodniej części mapy, którą możesz odwiedzić w ramach zaliczania głównego zadania Tajemnicze drogi, ale możesz też do niej dotrzeć z własnej inicjatywy.
Potężniejsze niż miecz
Jak odblokować: Rozmowa ze Skrybą w Użycach lub z dowolną inną osobą na temat nauki czytania (zostaniesz wysłany do Skryby).
To dość ważny quest, gdyż ukończenie go jest wymagane do tego żeby Henryk nauczył się podstaw czytania (nie może samemu awansować na 1 poziom tej umiejętności). Odszukaj Skrybę w Użycach (centrum wioski) i porozmawiaj z nim na temat lekcji czytania. Skrybie musisz zapłacić 50 groszy. Upewnij się też, że nie zaliczasz w tym samym czasie innych zadań, z zaliczeniem których trzeba się pośpieszyć, bo nauka czytania zajmie Henrykowi trochę czasu.
Po obejrzeniu filmu (awansujesz przy okazji na 1 poziom umiejętności Czytanie) usiądź przy stole i przeczytaj leżącą na nim pierwszą książkę. Powróć do skryby. Musisz wykazać się zrozumieniem jej treści - wybierz ostatnią opcję dialogową (chciwość nie popłaca).
Skryba odeśle Cię do drugiej książki, która tym razem napisana jest łaciną. Po powrocie do skryby jako odpowiedź wybierz drugą opcję dialogową - Nullus est liber tam malus, ut non aliqua parte prosit. W nagrodę za poprawne przejście obu "prób" ponownie rozwiniesz umiejętność czytania i ukończysz quest. Od tego momentu możesz czytać książki, napisy na ścianach i przedmiotach itp.
Igraszki z diabłem
Jak odblokować: Rozmowa z Ojcem Bogutą w Talmberku.
Spotkaj się w Użycach z Ojcem Bogutą (powinien przebywać w pobliżu kościoła lub w tawernie) i spytaj się, czy nie potrzebuje pomocy w rozwiązaniu jakiegoś problemu. Otrzymasz od niego zadanie przyjrzenia się problemowi używania "magicznych" maści przez niektóre kobiety z wioski. Boguta poleci bohaterowi porozmawiać w tej sprawie z "wiedźmą", tj. zielarką Gertrudą, która ma chatkę w lesie na zachód od wioski.
Dotrzyj do chatki Gertrudy i porozmawiaj z nią. Najlepiej użyć perswazji lub zaimponowania do nakłonienia zielarki do wyjawienia prawdy. Porozmawiaj z kobietą na temat maści i obiecaj pomoc.
Dodatkowa uwaga - Jeśli chcesz pozyskać przepis na miksturę wiedźmy (Witch potion) to możesz wejść do chatki zielarki i włamać się do jej skrzyni (niski poziom trudności zamka). Nie jest to jednak potrzebne do zaliczenia questu.
Śledzenie kobiet
Na mapie Użyc powinny pojawić się trzy znaczniki informujące o lokalizacji kobiet będących w posiadaniu maści od wiedźmy. Musisz spotkać się z tylko jedną dowolnie wybraną wieśniaczką. W trakcie rozmowy możesz powołać się na zielarkę lub na Ojca Bogutę oraz podjąć próbę użycia perswazji. Rozmowa może mieć dwa rozwiązania:
- Udało ci się przekonać wieśniaczkę do wyjawienia informacji o spotkaniu i zostanie ono zaznaczone na mapie (powyższy obrazek).
- Nie udało ci się przekonać wieśniaczki do wyjawienia informacji o spotkaniu. W takiej sytuacji musisz za nią podążać (nie musisz już teraz skradać się, dopiero później będzie to wymagane).
Niezależnie od przebiegu wydarzeń dotrzyj do miejsca spotkania o zachodzie Słońca (21:00).
Ostrożnie zbliż się do miejsca, w którym planują spotkać się kobiety. Od tego momentu nie możesz dać się im zauważyć. Warto zdjąć wszystkie elementy pancerza i dodatkowo zachowywać bezpieczny dystans. Jeśli zostaniesz zauważony to może podbiec wieśniaczka i doprowadzić do skonfrontacji. W odpowiedzi możesz np. skłamać, że zbierasz zioła. Przy drugiej tego typu "wpadce" (lub przegapieniu spotkania) kobiety rozejdą się i będziesz mógł ponownie spróbować dopiero kolejnego wieczora.
Śledz kobiety początkowo podróżując ścieżką i następnie przez las. Pamiętaj zeby się do nich nie zbliżać. Nie podchodź też zbyt blisko do miejsca ich spotkania przy ognisku w lesie. Utrzymuj odległość, która pozwoli ci nasłuchiwać o czym mówią.
Wzięcie udziału w rytuale
Do ogniska podejdź dopiero gdy kobiety przeprowadzą pierwszą część rytuału i gdy cele misji zaktualizują się. Gra odpali cut-scenkę i Henryk zacznie mieć halucynacje. Po tym jak wszyscy przemienią się w zwierzęta domowe podejdź od tyłu do jednego ze zwierząt i... przytrzymaj klawisz włamywania się (obrazek).
W kolejnej halucynacji pojawi się dwóch Kumanów. Możesz:
- Zaatakować i zabić przeciwników. Wiedz jednak, że są to tak naprawdę drwale i że ich śmierć rozzłości mieszkańców wioski. Po wygranej potyczce Henryk straci przytomność na kilka godzin i wieśniaczki znikną.
- Nie atakować przeciwników i czekać na rozwój wydarzeń. Jest bardzo prawdopodobne, że drwale zamordują wszystkie uczestniczki rytuału.
Na sam koniec powróć do Ojca Boguty oraz opcjonalnie również do zielarki z lasu (już po tym jak quest zniknie z dziennika). Ich reakcja jest uzależniona od tego jak postąpiłeś w sprawie drwali-Kumanów. Zamordowanie drwali może znacząco pogorszyć Twoją reputację w Użycach i utrudnić kolejne spotkania z Ojcem Bogutą w ramach zaliczania innych zadań.
Z kopyta
Jak odblokować: Rozmowa z koniuszym na terenie stadniny w Użycach.
Odszukaj na terenie stadniny koniuszego (Head Groom) i wypytaj się go czy ma dla Henryka jakieś zlecenie. Dowiesz się o zbiegłym koniu i możesz podjąć się zadania jego odnalezienia i doprowadzenia do stadniny. Zacznij od spotkania się w tej sprawie ze stajennym Waldkiem, którego to koń Kołaczek (Pie) zrzucił z siodła.
Od Waldka otrzymasz szereg wskazówek gdzie mniej więcej zgubił konia. Nie podążaj jednak do oznaczonych przez grę rozstajów dróg na południowy-zachód od stajni, bo nie musisz w ogóle badać tej okolicy. Zamiast tego po opuszczeniu stajni wyrusz główną ścieżką dokładnie na południe. Po drodze miniesz pokazane na obrazku gospodarstwo. Możesz opcjonalnie zatrzymać się i wypytać mieszkańców czy nie widzieli uciekającego konia. Otrzymasz informację, że musisz nadal podążać na południe.
Pozostawaj na głównej ścieżce biegnącej na południe. Kolejnym możliwym miejscem do zatrzymania się i wypytania o Kołaczka jest pokazane na obrazku małe obozowisko w lesie. Porozmawiaj z podróżnikiem, a dowiesz się, że konia należy szukać w pobliżu strumienia na południowy-wschód od obozowiska. Dotrzyj do rzeki i podążaj wzdłuż niej na wschód.
Miejsce odnalezienia Kołaczka prezentują powyższe obrazki - jest to wschodnia część obszaru do zbadania oznaczonego na żółto na mapie bohatera (daleko na południe od stadniny w Użycach i na północny-wschód od Oberży "Na Polance"). Tuż obok stoi oparty o drzewo węglarz i jeśli zagadasz do niego to możesz dowiedzieć się, że przywałaszczył sobie prawo do posiadania Kołaczka. Problem ten możesz rozwiązać na kilka sposobów:
- Odkupić konia od węglarza za 500 groszy (lub mniej jeśli się potargujesz).
- Zaatakować węglarza i pozbawić go przytomności (walka na pięści) lub zabić (użyj broni białej).
- Szybko wskoczyć na konia i uciec z lasu.
Niezależnie jak się zachowasz powróć z Kołaczkiem do stajni. Zatrzymaj konia w dowolnym miejscu na terenie stajni i zsiądź z niego żeby zaliczyć cel misji z jego dostarczenia. Możesz już powrócić do koniuszego i odebrać od niego nagrody. Otrzymasz 69 groszy oraz okrycie (Caparison) dla Twojego wierzchowca.