Kingdom Come: Jak nauczyć się kradzieży kieszonkowej?
Kradzież kieszonkowa w Kingdom Come popłaca, ale ma też swoje wady. Na tej stronie poradnika znajdziecie wskazówki jak nauczyć się podstaw kradzieży kieszonkowej oraz jak działa okradanie NPC-ów.
Aktualizacja:
Kradzież kieszonkowa jest w Kingdom Come Deliverance jednym ze sposobów na zdobywanie kosztowności zgromadzonych przez inne postacie. W przeciwieństwie do włamywania umiejętność ta jest początkowo niedostępna i musicie się jej najpierw nauczyć. Na tej stronie poradnika znajdziecie informacje jak odblokować kradzież kieszonkową i jak skutecznie z niej korzystać.
Zajrzyjcie też na osobną stronę Jak się skuteczniej skradać?. Podkradnięcie się np. do śpiącego NPC-a może Wam bardzo ułatwić zainicjowanie kradzieży kieszonkowej.
- Jakie są główne zalety i wady kradzieży kieszonkowej?
- Jak nauczyć się okradania innych osób?
- Jak skutecznie kraść?
Jakie są główne zalety i wady kradzieży kieszonkowej?
- Najważniejszą zaletą kradzieży kieszonkowej jest to, że możecie wejść w posiadanie groszy, drobnych przedmiotów czy elementów ekwipunku innych postaci. W ich kieszeniach możecie też dodatkowo odnajdywać klucze, które posłużą do odblokowania zamkniętych drzwi lub pojemników.
- Najważniejszą wadą okradania NPC-ów jest spore ryzyko wykrycia, szczególnie w początkowej fazie, tzn. gdy umiejętności Henryka nie są jeszcze dobrze rozwinięte. W dalszej części strony znajdziecie porady na ograniczenie ryzyka przyłapania na kradzieży.
Jak nauczyć się okradania innych osób?

- Z poznaniem podstaw kradzieży kieszonkowej musicie zaczekać aż ukończycie główne zadanie Powrót do domu i traficie do gospodarstwa zlokalizowanego w pobliżu Ratajów, które jest własnością młynarza Peszka (rozpocznie się też wtedy nowe główne zadanie Przebudzenie).
- W wolnej chwili porozmawiajcie z Peszkiem i poproście go o nauczenie bohatera podstaw kradzieży. W przeciwieństwie do innych trenerów ze świata gry lekcja ta jest darmowa. Udajcie się z młynarzem w wyznaczone miejsce, zakradnijcie się do niego tyłu i zaliczcie samouczek z kradzieży kieszonkowej zgodnie z przedstawionymi wskazówkami.
- Kradzież to swego rodzaju mini-gra - musicie najpierw przytrzymać przycisk na kilka sekund, a następnie zdążyć z wyjęciem przedmiotu / przedmiotów i zamknięciem okna kradzieży przed upływem czasu. W przypadku Peszka nie ma ryzyka oskarżenia o kradzież, ale przy późniejszych próbach nie przesadzajcie z długością trzymania przycisku.
- Umiejętność Drobna kradzież (Pickpocketing) automatycznie awansuje na 1 poziom i od tego momentu możecie ją już tradycyjnie rozwijać, tj. dzięki pomyślnemu okradaniu innych postaci.
Jak skutecznie kraść?
Poniżej znajdziecie kilka najważniejszych wskazówek odnośnie okradania innych postaci i ograniczania ryzyka wykrycia.
- Kradzież kieszonkowa jest jeszcze bardziej ryzykowna od włamywania się, tak więc próby okradania innych postaci podejmujcie tylko jeśli niedawno utworzony został manualny lub automatyczny zapis stanu gry. Pozwoli to Wam zapobiec spadkowi reputacji oraz karze za popełnione przestępstwo jeśli zostaniecie zdemaskowani przez okradaną postać lub przez osobę postronną.
- Najłatwiej okrada się te osoby, które śpią, choć i tu musicie pamiętać o tym, że najpierw należy zakraść się w jej pobliże i nie dopuścić do tego żeby obudziła się. Zadbajcie o rozwój umiejętności skradania i zdejmijcie wszystkie elementy pancerza, które generują niepotrzebny hałas. Możecie też wynajdywać np. śpiących pijaków, w przypadku których ryzyko wybudzenia się ze snu jest o wiele mniejsze. Same próby kradzieży podejmujcie w miarę możliwości nocną porą.
- Na przeprowadzenie kradzieży "zarezerwujcie sobie" co najmniej 10 sekund, dzięki czemu wystarczy Wam czasu żeby ukraść co najmniej jeden przedmiot ORAZ żeby zamknąć okno kradzieży zanim zakończy się odliczanie. Nie ryzykujcie też ze zbyt wieloma kradzieżami pod rząd, bo zwiększa się wtedy ryzyko porażki.
- Kradzież kieszonkowa może Wam pomagać w omijaniu minigier z włamywania się. NPC może być mianowicie w posiadaniu klucza otwierającego skrzynię lub drzwi z tej samej lokacji. Pozyskanie tego klucza pozwoli Wam uzyskać dostęp z pominięciem mini-gry z użycia wytrychów.
Zobacz także
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Poradnik do gry
- Kingdom Come: FAQ
- Kingdom Come: Jak odblokować szybką podróż?
- Kingdom Come: Dlaczego zniknęły klatki na słowiki (zadanie Ptaszek w garści)?
- Kingdom Come: Jak zdobyć dobrą zbroję na początku gry?
- Kingdom Come: Jak zrobić miksturę Zbawienny Sznaps?
- Kingdom Come: Jak łatwo zdobyć pierwszy łuk?
- Kingdom Come: Gdzie znaleźć łopatę i grób w zadaniu Dobry złodziej?
- Kingdom Come: Jakie są skutki popełnienia przestępstwa i złamania prawa?
- Kingdom Come: Dlaczego ratusz w Ratajach jest zamknięty?
- Kingdom Come: Jak rozwiązać problem przeciążenia?
- Kingdom Come: Jak rozgrywać duże bitwy?
- Kingdom Come: Jak zdobyć pierwszego konia?
- Kingdom Come: Jak przeżyć na początku?
- Kingdom Come: Jak skuteczniej się skradać?
- Kingdom Come: Dlaczego nie mogę zapisać stanu gry?
- Kingdom Come: Jak odblokować najlepszego konia?
- Kingdom Come: Jak zdobyć zbroję dla konia w Kingdom Come?
- Kingdom Come: Jak naprawić uszkodzoną broń i uszkodzony pancerz?
- Kingdom Come: Jak zdobyć miecz królowej z Saby?
- Kingdom Come: Jak nauczyć się kradzieży kieszonkowej?
- Kingdom Come: Jak wygrać wyścig konny w Talmberku (zadanie Sport królów)?
- Kingdom Come: Gdzie znaleźć Nekronomikon (zadanie Niespokojna dusza)?
- Kingdom Come: Gdzie w klasztorze znaleźć wytrychy i uniwersalny klucz?
- Kingdom Come: Jak otwierać zamki i jak zdobywać wytrychy?
- Kingdom Come: Jak łatwo się wzbogacić?
- Kingdom Come: Jak i gdzie nauczyć się czytania?
- Kingdom Come: Dlaczego zawaliłem zadanie?
- Kingdom Come: Dlaczego nie mogę zapisać gry na PS4?
- Kingdom Come: Jak pokonać bossa Konusa w zadaniu Próba ognia?
- Kingdom Come: Jak odzyskać utracone wyposażenie w Forcie Wranik?
- Kingdom Come: Czy można grać po skończeniu głównej fabuły?
- Kingdom Come: FAQ
- Kingdom Come: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


