Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Najlepsze perki w Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja

Nie wiesz jak rozwijać postać Henryka? Na tej stronie poradnika do Kingdom Come podpowiadamy, które perki wybrać na początek.

Ostatnia aktualizacja: 4 czerwca 2024

Perki to możliwe do odblokowania ulepszenia atrybutów i umiejętności w grze Kingdom Come Deliverance. Z każdym atrybutem i umiejętnością powiązanych jest kilka perków. Gra pozwala na odblokowanie nowego perka raz na kilka poziomów awansu danego parametru. Oznacza to, że nie możesz łatwo zdobyć ich wszystkich i z wytypowaniem najlepszych powinien pomóc ten rozdział. Poniżej zamieściliśmy zestawienie najbardziej przydatnych perków do odblokowania na wczesnym stadium gry.

Przy każdym perku znajduje się informacja z jakim parametrem jest powiązany i na jaki poziom trzeba wcześniej ten parametr rozwinąć (np. zwiększyć umiejętność Drobna kradzież do 5 punktów).

Zielarstwo (Herbalism) - wszystkie perki

Wszystkie perki umiejętności Zielarstwo - Zacznij jak najwcześniej rozwijać tę umiejętność poprzez zbieranie roślin - Najlepsze perki w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Wszystkie perki umiejętności Zielarstwo - Zacznij jak najwcześniej rozwijać tę umiejętność poprzez zbieranie roślin. Perk Odporność (Resistance) (1 punkt) na stałe dodaje +2 do Witalności. Perk Dzieci-kwiaty (Flower Power) (5 punktów) dodaje +2 do Charyzmy jeśli Henryk ma w inwentarzu zebrane pachnące rośliny (sprawdź listę stanów żeby upewnić się, czy perk jest aktywny). Perk Końskie ziele (Horsenip) (5 punktów) zmniejsza ryzyko zrzucenia z konia jeśli zwierzę zostanie wystraszone przez wrogów. Perk Botanik (Botanist) (10 punktów) gwarantuje lepsze ceny za sprzedawane handlarzom rośliny. Perk Dzień dla nóg (Leg Day) (10 punktów) pozwala równolegle rozwijać atrybut siły w trakcie zbierania kolejnych roślin.

Zwiadowca I (Scout I)

Główny poziom, 2 punkty - Perk ten zwiększa zasięg szybkiej podróży ORAZ poprawia skuteczność uników o 10 procent. Szczególna ta druga cecha jest pomocna.

Bezsenny (Insomniac)

Główny poziom, 4 punkty - Perk ten pozwala bohaterowi dłużej podróżować bez snu. To przydatne ułatwienie, zwłaszcza wtedy gdy wykonujesz zadania obarczone limitem czasowym i nie możesz pozwolić sobie na kilkugodzinny odpoczynek.

Twierdza (Stronghold)

Siła, 2 punkty - Perk ten zmniejsza o 30% zużycie staminy podczas blokowania ciosów przeciwnika. To jeden z najlepszych perków powiązanych z walką. Docenisz go szczególnie w tych potyczkach, w których musisz właśnie często blokować i cierpliwie czekać na okazję do kontry.

Muł I (Mule I)

Siła, 4 punkty - Perk ten zwiększa limit udźwigu o dodatkowych 15 funtów. Bardzo przydaje się on na początku gdy Henryk nie posiada jeszcze własnego konia, do inwentarza którego mógłby przenieść cięższe przedmioty. W dalszej części gry nie musisz się już śpieszyć z zakupem perków Muł II i Muł III.

Maratończyk (Marathon Man) lub Sprinter (Sprinter)

Witalność, 3 punkty - Wybierz jeden z tych perków w zależności czy chcesz wydłużyć czas sprintu kosztem szybkości czy szybciej biegać przez krótszy czas.

Wysokourodzony (Highborn) lub Niskourodzony (Lowborn)

Retoryka, 4 punkty - Wybierz jeden z tych perków w zależności czy chcesz premię do retoryki podczas rozmów z bogatymi czy biednymi mieszkańcami krainy.

Pewny chwyt (Firm Grip)

Obrona, 4 punkty - Perk ten sprawia, że użycie własnej tarczy do zablokowania ataku przeciwnika będzie kosztowało go 15% więcej staminy. Przydaje się on w początkowej fazie gry, w której korzysta się z broni jednoręcznych i w drugiej ręce idealnie sprawdza się właśnie tarcza. Dopiero po tym jak dalej awansujesz możesz zastanowić się nad zamianą na silną broń dwuręczną.

Rdzawa krawędź (Rusty Edge)

Sztuka walki, 4 punkty - Perk ten zwiększa szanse na zatrucie przeciwnika dzięki uderzeniu go uszkodzoną bronią (im większe uszkodzenia, tym większe szanse). Przydaje się on w początkowej fazie kampanii, gdyż nie będziesz jeszcze wtedy miał umiejętności ani złota żeby wszystko regularnie naprawiać.

Wiedźmin (Witcher)

Alchemia, 3 punkty - Perk ten osłabia negatywne działanie alkoholi, przez co możesz więcej ich spożywać bez ryzyka popadnięcia w nałóg. Jest to przydatne jeśli często polegasz na miksturach wytworzonych w oparciu o alchemię.

Koń do zadań specjalnych (Heavy Duty Pony) lub Koń wyścigowy (Racehorse)

Jazda konna, 4 punkty - Wybierz jeden z tych perków w zależności czy chcesz zwiększyć limit udźwigu konia kosztem jego szybkości czy osiągnąć odwrotny rezultat.

Wytrzymały wytrych (Lasting Lockpicks)

Włamywanie, 3 punkty - Perk ten jest PRIORYTETOWYM ZAKUPEM dla każdego złodzieja. Sprawia on, że wytrychy są dwukrotnie bardziej wytrzymałe. Pozwoli ci on otwierać skrzynie niższych poziomów praktycznie bez ryzyka złamania (drogiego) wytrycha oraz skrzynie wyższych poziomów tracąc ich mniej na nieudanych próbach.

Kumpel (Comrade)

Drobna kradzież, 2 punkty - Perk ten zwiększa szanse na pomyślne okradzenie postaci o zbliżonym poziomie charyzmy do bohatera. To bardzo duża pomoc, gdyż domyślnie ryzyko przyłapania na kradzieży kieszonkowej jest stosunkowo wysokie.

Łatwa ucieczka (Easy Way Out)

Drobna kradzież, 4 punkty - Perk ten przyśpiesza przeglądanie kieszeni okradanej osoby. Możesz dzięki temu "zarezerwować" mniej czasu na kradzież (i zmniejszyć ryzyko wykrycia) lub ukraść więcej przedmiotów w tym samym przedziale czasowym.

Skrytobójstwo (Stealth Kill)

Skradanie się, 5 punktów - Perk ten pozwala na zabijanie innych osób atakami z zaskoczenia. To doskonałe rozwiązanie jeśli zależy ci np. na cichym oczyszczeniu wrogiego obozu po zakradnięciu się do niego nocą. Pamiętaj jednak, że bohater musi być wyposażony w sztylet.