Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
Rudzielec w tarapatach to główny quest z Kingdom Come. Opis przejścia z poradnika pokazuje gdzie jest kryjówka Rudzielca, a także gdzie są obozowiska węglarzy, jak zachować się w sprawie obozu bandytów i jak zaliczyć quest bez walki.
Aktualizacja:
Rudzielec w tarapatach to jedno z zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. Podczas przechodzenia go musicie docierać do kolejnych obozowisk węglarzy w celu wypytywania ich o kryjówkę Rudzielca. Na konkretny trop natraficie dopiero w trzecim obozowisku, przy czym węglarz nie będzie chciał od razu podzielić się informacją na temat miejsca gdzie ukrywa się Rudzielec. Nasz poradnik pokazuje gdzie ukrywa się Rudzielec i jak dotrzeć do poszukiwanego chłopca - dzięki pozbyciu się bandytów lub bez staczania walk.
Uwaga - Quest Rudzielec w tarapatach w przeszłości był poważnie zbugowany i błędy mogły powodować problemy z jego rozpoczęciem. Problem powinien być już rozwiązany, przy czym dla pewności najlepiej rozegrać ten quest od razu po skończeniu poprzedniego, tzn. Pogoń się zaczęła. W razie odnotowania problemów wczytajcie jeden z wcześniejszych sejwów i spróbujcie ponownie.
- Odblokowanie zadania
- Jak ukończyć quest bez zabijania?
- Gdzie znaleźć obozowiska węglarzy?
- Gdzie jest rzecznik węglarzy?
- Gdzie jest kryjówka bandytów?
- Gdzie jest kryjówka Rudzielca?
Odblokowanie zadania
- Zadanie to rozpocznie się od razu po rozegraniu questu Pogoń się zaczęła, czyli po przeprowadzeniu śledztwa na terenie stadniny w Neuhof. W zależności od wyborów z poprzedniego questu możecie w różny sposób dowiedzieć się o tajemniczym zniknięciu Rudzielca - jego wytropienie i przepytanie stanie się Waszą nową misją.
Jak ukończyć quest bez zabijania?
- Przejście tego zadania bez zabijania osób może być problematyczne i może Wam utrudnić zdobycie trofeum Pełen łaski. Jest na szczęście proste rozwiązanie - możecie od razu wyruszyć do miejsca pobytu Rudzielca i opisaliśmy to w podpunkcie Gdzie jest kryjówka Rudzielec?.
- Powyższa taktyka pozwoli Wam pominąć m.in. konfrontację z dwoma bandytami. Wiedzcie jednak, że stracicie w ten sposób okazję do zdobycia osiągnięcia Rudzielec (zabicie bandytów z obozowiska w lesie).
Gdzie znaleźć obozowiska węglarzy?
- Pierwsze obozowisko węglarzy znajduje się na małym wzgórzu obok strumienia na południe od Neuhof. Po dotarciu na miejsce porozmawiajcie na temat Rudzielca z rzecznikiem węglarzy. Możecie opcjonalnie użyć unikalnej opcji dialogowej oraz przekazać mężczyźnie łapówkę, ale i bez tego otrzymacie namiary na drugi obóz węglarzy.
- Drugi obóz znajduje się z kolei na północ od Neuhof. Nie sugerujcie się dużym obszarem poszukiwań na mapie, bo obozowisko łatwo jest odnaleźć. Podróżujcie jedyną główną drogą na północ. Także i tu spotkaj się z rzecznikiem. Podobnie jak wcześniej możecie użyć unikalnej opcji dialogowej oraz wybrać łapówkę, ale nie jest to wymagane do kontynuowania śledztwa. Otrzymacie namiary na kolejny obóz.
- Ostatni trzeci obóz węglarzy znajduje się na zachód od drugiego. Dotrzyjcie do niego podróżując jedną z dróżek biegnących wzdłuż rzeki.
Gdzie jest rzecznik węglarzy?
- Tradycyjnie już odszukajcie w obozie rzecznika węglarzy. Nie będzie on chciał podzielić się informacją na temat kryjówki Rudzielca dopóki nie rozwiążecie dla niego problemu z bandytami.
- Możesz obiecać pomoc lub użyć perswazji i skłamać, że bandyci już nie żyją. Jeśli próba perswazji zakończy się sukcesem to pominiecie krok związany z ich zamordowaniem.
Gdzie jest kryjówka bandytów?

- Na poszukiwania obozu bandytów wyruszcie na wschód od obozowiska węglarzy. Jego lokalizację zaznaczono na powyższych obrazkach - jest on w samym środku lasu i dociera się tam małą ścieżką z północy.
- W obozowisku przebywa dwóch bandytów. Możecie od razu wyjawić swoje intencje i rozpocząć walkę lub skłamać, że nie znacie Rudzielca i zagwarantować sobie czas na odpowiednie przygotowanie się do ataku.
- Jeśli od razu rozpoczęła się bitwa, to do pokonania jest dwóch silnych bandytów. Starajcie się ich atakować po kolei i koniecznie uważajcie na możliwe ataki z boku lub od tyłu w wykonaniu tego bandyty, na którym nie jesteście aktualnie "zablokowani". Unikajcie sytuacji, w których zniknie on chwilowo Henrykowi z pola widzenia.

- O wiele łatwiej będzie Wam rozprawić się z bandytami jeśli ich przechytrzycie. Zaczekaj w ich obozie na nastanie nocy i ogłuszcie śpiącego przeciwnika lub użyjcie sztyletu (jeśli odblokowaliście już perk Skrytobójca).
- Wybór takiego wariantu zachowania sprawi, że zabijecie obu bandytów bez walki lub że do pokonania będzie tylko jeden bandyta (tego ogłuszonego nie zapomnijcie dobić zanim się obudzi).
Gdzie jest kryjówka Rudzielca?
- Niezależnie od wybranego wariantu rzecznik podzieli się z Henrykiem lokalizacją kryjówki Rudzielca. Pokazują ją dołączone obrazki - to szałas na wzgórzu na północny-wschód od trzeciego obozowiska węglarzy.
Raz jeszcze przypominamy, że Rudzielca możecie znaleźć z pominięciem poprzednich kroków. Nie pojawi się on dopiero po rozwiązaniu problemu z bandytami, tylko będzie w szałasie od momentu rozpoczęcia zadania.
- Spotkajcie się w szałasie z Rudzielcem i wypytajcie go na wszystkie tematy żeby poznać jego wersję wydarzeń. Na koniec spotkania możecie mu doradzić czy powinien pozostać w ukryciu podczas gdy Henryk wstawi się za nim u mieszkańców wioski czy powinien zaryzykować i powrócić do Neuhof żeby samemu opowiedzieć innym przebieg wydarzeń. Jeśli wybierzecie drugi wariant, to Rudzielca możecie później spotkać w Neuhof i da Wam 150 groszy.
- Sami też musicie powrócić do Neuhof. Zdajcie raporty Bernardowi i Radzikowi. Od tego drugiego otrzymacie 75 groszy. Przed Wami kilka kolejnych questów z poszukiwań innych osób, które uczestniczyły w ataku na Neuhof.
Zobacz także
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Opis przejścia
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Wszystkie misje główne
- Kingdom Come: Niespodziewana wizyta
- Kingdom Come: Uciekaj
- Kingdom Come: Powrót do domu; Przebudzenie
- Kingdom Come: Trening czyni mistrza
- Kingdom Come: Utrzymanie porządku
- Kingdom Come: Zdobycz
- Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
- Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
- Kingdom Come: Tajemnicze drogi
- Kingdom Come: Na tropie
- Kingdom Come: Mój koleżka Tymek
- Kingdom Come: Gniazdo żmij
- Kingdom Come: Próba ognia
- Kingdom Come: Przesłuchanie
- Kingdom Come: Nie wszystko złoto
- Kingdom Come: Jeśli nie siłą pięści
- Kingdom Come: Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo
- Kingdom Come: Igła w stogu siana
- Kingdom Come: Kości zostały rzucone
- Kingdom Come: Odwet
- Kingdom Come: Z deszczu pod rynnę
- Kingdom Come: Pod osłoną nocy
- Kingdom Come: Oblężenie
- Kingdom Come: Rakietowiec
- Kingdom Come: Chłodne ostrze, gorąca krew
- Kingdom Come: Słowo honoru
- Kingdom Come: Epilog i zakończenie
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Opis przejścia
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









