Rudzielec w tarapatach | Zadania główne w Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja
Zadanie Rudzielec w tarapatach po ostatnim patchu do Kingdom Come 1.2.5. jest zbugowane i należy czekać na oficjalnego hotfixa od twórców.
Ostatnia aktualizacja: 21 lutego 2018
Rudzielec w tarapatach to jedno z zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. Podczas przechodzenia go musisz docierać do kolejnych obozowisk węglarzy w celu wypytywania ich o kryjówkę Rudzielca. Na konkretny trop natrafisz dopiero w trzecim obozowisku, przy czym węglarz nie będzie chciał od razu podzielić się informacją na temat meisjca gdzie ukrywa się Rudzielec.
Rudzielec w opałach Bug
Uwaga: po ostatnim patchu 1.2.5 w zadaniu Rudzielec w tarapatach pojawił się błąd uniemożliwiający wykonanie zadania. Hotfix 1.2.5 do Kingdom Come spowodował, że quest w ogóle się nie rozpoczyna. Jeśli nie chcecie czekać na następnego patcha do Kingdom Come, możecie spróbować zastąpić plik w katalogu Data "q_neuhof_colliers.xml" starą wersją pliku (z patcha 1.2). Wówczas quest powinien się uruchomić. Pamiętajcie jednak, że robicie to na własną odpowiedzialność i warto poczekać na oficjalną łatkę naprawiającą błąd.
Uwaga - Jeżeli chcesz ukończyć grę jako pacyfista (trofeum Pełen łaski) to możesz od razu udać się do kryjówki Rudzielca i pominąć m.in. walkę z dwoma bandytami. Przejdź na koniec opisu questu jeśli interesuje Cię tylko ten krok. Wiedz jednak, że stracisz w ten sposób okazję do zdobycia osiągnięcia Rudzielec (zabicie bandytów z obozowiska w lesie).
- Pierwsze obozowisko węglarzy znajduje się na małym wzgórzu obok strumienia na południe od Neuhof. Po dotarciu na miejsce porozmawiaj na temat Rudzielca z rzecznikiem węglarzy. Możesz opcjonalnie użyć unikalnej opcji dialogowej oraz przekazać mężczyźnie łapówkę, ale i bez tego otrzymasz namiary na drugi obóz węglarzy.
- Drugi obóz znajduje się z kolei na północ od Neuhof. Nie sugeruj się dużym obszarem poszukiwań na mapie, bo obozowisko łatwo jest odnaleźć. Podróżuj jedyną główną drogą na północ. Obóz jest na jej końcu (obrazek). Także i tu spotkaj się z rzecznikiem. Podobnie jak wcześniej możesz użyć unikalnej opcji dialogowej oraz wybrać łapówkę, ale nie jest to wymagane do kontynuowania śledztwa. Otrzymasz namiary na kolejny obóz.
- Ostatni trzeci obóz węglarzy znajduje się na zachód stąd. Dotrzyj do niego podróżując jedną z dróżek biegnących wzdłuż rzeki.
- Tradycyjnie już odszukaj w obozie rzecznika węglarzy. Nie będzie on chciał podzielić się informacją na temat kryjówki Rudzielca dopóki nie rozwiążesz dla niego problemu z bandytami.
- Możesz obiecac pomoc lub użyć perswazji i skłamać, że bandyci już nie żyją. Jeśli próba perswazji zakończy się sukcesem to pominiesz krok związany z ich zamordowaniem.
- Na poszukiwania obozu bandytów wyrusz na wschód od obozowiska węglarzy. Jego lokalizację zaznaczono na dołączonym obrazku - jest on w samym środku lasu i dociera się tam małą ścieżką z północy.
- W obozowisku przebywa dwóch bandytów. Możesz od razu wyjawić swoje intencje i rozpocząć walkę lub skłamać, że nie znasz Rudzielca i zagwarantować sobie czas na odpowiednie przygotowanie się do ataku.
- Jeśli od razu rozpoczęła się bitwa to do pokonania jest dwóch silnych bandytów. Staraj się ich atakować po kolei i koniecznie uważaj na możliwe ataki z boku lub od tyłu w wykonaniu tego bandyty, na którym nie jesteś aktualnie "zablokowany". Unikaj sytuacji, w których zniknie on chwilowo Henrykowi z pola widzenia.
O wiele łatwiej będzie ci rozprawić się z bandytami jeśli ich przechytrzysz. Zaczekaj w ich obozie na nastanie nocy i ogłusz śpiącego przeciwnika lub użyj sztyletu jeśli odblokowałeś już perk Skrytobójca. Wybór takiego wariantu zachowania sprawi, że zabijesz obu bandytów bez walki lub że do pokonania będzie tylko jeden bandyta (tego ogłuszonego nie zapomnij dobić zanim się wybudzi).
- Niezależnie od wybranego wariantu rzecznik podzieli się z Henrykiem lokalizacją kryjówki Rudzielca. Pokazują ją dołączone obrazki - to szałas na wzgórzu na północny-wschód od trzeciego obozowiska węglarzy.
- Spotkaj się w szałasie z Rudzielcem i wypytaj go na wszystkie tematy żeby poznać jego wersję wydarzeń. Na koniec spotkania możesz mu doradzić czy powinien pozostać w ukryciu podczas gdy Henryk wstawi się za nim u mieszkańców wioski czy powinien zaryzykować i powrócić do Neuhof żeby samemu opowiedzieć innym przebieg wydarzeń.
- Sam też musisz powrócić do Neuhof. Zdaj raporty Bernardowi i Radzikowi. Od tego drugiego otrzymasz 75 groszy.